Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Onko sulla sitten joku riskiraskaus ap, vai miksi näin? Outoa, jos ketään muuta ei ole käsketty soittamaan ambulanssia.
Eiku tää on kuulema meidän sairaalan käytäntö. Kätilö ton kertoi valmennuksessa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Onko sulla sitten joku riskiraskaus ap, vai miksi näin? Outoa, jos ketään muuta ei ole käsketty soittamaan ambulanssia.
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:Käsittämätöntä, että jossain annetaan noin "tyhmiä" ohjeita! Vai että ambulanissllla. USkoisin että hätäkeskus ei suostu ambulanssia lähettämään pelkän vedenmenon takia. Perätila on eri asia.
Mulla meni vedet kotona. Soitin parin tunnin päästä synnärille, käskivät tulla näytille omalla autolla ennen yötä. (tämä ohje TAYSista). Olisin saanut lähteä vielä kotiin mut jäin kuitenkin sairaalaan. 18 tuntia vedenmenosta laitettin tippa ja samalla antibioottia suoraan suoneen, kun supistuksia ei kuulunut.
Alkuperäinen kirjoittaja Nemu:Mä ainakin menin omalla autolla ja kävelin synnärillä supistuksia lieventämässä ym...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:Käsittämätöntä, että jossain annetaan noin "tyhmiä" ohjeita! Vai että ambulanissllla. USkoisin että hätäkeskus ei suostu ambulanssia lähettämään pelkän vedenmenon takia. Perätila on eri asia.
Esim. kättäriltä saa tuollaiset ohjeet, jos lapsivettä on paljon. Ja kyllä, se hätäkeskus tulee paikalle ja kyyditsee äidin synnyttämäänYleistä ohjetta ei siis välttämättä ole vaan voi riippua raskaudesta ja ehkä sairaalastakin.
Ok, pieni myönnytys eli ambu tulee paikalle, ei koko hätäkeskus![]()
Alkuperäinen kirjoittaja viiden muksun mamma:Oma auto on varmaankin ihan turvallinen ratkaisu, jos vauva on rt ja pää kiinnittynyt. Mulla ei ole mennyt vedet kotona (onneksi), koska jostain syystä meidän lapset eivät ole "halunneet" olla pää kiinnittyineinä lähtöasemissa ennen varsinaisen synnytyksen alkua. Kaikki ovat laskeentuneet vasta synnytyksen lähdettyä kunnolla käyntiin. Jos mulla menisi vedet kotona, en uskaltaisi lähteä omalla autolla, vaikka meille ambulanssin tulo kestää niin kauan, että siinä samassa ajassa kerkeäisi itsekin ajaa synnärille... Niin ja kyllä mulla on ollut hyvin tiedossa se, ettei lapsi ole kiinnittynyt. Se on huomattu ihan neuvolassa tai sitten loppukontrolleissa äitipolilla. Näitä loppukontrollejakin on piisannut, koska kaikki muksut ovat menneet yli lasketun ajan.