meneekö 2 lasta siinä kuin yksi?

Meille tulossa 'yllätysvauva'. Esikoinen nyt 9kk ja 1,5vuotta kun toinen syntyy. Olen aina sanonut etten tee kuin yhden vauvan ja nyt elämä heitti taas tälläisen tilanteen eteen. Tottakai pidämme lapsen mutta hirvittää miten pärjätään kahden vaippaikäisen kanssa?? Tämä esikoinen ollut todella vaativa tapaus ja ainoastaan hänenkin kanssaan välillä voimat loppu.

Kaikki suunnitelmat menee nyt uusiksi, mun piti lähteä opiskelemaan ja työelämään palaamisen jälkeen meidän oli tarkoitus ottaa laina ja ostaa asunto. Matkustussuunnitelmiakin oltiin jo tehty. JOtenkin kaikki asiat nyt ihan sekaisin. Tietenkin se uusi vauva nyt tärkein mutta ihan epätodellinen olo on.
 
Meillä lapsilla juuri sama ikäero ja kyllähän ne periaatteessa menee siinä kuin yksikin, mutta nyt tunnustan olevani aika uupunut kun kummallakin jotain uhmaa pukkaa isompi täyttää elokuussa 3v ja pienempi nyt 1,5kk :/
Mutta ihanaa kun heistä on jo leikki kaverit toisilleen :) Ja kummatkin rakastaa toisiaan kovasti :heart: Illallakin kainalokkain kuuntelivat taas satua.
 
Ei ole sama. Meillä on esikolla ja kakkosella ikä eroa 1v3viikkoa.

Mut jossain vaiheessa se voi olla helpompiki ne kaks kuin yks. Leikkivät hienosti kahestaan isompana. Mut kyllä kahessa on enempi töitä kuin yhessä.
Onnea uudesta vauvasta :flower:
 
kaksosten äippä
No ei kaksi tosiaankaan mene siinä kuin yksi, ei varsinkaan kaksoset. Ovat kumpikin yhtä aikaa niin hoidettavia vauvaiässä. Ottaa kupoliin aina kun joku sanoo 'siinähän se menee 2 kuin yksikin'. Olen aina sanonut, että tervetuloa kokeilemaan monikkoperheen arkea B)

Työtä, työtä ja vielä kerran työtä.. en tosin valita, sillä minusta tämä on ihanaa aikaa ja rakastan lasteni kanssa touhuamista.
Ehkä myöhemmin kun ovat leikki-iässä on sitten helpompaa kun on leikkikaveri omasta takaa eikä tarvi äitiä kokoajan pyytää leikkimään.
 
Ei todellakaan mene vaikka ikäeroa lapsilla 3.5 vuotta.Molemmilla lapsilla omat tarpeensa ja työtä lähes tuplaten...Mutta ei kait tarvikkaan mennä, sillä toki saakin olla omat tarpeensa kummallakin, yksilöjä nuo ovat kuitenkin :heart:
 
No ei kyllä mene.. Kaksi pientä lasta on kyllä kaksinkertainen homma. Ensimmäiset vuodet on varmasti raskaita, mutta kyllä se sitten helpottaa ja isompana heistä on varmasti paljon seuraa toisilleen.

Kahden pienen äitinä kannattaa ottaa kaikki mahdollinen apu vastaan, ettet pääse uupumaan itse.

Mutta onnea uudesta tulevasta vauvasta. Jokainen uusi ihmisen alku on ihme sinänsä ja valtavan rakas teille vanhemmille.
 

Yhteistyössä