Menin sitten varaamaan sen ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Sinne alkuraskauden ultraan.
Hintaa en ees kysyny mut sikanahan noi yksityisen palvelut maksaa ja silloin kun se aika on, viikkoja on kasassa vajaa 8.
En viitsinyt nyt heti sitä aikaa ottaa, kun on noi häät missä pitäs iloisena kaasona hyöriä, joten otin sen ajan sitten sen jälkeiseksi maanantaiksi ja siihen asti pitäisi kärvistellä :ashamed:
Oireita ei ole vieläkään!! Viikkoja nyt 6!!
Paitsi rinnat, ne on kipeet.Au.

Minä en missään alkuraskauden ultrassa käynyt, kun neuvolassa pääsee kumminkin sitten olisko ollut viikol 12 tai jotain, vai jo ennemmin en muista kun aikaa on jo kulunut. Käytiin sitten vast raskauden keskivaiheilla ultras. Kohta ollaa jo onneksi ihan lopussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sun pitää mennä yksityiselle? Onko jotain ongelmia, ettet voi odottaa neuvolaan ekaa ultraa?

Mulla meni kaksosten raskaus kesken joulukuussa, oli jo mennyt muutama viikko ennen ultraa.
Toinen keskenmeno oli huhtikuussa joten kyllä mä haluan mennä.
On ollut nyt liikaa kaikkea inhottavaa ja haluan vaan varmuuden et mikä siellä on tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja marissa:
Minä en missään alkuraskauden ultrassa käynyt, kun neuvolassa pääsee kumminkin sitten olisko ollut viikol 12 tai jotain, vai jo ennemmin en muista kun aikaa on jo kulunut. Käytiin sitten vast raskauden keskivaiheilla ultras. Kohta ollaa jo onneksi ihan lopussa.

Meillä ei neuvolan kautta päässyt viikolla 12 ultraan eli yksityisellä sekin piti itse kustantaa. Itse halusin tuohon alkuraskauden ultraan (vko 8) koska olimme lähdössä ulkomaille ja halusin ennen matkaa varmistaa, että kaikki oli kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari ulkona:
Mistä päin olet? Mun kaverini kävi alkuraskauden ultrassa varmistamassa viikot ja se maksoi alle 30 euroa..

No mä asun Asikkalassa, eli lahteen menen ultrattavaksi ja siellä vissii on aika kallista... :/

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Miksi sun pitää mennä yksityiselle? Onko jotain ongelmia, ettet voi odottaa neuvolaan ekaa ultraa?

Mulla meni kaksosten raskaus kesken joulukuussa, oli jo mennyt muutama viikko ennen ultraa.
On ollut nyt liikaa kaikkea inhottavaa ja haluan vaan varmuuden et mikä siellä on tilanne.

Ahaa, ymmärrän sitten ihan täysin. Onnea matkaan ja lykkyä pyttyyn!

Alkuperäinen kirjoittaja marissa:

Tuskin mäkään menisin jos ei noita keskenmenoja olisi ollut..
En mä edellisistäkään käynyt, ei käyny mielessälään!
Silloin noi keskenmeno pelot ja muut oli tooooosi kaukaisia ajatuksia..

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:

Ahaa, ymmärrän sitten ihan täysin. Onnea matkaan ja lykkyä pyttyyn!

Juu kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja loru:
Mutta eihän oireita noilla viikoilla välttämättä olekkaan. Mulla on alkanut vasta viikolla 7-8 pahoinvointi.......ja sitä sitten kestikin ihan tarpeeksi.

No mä nyt olen jotenkin ihan hössönä koko ajan tän raskauden kanssa..
Kuitenkin jo 9kk yritetty ja kaksi keskenmenoa ni pelottaa vaan :ashamed:

Mistä päin olet? Mun kaverini kävi alkuraskauden ultrassa varmistamassa viikot ja se maksoi alle 30 euroa..

No mä asun Asikkalassa, eli lahteen menen ultrattavaksi ja siellä vissii on aika kallista... :/

Juu, toi mainitsemani hinta täällä "pohjoisessa", yksityisellä tosin terveydenhoitajan tekemänä..

Juu, toi mainitsemani hinta täällä "pohjoisessa", yksityisellä tosin terveydenhoitajan tekemänä..

Joo no mä nyt oon varautunu siihen et hinta on iso..
Appivanhemmat ois sitä jo innoissaan maksamassa, heille ensimmäinen lapsenlapsi ;)
Ollaan aika avoimesti puhuttu mun keskenmenoista ja muusta, siksi siis jo tietävät että olen raskaana!
Viimeksi kun kerrottiin viikolla 11 ni menipä muutama päivä sen jälkeen kesken, joten ajateltiin nyt kertoa heti.
Noin asian vierestä se :whistle:

Ihan fiksusti teet, onhan hyvä käydä katsomassa, että raskaus on alkanut oikeassa paikassa eikä esim. munatorvessa. Kelalta saat varmaan jotain takaisin yksityisellä käymisestä? Vai miten se nykyään menee. Meillä ollaan niin onnellisessa tilanteessa, että kun neuvolaan ilmoitetaan raskaudesta melkein samantien päästään ultraan. Se varmaan johtuu siitä, että meilläpäin syntyy niin vähän lapsia. Voimia Sipulille, ja tasaisesti kaasona -ei villejä temppuja :D

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
No ei se ultra miltään keskenmenolta pelasta, päinvastoin voi laukasta koko homman hyvässä tapauksessa.

Kuules, mulla oli viimeksi keskeytynyt keskenmeno.
Oli mennyt kesken jo aikasessa vaiheessa mutta huomattiin vasta 12vkolla ultrassa ja jos mä pystyn nyt välttämään sen, että iloisena mahani kanssa pompin jossa ei ole ketään edes, niin teen kyllä kaikkeni että tiedän ajoissa ja voin ajoissa sitten toipua ja yrittää uutta.
Jos sä olisit mun tilanteessa, mä luulen et tajuisit.
En mäkään ole aina ajatellut näin, itseasiassa vasta ne tilanteet jotka kohdalle sattuu, saattaa muuttaa koko ajattelutavan.

Ei kellään taida olla oikeus tuomita ketään elämättä toisen elämää vaikka viikon ajan, onhan se jo anha viisauskin.
Mä en ainakaan muiden ratkaisuihin viitsi juuri tuosta syystä puuttua, soti ne miten paljon vaan mun ajattelumaailmaani vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
eikös ne laita aiemmin ultraan jos takana on keskenmeno? siis tyyliin rv8, neuvolasta.

Ei meillä ainakaan.
En mä ole nyt ees viitsinyt vielä neuvolaan soittaa.
Turhaa ottaa enää pölyyntymään neuvolakorttia jossa vain muutama merkintä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Ihan fiksusti teet, onhan hyvä käydä katsomassa, että raskaus on alkanut oikeassa paikassa eikä esim. munatorvessa. Kelalta saat varmaan jotain takaisin yksityisellä käymisestä? Vai miten se nykyään menee. Meillä ollaan niin onnellisessa tilanteessa, että kun neuvolaan ilmoitetaan raskaudesta melkein samantien päästään ultraan. Se varmaan johtuu siitä, että meilläpäin syntyy niin vähän lapsia. Voimia Sipulille, ja tasaisesti kaasona -ei villejä temppuja :D

Juu no meillä ei, silloin kun asuin orimattilassa, meillä oli jopa oma ultrakonekkin siellä..
Täällä on se yksi ainut ultra vkolla 12 ja thats it.
Onneksi ne polttarit jo oli ;) Nyt vielä häät kunnialla läpi ja loppuu tää hössötys =)