Meneekö kinkku pilalle jos se raakana yön yli pöydällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
kun pitäs saada se aikasin aamulla heti herättyä uuniin mutta kun sen pitäs olla huoneenlämmössäki pari tuntia :D

7kg kinkku, jos jätän sen pöydälle kun meen nukkumaan noin 7h, niin meneekö se pilalle??

En ihan yli 20 asteeseen taitaisi itse jättää koko yöksi. Minä nostin äsken kinkun jääkaapista tuulikaapin lattialle. Siellä on tosi viileää, varmaan 10-15 astetta nyt kovalla pakkasella. Mies nostaa aamulla töihin lähtiessään (puoli kuuden maissa) sen tiskipöydälle huoneenlämpöön. Meinaan sen 9:n maissa laittaa leivinuuniin, joka lämmitettiin just kuumaksi. On sopivasti jäähtynyt aamuksi.

Jos ostit kaupasta ei pakaste kinkun eli sulan kinkun, etkä pakasteklimppiä, niin ei säily aamuun asti huonelämpötilassa.

Itse hain tänään kaupasta kinkun. Pakasteklimppiä en huoli, sen sulatus on järkkyä hommaa.
Tungin sen jääkaappiin ja otan aamulla korkeintaan pariksi tunniksi pois jääkaapista ja sitten uuniin.

http://www.poliklinikka.fi/?page=5331684&id=8772106
Sulata jäinen joulukinkku jääkaapissa ennen paistoa. Juuri ennen paistoa voit ottaa kinkun hetkeksi huoneenlämpöön, mutta korkeintaan muutamaksi tunniksi. Jos säilytät kinkkua huoneenlämmössä, bakteerit lisääntyvät siinä nopeasti. Tämä voi aiheuttaa ruokamyrkytykseen.

Yhteistyössä