Meneekö alkoholi äidinmaitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Onko jollain tästä muuten ihan oikeasti jotain tutkimusta tai edes lehtijuttua palstamutun lisäksi? :snotty:

Imetystukilistan sivuilta voi käydä lukemassa jos kiinnostaa, sieltä löytyy nämä faktat.

Mutta eikö siellä myös lue että voi imettää vaikka olisi juonut sen saunakaljan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
aina näitä samoja kysymyksiä ja aloituksia.. eikö ois helpompi olla ryyppäämättä????

Ei täällä kukaan varmaan kysele näitä asioita ryyppäämisen takia.
Aika moni äiti tykkää juoda justiin saunaoluen/siiderin taikka viiniä ja pohtii sitten imetysaikana että tohtisiko sitä juoda sen lasillisen, kun on 9kk ollut ilman mitään. Mun mielestä oikein hyviä aloituksia ja kysymyksiä nämä. Imetystä ei kannata lopettaa tai antaa korviketta sen saunaoluen takia =)

Alkuperäinen kirjoittaja tipuin varmaan kärryiltä:
Onko jollain tästä muuten ihan oikeasti jotain tutkimusta tai edes lehtijuttua palstamutun lisäksi? :snotty:

Imetystukilistan sivuilta voi käydä lukemassa jos kiinnostaa, sieltä löytyy nämä faktat.

Mutta eikö siellä myös lue että voi imettää vaikka olisi juonut sen saunakaljan.

Joo, juuri niin lukee. Voi juoda annoksen pari ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Otsikossa kysymys. Jos menee, niin missä määrin? Itse olen kuullut ristiriitaista tietoa. Onko jollain faktatietoa eikä pelkkää mutu-tuntumaa?

Veren alkoholipitoisuus. Eli jos olet 0,1 promillen humalassa, on maidossa 0,1 milliä alkoa sadassa millissä maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja tipuin varmaan kärryiltä:

Nimenomaan lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä imetin kerran humalassa. Olin juonu 6 pulloa olutta. Vauva ei ollut taipuvainen oksenteluun tai edes pulautteluun, mutta nämä maidot tuli kaaressa ulos. Siitä lähtien annoin ne kerrat korviketta kun olin juonut.

Jos humalapäissään puristit vauvaa mahasta, ja oksennus tuli sen vuoksi? Edelleen, turvallisinta on kuuden kaljan jälkeen jättää vauvan hoito toisille... :(

Joo en todellakaan puristanut. Ihan normaalisti pystyin käsitellä silloin vauvaa. Enemmän jos olisin juonut, olisin tosiaan jättänyt ruokkimisen jonkun muun tehtäväksi.

Mä imetin kerran humalassa. Olin juonu 6 pulloa olutta. Vauva ei ollut taipuvainen oksenteluun tai edes pulautteluun, mutta nämä maidot tuli kaaressa ulos. Siitä lähtien annoin ne kerrat korviketta kun olin juonut.

Jos humalapäissään puristit vauvaa mahasta, ja oksennus tuli sen vuoksi? Edelleen, turvallisinta on kuuden kaljan jälkeen jättää vauvan hoito toisille... :(

Joo en todellakaan puristanut. Ihan normaalisti pystyin käsitellä silloin vauvaa. Enemmän jos olisin juonut, olisin tosiaan jättänyt ruokkimisen jonkun muun tehtäväksi.

Sulla on hyvä viinapää, jos kuuden kaljan jälkeen pystyt normaalisti käsittelemään vauvaa. Vaikka itse sanot tuolla ylempänä, että "imetit humalassa". Onko humala normaali tila sulle?

Kiitän kovasti vastauksista ja linkeistä. En minä umpitunnelissa imetä, mutta otetaan kuitenkin silloin tällöin ja pikkujoulukausikin on tulossa. En ole pysäyttänyt kaikkea muuta elämääni vaikka sainkin vauvan. Jos joku haluaa tästä aiheesta muuten jatkaa, voi vapaasti aloittaa oman ketjun. minä olen vain faktatietoa vailla.

Yksi asia vielä hämää, siis jos olen yhden promillen humalassa ei maito ole kuitenkaan yhtä "kännissä" kuin minä? Sorge, matikka ei vahvimpia puoliani. Siis aivoni voi olla sekaisin mutta maito ei?

Oletsä idiootti?

Sulla on hyvä viinapää, jos kuuden kaljan jälkeen pystyt normaalisti käsittelemään vauvaa. Vaikka itse sanot tuolla ylempänä, että "imetit humalassa". Onko humala normaali tila sulle?

:) ei ole normaalitila. Käytän sanaa humala, kun en selvinpäinkään tuolloin ollut. Ota huomioon ettei tekstissäni tule ilmi missä ajassa oluet on juotu... Mulla on tosiaan hyvä viinapää. Jos saisin lapsille hoitajan koko yöksi ja aamuksi, voisin juoda 12 tai enemmän. Silloin kun imetin 6:n jälkeen ja vauva oksensi, olin juonut oluet 7h:n sisällä hiljalleen. En sen jälkeen ole tehnyt samaa, koska se tuntui väärältä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitän kovasti vastauksista ja linkeistä. En minä umpitunnelissa imetä, mutta otetaan kuitenkin silloin tällöin ja pikkujoulukausikin on tulossa. En ole pysäyttänyt kaikkea muuta elämääni vaikka sainkin vauvan. Jos joku haluaa tästä aiheesta muuten jatkaa, voi vapaasti aloittaa oman ketjun. minä olen vain faktatietoa vailla.

Yksi asia vielä hämää, siis jos olen yhden promillen humalassa ei maito ole kuitenkaan yhtä "kännissä" kuin minä? Sorge, matikka ei vahvimpia puoliani. Siis aivoni voi olla sekaisin mutta maito ei?

Kotikaljassa on muistaakseni 0,7% alkoholia, jolloin siinä on sitä 7 promillea. Se on siis seitsemän kertaa vahvempaa kuin promillen humalassa olevan äidinmaito.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis jos sinä olet yhden promillen humalassa, se tarkoittaa, että veressäsi ja maidossasi on yksi PROMILLE alkoholia. Ja jos vertaat olutta, jossa on alkoholia jotain 4 PROSENTTIA, se tarkoittaa, että maidossa on alkoholia hyvin hyvin vähän. Ja tutkijat ovat todenneet, että maidossa on niin vähän alkoholia vaikka äiti huppelissa olisikin, että jos vauva sitä juo ja vauvalta mittaisi veren alkoholipitoisuuden, se olisi nolla. Vauvaa ei siis känniin saa imettämällä.

Mutta ei ole suotavaa usein imettää niin, että maidossa on sitä alkoholia, vaikka sitä hyvin vähän onkin. Ja se on vauvalle erittäin vaarallista jos sitä käsittelee humalainen!!!!!!!!!!

Yhteistyössä