Menittekö synnärille ambulanssilla kun vedet meni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
hyvinkäältä sanoivat että 12 tuntia voi pysytellä vesien menon jälkeen kotona... Siis jos ei muuta tule.. veristä vuotoa, supistuksia, kipua jne...

Kauheen pitkä aika...
Mones tunnin jälkeen se ab-tippa pitää laittaa..eikö sekin ollut vähemmän kuin 12h?

Minä menin ambulanssilla vesien menon jälkeen kun niin käskettiin.Meillä tosin yli 100km sairaalaan.Suihkuun en enää lähtenyt,pikkupesut suoritin ja laitoin kuivat vaatteet päälle.Itse kävelin ambulanssiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tiipataapa:
Omalla autolla mentiin.

Meidän sairaalan/ neuvolan ohjeistuksen mukaan vesien menon jälkeen tullaan sairaalaan heti (ei suihkua yms enää sen jälkeen kotona), mutta mikään tulenpalava hoppu ei ole. Normaali autokyyti siis riittää.

Minä lotikoin suihkussa heti vesien menon jälkeen ja valuttelin niitä vesiä sinne kun joka liikahduksella lorahti:) Mies soitti sillä välin synnärille ja sanoi että ihan rauhassa voi suihkutella ja lähtä sitten aamupäivän aikana tulemaan jos ei ala supisteleen. Vedet meni joskus 04 jälkeen ja vauvakin oli sitten kyllä ulkona parin tunnin päästä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
hyvinkäältä sanoivat että 12 tuntia voi pysytellä vesien menon jälkeen kotona... Siis jos ei muuta tule.. veristä vuotoa, supistuksia, kipua jne...

Kauheen pitkä aika...
Mones tunnin jälkeen se ab-tippa pitää laittaa..eikö sekin ollut vähemmän kuin 12h?

se on just 12 h..

Mulla meni vedet illalla klo 23, soitin sairaalaan ja kysyin mitäs nyt (ei ollut supistuksia). Sanoivat että tule sitten aamulla joka tapauksessa, vaikka ei olisi supistukset alkaneetkaan. Supistukset alkoivat aamuyöllä klo 4 ja ajettiin aamuseitsemältä omalla autolla sairaalaan.

Mäkin olin siinä uskossa että maate heti jos vedet menee. Tunsin itteni idiootiks kun makasin sängyssä ja soitin synnärille että vedet meni. Se lapsivesi oli vihreetä. Siellä sanottiin vaan että tulkaa vaan pikkuhiljaa paikan päälle. Kysyin vielä että saanko siis itse kävellä autoon ym. Se oli vähän ihmeissään ja sano että saat.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Kauheen pitkä aika...

se on just 12 h..

Ok :)

Mulla meni vedet 36+6, eikä vauva ollut kiinnittynyt. Soitin kättärille ja siellä sanottiin että lanssilla vaan! Makoiluttivat 6 tuntia sängyssä synnärin päivystyksessä (pissatakin piti sängyssä astiaan :x ), synnytysosastolle sain sitten ite kävellä.

mulla alko lorahten kaupassa kävellessä enemmän. piti käydä polilla tarkistamassa että onko lapsivettä no olihan se mutta osastot täynnä ja käskivat kotiin yöksi..
koko yön tiputteli jaaamulla omalla autolla sairaalaan

Käsittämätöntä, että jossain annetaan noin "tyhmiä" ohjeita! Vai että ambulanissllla. USkoisin että hätäkeskus ei suostu ambulanssia lähettämään pelkän vedenmenon takia. Perätila on eri asia.

Mulla meni vedet kotona. Soitin parin tunnin päästä synnärille, käskivät tulla näytille omalla autolla ennen yötä. (tämä ohje TAYSista). Olisin saanut lähteä vielä kotiin mut jäin kuitenkin sairaalaan. 18 tuntia vedenmenosta laitettin tippa ja samalla antibioottia suoraan suoneen, kun supistuksia ei kuulunut.

lisäystä viä eli vedet alko lorahtelemaan n.14.00-14.30 polilla oltiin n.15.00 jossa odotteluun meni jo pari tuntia sitten pääsin kotiin.. pötköttelinkävin suihkussa,pakkasin tavaroita sairaalaan. 8.00 seuraavana aamuna piti olla käynnistys mutta kun ruuhkaa eikä mulla supistuksia pääsin 13.00 synnytyssaliin ja poika synty 15.38 lapsivettä oli rutkasti vaikka tuntu että sitä oli myös lähtenyt paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Käsittämätöntä, että jossain annetaan noin "tyhmiä" ohjeita! Vai että ambulanissllla. USkoisin että hätäkeskus ei suostu ambulanssia lähettämään pelkän vedenmenon takia. Perätila on eri asia.

Esim. kättäriltä saa tuollaiset ohjeet, jos lapsivettä on paljon. Ja kyllä, se hätäkeskus tulee paikalle ja kyyditsee äidin synnyttämään :) Yleistä ohjetta ei siis välttämättä ole vaan voi riippua raskaudesta ja ehkä sairaalastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:

Esim. kättäriltä saa tuollaiset ohjeet, jos lapsivettä on paljon. Ja kyllä, se hätäkeskus tulee paikalle ja kyyditsee äidin synnyttämään :) Yleistä ohjetta ei siis välttämättä ole vaan voi riippua raskaudesta ja ehkä sairaalastakin.

Ok, pieni myönnytys eli ambu tulee paikalle, ei koko hätäkeskus ;)

Vedet meni yöllä mutta kun supistuksia ei kuulunut niin lepäiltiin vielä sängyssä, siivosin olkkarin, söin kunnon aamupalan ja surffailin netissä kunnes aamulla lähdettiin synnärille omalla autolla.