Meninpäs sitten lukemaan lääkkeen pakkausselosteen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
...ja nyt olen sitten ihan pää pyörällä.Lääkäri määräsi mulle nimittäin uudet pillerit noiden välivuootjen takia.pillerit ovat Diane Novat.Sanoi että pidän nyt edellisten pillereiden jälkeen 7 päivän tauon ja sitten aloitan nuo ihan kuin alottaisin ne vanhat pillerit.No,tuolla nyt kuitenkin lukee että pitäis aloittaa heti seuraavana päivänä ilman taukoa.Ja mähän olen nyt sitä taukoa pitännyt.Sitten siellä oli lause jota en ihan oikeasti ymmärtännyt.Lause kuuluu:voit aloittaa Diane Nova tablettien käytön myöhemminkin,mutta sen on tapahduttava viimeistään aiemman valmisteen käytössä pidettävän 7 päivän taukoa seuraavana päivänä.Tässä mulla niinkuin hilse vaan pöllysi.Mä kyllä varmaan pidän huolen siitä että meillä on kumi käytössä ainakin tuon ensimmäisen laatan aikana jos nyt toi teho ei olekkaan täydellinen kun tuon 7 päivän tauon pidän.
Sitten seuraava ongelma tuli että lääkri sanoi että voin syödä noita pillereitä 3-6 laattaa putkeen ja sitten pitää vasta tauon.Saisin aina tuon hormonitason kohdilleen.Kuukauden pilleriannos kun ei riitä.No,tuolla on että saa syödä korkeintaan 2 laattaa jolloin on pidettävä tauko.
Siskot,auttakaa!!!!Luotanko kuitenkin tuohon lääkäriin ja viskaan tuon pakkausselosten jorpakkoon selityksineen.Kai se lääkäri tietää miten noita voi popsia?Ja sen takia mulle noi vaihdettiin kun kierroissa ja menkoissa on ollut ongelmia.

Tuo tummennettu lause tarkoittaa just sitä mitä lääkäri sanoi että pidä normi 7 päivän tauko ja sit aloitat sen :) .

Mun mielestä voit syödä useamman laatan putkeen, niin mullekin lääkäri sanoi vaikka pakkauksessa puhutaan yleensä vain kahdesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
No,jopas on pitännyt vaikeasti tuokin lause muovata.Eihän tällainen maalla kasvannut tuota ymmärtännyt :D .Kiitoksia tulkeille.

Oikeasti noihin lääkkeiden tuoteselosteisiin (niinkuin moneen muuhunkin paikkaan) pitäis aina liittää mukaan sellainen maalaisversio :whistle: . Olis itselläkin usemman kuin kerran ollut tarvetta...

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
No,jopas on pitännyt vaikeasti tuokin lause muovata.Eihän tällainen maalla kasvannut tuota ymmärtännyt :D .Kiitoksia tulkeille.

Oikeasti noihin lääkkeiden tuoteselosteisiin (niinkuin moneen muuhunkin paikkaan) pitäis aina liittää mukaan sellainen maalaisversio :whistle: . Olis itselläkin usemman kuin kerran ollut tarvetta...

Niin pitäis.Asiat on joskus niin monimutkaisesti selostettu että jo puolessa välissä lausetta on ihan pihalla ja lopusta ei ymmärrä senkään vertaa.Ja vaikka kuinka monta kertaa totakin lausetta luin niin aina vaan omituisemmalta se kuulosti.Sitten jo kävi itseäänkin naurattamaan oma tyhmyys :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:

Niin pitäis.Asiat on joskus niin monimutkaisesti selostettu että jo puolessa välissä lausetta on ihan pihalla ja lopusta ei ymmärrä senkään vertaa.Ja vaikka kuinka monta kertaa totakin lausetta luin niin aina vaan omituisemmalta se kuulosti.Sitten jo kävi itseäänkin naurattamaan oma tyhmyys :laugh:

Mutta on se niin hyvä että palsta on olemassa :xmas:

Yhteistyössä