Menetetty itseluottamus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N -83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N -83

Vieras
Olen saanut usein kuulla poikaystävältäni naiseuteeni liittyviä loukkauksia. En edes kuulema kiihota häntä. Hän on myös hyvin tunnevammainen ja kykenemätön tuntemaan empatiaa. Ihmiset pitävät hänestä mutta jopa pitkäaikaiset kaverinsakaan eivät ole tajunneet mikä hirviö hänessä piilee. Hän on hyvin sosiaalinen, ulkokultainen, viehättävän oloinen, loistava suustaan, osaa kaiken puhua omaksi edukseen myöskin minun kustannuksella, valehtelee paljon, alistaa, nöyryyttää, vetää rooleja, teeskentelee, saa minut aina näyttämään syntipukilta joka asiassa, jopa lyömisessään, naisia varsinkin hän näkyy viehättävän hyvin paljon ja hänellä on tapana molesti ottaa joko ylimielinen taikka säälittävän rooli jos reaktioni eivät miellytä häntä. Kavereilleen ja työkkärissäkin hän on sanonut minulla olevan skitsofrenia, vaikka ei edes ole. Hän on saanut minut näyttämään ihmisten silmissä vainoharhaiselta liioittelijalta. Hän on myös alkoholisti. Tuskin voisin enää uskoa yhtäkään miestä joka väittää rakastavansa minua.

En usein anna erokehoitusta, mutta sinun olisi nyt mietittävä tarkkaan kannattaako jatkaa hänen kanssaan. Minulle hänestä nousee mieleltään häiriintynyt ihminen sinun antamasi kuvauksen perusteella.
Voimia.

Oletko koskaan lukenut psykopaateista? Etsipäs, tyttö, pian faktatietoa-kuvauksesi perusteella poikaystäväsi vaikuttaa psykopaatilta. Näistä menestyvistä, kaikkien mielestä mukavista, sympaattisista seuraihmisistä, mutta kotioloissa brutaaleista, manipuloivista hirviöistä on ollut viimeisen puolen vuoden aikana useita lehtiartikkeleita. Ja psykopaatti ei siis tarkoita välttämättä mitään suljetun osaston pakkopaitatapausta.

Mieti tarkkaan kannattaako suhdetta jatkaa? Ei kuulosta hyvältä sinun kannalta. Älä anna miehen loukata sinua vaan jätä se. Uskon et sinun on parempi olla ilman tuollaista miestä. Aikanaan saat itsetuntosi takaisin, vaikka se ehkä nyt kuulostaa vaikealta saavuttaa. Niin se vain on! Sulla on vielä elämä edessä ja niitä kunnollisia miehiä vielä on. Voimia sinulle jaksaa.

Olen täysin samaa mieltä tämän miehen kanssa. Avokki on melkein jo syönyt kirjoittajan, joten olisi syytä toimia nopeasti. Olisipa vain hyvä ystävä jota pyytäisi avukseen, keventämään sitä tilannetta ja tukemaan päätöstä ja toimintaa. Tee päätös ja pidä se, on neuvoni.

Voimia paljon toivotan myös minä

Miksi jatkat seurustelua hänen kanssaan? Miksi annat tuon tapahtua? Ei kenenkään tarvitse sietää lyömistä, alistamista yms.

Minusta hän vaikuttaa kärsivän jonkinasteisesta mielenterveyden häiriöstä (jopa skitsofrenia). Kun hän seuraavan kerran lyö sinua, mene terveyskeskukseen näyttämään vammasi. Tee niin joka kerran kun hän lyö.

Etsi itsellesi oma asunto, älä anna hänelle avainta, kerro, että rakastat häntä, mutta et halua enää jatkaa.

Yhteistyössä