Menin vähän hämilleen, et mitä myyjä oikein tarkotti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä

Vieras
Menin mieheni kanssa ostamaan, uutta sohvaa, kun uusimme nyt olohuonetta. Kummallakin vakityö ja hyvä taloudellinen tilanne. Olemme nuoren näköisiä ja myyjä varmaan katsoi, et me ei tosissaan olla ostamassa, ku ne on niin kalliita

Sanoin, myyjälle, että "ei sillä toimituksella ole kiire" (kun olohuoneen seinät pitää vielä maalata)

Hän sanoi, että "niinhän ne kaikki sanoo.."

Sitten, kun ei löytynyt aivan sellaista mistä olisimme kummatkin miehen kanssa tykänneet. Sanoin, että "meidän pitää vielä miettiä asiaa" (kyllähän sitä sohvan pitää olla sellanen, ku haluaa, jos siitä ison summan maksaa)

Hän sanoi, et "no niin kannattaa, ku teillä tuntuu olevan niin paljon noita ristiriitoja"

Kaiken tuon ja paljon muutakin se sano jotenki kettuilevaan sävyyn. Enkä osannu siinä tilanteessa puolustautua.

Mä oon niin kypsä tämmöseen!
Ja mä ku oisin halunnu just siitä firmasta sohvan, ku ne on kotimaisia, lähellä tehdas, jokaiseen sohvaan saa asennettua vuodemekanismin jne..

Suomi Soffa? Kuulostaa ihan Suomi Soffan ammattilaiselta. Voi toki olla Vepsäläinenkin, mutta niillä on muutakin kuin suomalaista.

Yksi asia, mitä myyjät ei opi on se, että oli asiakas kuinka köyhä tai köyhännäköinen tahansa, niin hän saattaa silti pystyä riipimään rahat kasaan.

Ne on provikkapalkkasia. Jos päädytte kuitenkin sen talon sohvaan, ottakaa joku toinen myyjä, niin tyypiltä menee hyvät provikat ohi... saapahan vähän mietittävää!

:hug: Nyt sä kerroit vaan osan siitä mitä myyjä sanoi. Ei tiedetä ollenkaan, mitä sinä olet sanonut. Ehkä silläkin oli vaan kypsä päivä eikä yhtään sohvaa myytynä?
Loukkaantunut oisin kyllä minäkin ja varmaan ostaisin sohvan toisesta liikkeestä.

Meillä myyjä tokaisi kun oltiin sohvia katsomassa, että "ette te kuitenkaan mitään osta, tulitte vaan istumaan"... joo, ei ostettu siitä liikkeestä yhtään mitään :)

Ammattitaidoton myyjä. Itse tekisin valituksen ja jos haluaisin ostaa sohvan tuosta liikkeestä, niin ostaisin toiselta myyjältä.

Yksi rikas johtaja sanoi kerran, että köyhimmän näköiset ne niitä rikkaita on.

Mä kans ostin tuossa 2000 vuonna kaksi nojatuoli Askosta. Olin silloin 21-vuotias. Tilasin tosiaan kaksi nojatuoli valitsemallani kankaalla ja myyjä siinä myynti tilanteessa sanoi, että "Nämä on sitten maksettava kun noudat. Meillä ei oo mitään osamaksusopimuksia." Vastasin, että "Okei", johon myyjä vielä, että "Niin nämä tosiaan jos nämä nyt tilaan on sitten maksettava kun noudat. Nämä tekee yhteensä 360 euroa. Tämä tilaaminen on sitten sitovaa, nämä on tosiaan sitten haettava." Mahdoin näyttää nuorelta ja varattomalta. ;) ;) Ja en tosiaan ollut aikeissa jättää tuoleja hakematta tai pyytänyt mitään osamaksusopimusta, mutta tuon "vannottelun" jälkeen teki kyllä mieli sanoa, että pidä kuule tuolisi, mutta en kehdannut kun sitten se olisi luullut, ettei mulla tosiaan ollut rahaa.

sellasia ristiriitoja, et mä halusin hyvän näkösen sohvan ja mies hyvän tuntusen sohvan. Oltiin ite tosi asiallisia, mut haluttiin nähdä kaikki vaihtoehdot, tietysti. Itsekki ollaan palveluammateissa, ni yritetään aina olla mahdollisimman helppoja asiakkaita, ku tietää miten ärsyttäviä jotku voi olla.

laulumaa oli firma ja viimeksi, ku kävin ja oli joku toinen myyjä, ni se oli kyl tosi mukava

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yritä opetella pilkunkäyttö, niin, ehkä, jaksaisi lukeakin.

Tää oli tällä kertaa ihan turha. Ap:n teksti oli oikein mallikelpoinen. Sulla sen sijaan sijaan on yksi pilkku, jonka tarpeellisuudesta voi olla monta mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja hellu:
Ammattitaidoton myyjä. Itse tekisin valituksen ja jos haluaisin ostaa sohvan tuosta liikkeestä, niin ostaisin toiselta myyjältä.

Yksi rikas johtaja sanoi kerran, että köyhimmän näköiset ne niitä rikkaita on.

Niin mä uhosin miehelleni, et mä teen noin, mut mies kielsi..

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Mä kans ostin tuossa 2000 vuonna kaksi nojatuoli Askosta. Olin silloin 21-vuotias. Tilasin tosiaan kaksi nojatuoli valitsemallani kankaalla ja myyjä siinä myynti tilanteessa sanoi, että "Nämä on sitten maksettava kun noudat. Meillä ei oo mitään osamaksusopimuksia." Vastasin, että "Okei", johon myyjä vielä, että "Niin nämä tosiaan jos nämä nyt tilaan on sitten maksettava kun noudat. Nämä tekee yhteensä 360 euroa. Tämä tilaaminen on sitten sitovaa, nämä on tosiaan sitten haettava." Mahdoin näyttää nuorelta ja varattomalta. ;) ;) Ja en tosiaan ollut aikeissa jättää tuoleja hakematta tai pyytänyt mitään osamaksusopimusta, mutta tuon "vannottelun" jälkeen teki kyllä mieli sanoa, että pidä kuule tuolisi, mutta en kehdannut kun sitten se olisi luullut, ettei mulla tosiaan ollut rahaa.

Vuonna 2000 oli markat, ei eurot.

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Yritä opetella pilkunkäyttö, niin, ehkä, jaksaisi lukeakin.

Tää oli tällä kertaa ihan turha. Ap:n teksti oli oikein mallikelpoinen. Sulla sen sijaan sijaan on yksi pilkku, jonka tarpeellisuudesta voi olla monta mieltä.

Itseasiassa kaksi.

joo ei niillä nuorilla (eikä vanhemmillakaan) äijillä mitään käytöstapoja ole, on huomattu. Oikeen "asiakaspalvelijoita". Ehkä johtuu myös siitä että olen 21 vuotias likka. Tosin mä tykkäänki kattella ihan rauhassa ja marssin tiskille vasta kun olen haluamani soffan valinnut.

Me oltiin kerran autokaupassa etsimässä käytettyä autoa kulahtaneet vaatteet päällä, pihatöitä kun oltiin juuri tehty ja vähän ex-tempore lähdetty liikenteeseen. Olimme sopineet tietyn maksimihinnan uudelle autolle, vaikka varaa olisi ollut kalliimpaankin. Innostuttiin sitten katsomaan vähän kalliimpaakin autoa, ties vaikka hankittaisiin vähän kalliimpi... Siinä autossa istuessa autokaupan myyjä tuli kysymään: "Aiotteko lottovoiton saada?". No, siihen jäi autokaupat, ei ollut myyjällä oikein pelisilmää...

joo ei niillä nuorilla (eikä vanhemmillakaan) äijillä mitään käytöstapoja ole, on huomattu. Oikeen "asiakaspalvelijoita". Ehkä johtuu myös siitä että olen 21 vuotias likka. Tosin mä tykkäänki kattella ihan rauhassa ja marssin tiskille vasta kun olen haluamani soffan valinnut.

joo tää oli joku lähemmäs kuuskymmentä ja selitti tarinoita, siitä kuinka ennen oli helppoa myydä, kun ei ollu, ku kaksi vaihtoehtoa..

mä oon 25 ja mies 30, mut näytetään paljon nuoremmilta..en tiiä miten mun pitäs esim. pukeutua, et olisin varakkaan näkönen?

Myö käytiin eka kaikki kahestaan läpi ja sit pyydettiin myyjä tekemään tarjousta. Monissa sohvissa sai valita erilaiset tyynyt, päälliset, käsinojat ja niistä ei ollu esillä malleja.

Alkuperäinen kirjoittaja Marvik:
Me oltiin kerran autokaupassa etsimässä käytettyä autoa kulahtaneet vaatteet päällä, pihatöitä kun oltiin juuri tehty ja vähän ex-tempore lähdetty liikenteeseen. Olimme sopineet tietyn maksimihinnan uudelle autolle, vaikka varaa olisi ollut kalliimpaankin. Innostuttiin sitten katsomaan vähän kalliimpaakin autoa, ties vaikka hankittaisiin vähän kalliimpi... Siinä autossa istuessa autokaupan myyjä tuli kysymään: "Aiotteko lottovoiton saada?". No, siihen jäi autokaupat, ei ollut myyjällä oikein pelisilmää...

just...

kävin tos aiemmin yksin askossa ja tervehdin vanhempaa naismyyjää hänen ollessaa aivan minun edessä parin metrin päässä ja silmämme kohtasivat.. hän katsoi minua päästä varpaisiin, ei tervehtinyt ja käveli pois.. Kiersin kaupan nopeasti alahuuli väpättäen ja lähdin pois

No kyllä ne pankin "täditkin" osaa :whistle: . Käytiin kotipankista kysymässä asuntolainaa, oltiin jo saatu kilpailevasta pankista tarjous. Täti katsoi meidän jo sisääntulleessa joten ylenkatseelisesti meitä.

Kierteli ja kaarteli ja teki selväksi että lainaa ei heru, koska ollaan "pienituloisia". Ja muutenkin reppanoita.

No ensi viikolla marsitaan siihen entiseen kotipankkiin ja sanotaan tilit irti :kieh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
No kyllä ne pankin "täditkin" osaa :whistle: . Käytiin kotipankista kysymässä asuntolainaa, oltiin jo saatu kilpailevasta pankista tarjous. Täti katsoi meidän jo sisääntulleessa joten ylenkatseelisesti meitä.

Kierteli ja kaarteli ja teki selväksi että lainaa ei heru, koska ollaan "pienituloisia". Ja muutenkin reppanoita.

No ensi viikolla marsitaan siihen entiseen kotipankkiin ja sanotaan tilit irti :kieh: :laugh:

sama meininki oli muutama vuos sitte, ku ostettiin tätä kämppää..valittiin sitten se pankki jossa oli toisiks paras tarjous, mutta paras palvelu. Mä oon vähän sellanen, et jos mua palvellaan hyvin, ni ostan ihan mitä vaan..:D

Yhteistyössä