Menetetty itseluottamus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N -83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan kyseessa olla etta alkuperainen kirjoittaja on itse hyvin epatasapainoinen tapaus. Kenties jopa han on manipuloiva ja osaa myos kirjoittaa saaliin vetoavasti talle palstalle, jotta saisi ponkitysta sille etta itse on puhtoinen uhri joka on taman psykopaatin kynsiin joutunut.

Vaikka han ei kaytakaan haukkumanimia miehestaan on tekstiin piilotettu paljon vinkkeja joilla me, johdettavissa olevat lukijat voimme sitten lausua aaneen nama haukkumasanat, psykopaatti jne. Ja Ap saa valttaa epailytkset oman mielenterveydensA tilasta.

Silla eihan kukaan itse selvajarkinen olisi tuollaisen tyypin kanssa, jos asiat olisi juuri kuten Ap kirjoittaa. Niin yksinkertaista.

Pitaisi pureutua siihen mita ongelmia Ap.lla on itsellaan jos olisikin rakastunut ja haluaa viela jatkaa suhdetta ""psykopaatin"" kanssa.
Silla muutoinhan han olisi jo aikaa sitten lahtenyt suhteestaan, tai ainakin paatanyt niin tehda.

Juu, me täällä soneraplazalla hallitsemme suvereenisti faktoihin pohjautuvien diagnoosien tekemisen. Oikeaan osumisen prosentit ovat huippulukemia. Kilpailevat tahot ovat jo kauan sitten myöntäneet tappionsa.

Mottomme on Terve silli puhtaassa purkissa!

Tutustu sellaiseen asiaan kuin ""narsistinen luonnehäiriö"". Kuulostaisi aika sopivalta. Nämä ihmiset ovat paitsi tunnehäiriöisiä, myös taidokkaita manipuloijia ja erinomaisia feikkaamaan ulospäin sosiaalista kyvykkyyttä. Läheisilleen tuottavat vain tuskaa. Eikä siitä koskaan parane. Tällaisen ihmisen läheisyydestä kerran kärsineenä tiedän, että irtaantuminen on hirmuisen vaikeata -mutta mielenterveyden säilyttääkseen pakollista.

Jätä suuri osa näistä vastauksista omaan arvoonsa.

Mutta ystävä hyvä, parisuhteen pääpointti on rakkaus.

Selvääkin selvempää on, etteä mies joka lyö, valehtelee sinusta, haukkuu sinua jne. ei sinua rakasta.

Rakasta kohtaan ei käyttäydytä noin.

Lähde ihmeessä pois tuosta suhteesta. Hae vaikka johonkin työkkärin kurssille toiselle paikkakunnalle! Monissa paikoissa on majoituskin järjestettävissä oppilaitoksen toimesta.

Ja koska tulosi eivät ainakaan vähene jos haet kurssille, miksi et hakisi. Mukamas ""rakastavan"" miehen takiako.

Muuta hyvä ihminen pois tuollaisen miehen luota!

Siis onko tuo -83 syntymävuotesi?! Eli olet vielä aivan nuori!! Lähde nyt hyvä ""nuori"" kipin kapin pois tuollaisen miehen luota. Muuten saat ikuiset traumat moisesta miehestä!! Tuo suhde ja mies todella repii sinut aivan rikki.

Voithan hakea mihin tahansa opiskelemaan, tuossa iässä!!

POIS POIS POIS. Kiireellä!

Pakko vielä kirjoittaa, kun tilanteesi kuullostaa niin kamalalta.

Hae nyt ihmeessä johonkin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan! Soita vaikka parin pienen paikkakunnan oppilaitoksiin ja kysy joustavaa hakua, eli pääsitkö vielä esim. tammikuussa alkaneisiin opiskelulinjoihin. esim. entiset kauppaoppilaitokst jne.

Pienillä paikkakunnilla on yleensä tilaa, esim. Forssa, Järvenpää jne. Soita nyt ihmeessä ja opiskelupaikkakunnan sossu auttaa sinua varmasti muuttokuluissa jne!

Älä hyvä ihminen jää tuleen makaamaan, tuossa iässä! Tai todella sairastut tuon miehen kanssa. Ei ketään kestä ""normalina"" tuollaisessa suhteessa pidemmän päälle.

Miksi me lähtökohtaisesti olettaisimme, että ap. ei ole sitä mitä sanoo? Mitä sellainen epäileminen ketään hyödyttää? Täällä netissä voi toki epäillä kaikkien motiiveja, mutta älyttömäksi menee keskustelu, jos kukaan ei usko siihen, mitä toinen kirjoittaa.

Voihan tietysti olla, että ap on itse epätasapainoinen, mutta voi olla että sinä tai minäkin olemme. Ja mitä epätasapainoisuuteen tulee, niin luulisin että tuollaisten kokemusten jälkeen harva kovin tasapainoinenkaan on. Sinä epäilet ap:n tarinaa ja väität hänen hakevan vain pönkitystä omalle puhtoiselle uhrimielelleen. Kuitenkaan ap itse ei mitenkään kuvaillut itseään normaalia parempana ihmisenä. Tulkintasi puhtoisesta uhrista on täysin omasi. Eipä tasapainoiselta vaikuta sinunkaan epäilyksesi.

Kukaan meistä ei täällä netissä voi varmaa totuutta toisista tietää, mutta itse suhtaudun asioihin kuitenkin siltä pohjalta, kuinka asianomainen itse sen ilmaisee. Jos tämä nainen on todella tuollaisessa kuin kuvailee, hän tarvitsee apua eikä skeptisiä epäilyitä.

En ota kantaa siihen, onko ap:n mies psykopaatti, narsisti vai mitä. Selväjärkiseltä hän ei kuitenkaan vaikuta. Ja tällaiset ihmiset sairastuttavat läheisensäkin varsin tehokkaasti. Silti niitä läheisiäkin pitäisi auttaa.

Minäkään en yleensä anna erokehotuksia, mutta nyt annan. Tuollainen mies syö ne viimeisetkin itsekunnioituksen rippeet ihmisestä. Kehotan ap, että eroa, suojele itseäsi ennen kaikkea.

Kuumimmat

Yhteistyössä