Elämän paradokseja: miksi mustikoita tarvitaan eniten silloin kun niitä on hankalin kerätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piika-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piika-äiti"

Vieras
Niin. Juuri kun lapset ovat siinä 1-5-vuotiaita ja mustikoita menisi niin paljon kuin niitä lapsille antaisi eri muodoissa niitä on hankalin päästä poimimaan?

Alkaa ahdistaa kun niitä on vasta reilu sanko, niitä menisi meillä kevyesti 4-5 sangollista.

Ja kun teineillä on kesätyönsä en henno komentaa niitä enää iltaisin metsään tai lapsenvahdeiksikaan niin kevyesti.

Kannattaa ostaa joltakin. On verrattain halpaa. Ja ostetaanhan niitä myrkytettyjä ulkomaisia ei muutenkaan niin terveellisiä hedelmiäkin. Moni vaan ajattelee, että pitäisi aina itse poimia.

Meillä toi 5 v on jo oiva marjastaja -poiminu tänäkesänäkin enemmän kun minä:ashamed: Mä olenkin poiminu tasan yhden piirakan verran, muuten lapset on hakenu marjat sitåämukaa kun on piirakkaa tai mustikkamaitoa halunneet...
Pitäs kyllä vielä kokoperheen metsäretki tehdä että saatais ainakin yksi sangollinen pakastimeenkin.

No kun minä tykkään niin kauheasti poimia niitä itse ja olla metsässä.

Mutta sinne pääseminen on niiiiiiin työlästä tänä vuonna, sillä tuo melkein4 ja puolitoista eivät siellä hyttysten seassa eväidenkään voimilla loputtomiin viihdy...

[QUOTE="Piika-äiti";24288208]No kun minä tykkään niin kauheasti poimia niitä itse ja olla metsässä.

Mutta sinne pääseminen on niiiiiiin työlästä tänä vuonna, sillä tuo melkein4 ja puolitoista eivät siellä hyttysten seassa eväidenkään voimilla loputtomiin viihdy...[/QUOTE]
Mutta jos ei pääse, niin sitten kannattaa ostaa.

[QUOTE="Piika-äiti";24288208]No kun minä tykkään niin kauheasti poimia niitä itse ja olla metsässä.

Mutta sinne pääseminen on niiiiiiin työlästä tänä vuonna, sillä tuo melkein4 ja puolitoista eivät siellä hyttysten seassa eväidenkään voimilla loputtomiin viihdy...[/QUOTE]

jaa täällä ei o kyllä paljo ahyttysiä ollut tänävuonna

Höh. Mun poju on ollut isällään ja oon jo kolme kertaa käynyt metässä poimimassa n. 3 ämpärillistä. Ei siinä mene kun pari tuntia poimurilla ämpäriin. Aion vielä mennä hakemaan lisää kun ne on niin nam nam! Ostettuina oli täällä 4,5 euroa litra joka tekee ämpärille 45 euroa...iso raha ainakin mulle.

[QUOTE="ippe";24288266]Höh. Mun poju on ollut isällään ja oon jo kolme kertaa käynyt metässä poimimassa n. 3 ämpärillistä. Ei siinä mene kun pari tuntia poimurilla ämpäriin. Aion vielä mennä hakemaan lisää kun ne on niin nam nam! Ostettuina oli täällä 4,5 euroa litra joka tekee ämpärille 45 euroa...iso raha ainakin mulle.[/QUOTE]

Niitä myydään halvemmalla isoja määriä, aivan niinkuin mansikoita. 5 kg mustikoita maksaa 20-25e perattuna eli tavallinen sangollinen.

[QUOTE="vieras";24288286]Niitä myydään halvemmalla isoja määriä, aivan niinkuin mansikoita. 5 kg mustikoita maksaa 20-25e perattuna eli tavallinen sangollinen.[/QUOTE]

Mistä näitä löytäisi kun itse en ole netistä enkä lehdistä ilmoituksia löytänyt?

[QUOTE="vieras";24288298]Mistä näitä löytäisi kun itse en ole netistä enkä lehdistä ilmoituksia löytänyt?[/QUOTE]

Kai teillä tori on, ei vielä ole paras sesonki, mutta kyllä niitä alkaa pian olemaan myynnissä.

Yhteistyössä