Meneekin sitten joulu astioita tiskatessa!

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka käyttävät hyväksi näitä kilttejä tyttöjä. Eikö se nyt pitäisi jo hävettää että toiset aina passaa ja tekee. Oma äitini auttaa paljon, mutta kyseessä onkin minun äitini, joka haluaa auttaa ja joka osaa sanoa myös ei. En voisi edes kuvitella että kaveriporukassa joku sama tyyppi joutuisi aina hoitamaan järjestelyt/ruokailut/siivoamisen/jne.

Ja todellakin kävisin mieluummin pari päivää palkallisessa työssä sen sijaan, että passaisin viikon jotain napisevaa laumaa täysin ilman korvausta. Ruuat ja tiskit kaikille ei ole pikkuhomma. Kertakäyttöastioillekin pitäisi jotain kokata ja ne ruokapöydät siistiä.
Tottumus, mukavuudenhalu ja ajattelemattomuus. "Kun se on aina ennenkin...." Mä ainakin totesin aikoinaan, että vain muutama oli tehnyt sitä ihan silkkaa ilkeyttään tai hyväksikäyttötarkoituksessa. Kun jokin asia tapahtuu vuodesta toiseen samalla tavalla, sitä aletaan pitää itsestäänselvyytenä. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
on aika saamatonta jos aikuinen ihminen ei voi avata suutaan ja järjestää tiskivuoroja. vaan pitää jo etukäteen märistä että kun hän joutuu yksin tiskaamaan...
meillä ainakin tiskivuorot pyörii, koska ei ole konetta ja jouluna tulee parisenkymmenta ihmistä kylään. jos joku ei itse ymmärrä niin olen ystävällisesti huomauttanut asiasta ja astiat on tullut hoidettua mukisematta yhteisvoimin.

Jos ap vielä luet tätä ketjua, niin kerropa miksi haluat niin epätoivoisesti pitää yllä välit ihmisiin jotka eivät selkeästi arvosta sinua tippaakaan? Ajatteletko, että kunhan vielä hieman jaksat ja passaat ja teet ja raadat, niin he simbsalabim alkavat kunnioittaa ja arvostaa sinua? Jos et mitään muuta tästä ketjusta sisäistä, niin sisäistä tämä:

Lähipiiriä ovat ne ihmiset, joita rakastat ja JOTKA RAKASTAVAT SINUA. Nuo ihmiset joista puhut.. he eivät sinua rakasta, etkä saa heitä rakastamaankaan. Tee oikein sinun OIKEALLE lähipiirillesi, äläkä uuvuta itseäsi pitämällä sinnikkäästi kiinni unelmasta että nuo tyypit kuuluisivat myös lähipiiriisi. Vaikka he olisivat kuinka sukulaisia tms, niin se ei tarkoita että heillä on oikeus hyväksikäyttää sinua.

Mietipä, miltä tuntuisi ja mitä tapahtuisi jos et jostain syystä pitäisi heihin MITÄÄN yhteyttä vuoteen, etkä kuulisi heistä yhtään mitään. Olisiko se helpottava ajatus? Olisiko se helpootava ajatus, mutta mietit silti mitä he sinusta silloin ajattelisivat? Tiedätkö, olet aikuinen ihminen ja sinulla on oikeus ja VELVOLLISUUS valita itse seurasi. Ihan yks helvetin hailee mitä moiset tyypit sinusta ajattelee! Ajatukset eivät sinua satuta, mutta se satuttaa että annat heidän kävellä koko ajan ylitsesi.

En lukenut koko ketjua mutta ensinnäkin ap voisi nyt jo etukäteen sopia, että tiskit hoidetaan sitten porukalla. Ei siitä aisasta tarvitse jouluaattona alkaa vängätä kun sovitte homman etukäteen.

Ja toisekseen, elleivät ne 9 muuta henkilöä ole 2-vuotiaita niin asiassa ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Jokainen aikuinen tajuaa että oma osansa yleisen viihtyvyyden eteen on tehtävä. Eikä tässä ole kyse ahkeruudesta tai laiskuudesta.

Tiedän, ei pitäisi pilata joulun tunnelmaa. Mutta tiedättekö sen tunteen mikä valtaa, kun tajuat että teidät on kutsuttu joulun viettoon paikkaan jossa ei ole astianpesukonetta ja huusholliin on tulossa 10ihmistä + neljä koiraa. Voin kertoa, että minulta pääsi eilen itku. Nyt ei voi enää perääntyä. Ja teille jotka ehdottavat tiskivuoroja, niin ei tule toteutumaan. Minä olen ainoa joka tajuaa alkaa tiskaamaan ja muutenkin huomioi nämä asiat. Mies ehdotti, että otetaan käyttöön kertakäyttöastiat ja silloin se itku sitten tulikin. Sanokaa vaan kultaluikka suussa syntyneeksi, mutta minä en jouluna kertakäyttöastioilta syö. En ikinä!!! Retket ja mökkeily on erikseen. Joulua tulee kunnioittaa myös kattauksella. Olen hemmpteltu nipo nyt sitten. :(

Älä mene. Sillä se ratkeaa.

Tällaiset aloitukset taas muistuttavat miksi on hyvä olla eronnut. Jotkut naiset saavat raivopaskahalvauksia ihan mitättömistä asioista ja rääkyvät kun eivät osaa ajatella kuin tunteilla ja tekevät niistä asioista jotain käsittämättömän ylitsepääsettömiä ongelmia.

Ei siinäkään mitään mutta kun siitä typerästä rääkymisestä ja tunteilusta kärsivät muut syyttömät.

[QUOTE="huhhuh";27667377]Tällaiset aloitukset taas muistuttavat miksi on hyvä olla eronnut. Jotkut naiset saavat raivopaskahalvauksia ihan mitättömistä asioista ja rääkyvät kun eivät osaa ajatella kuin tunteilla ja tekevät niistä asioista jotain käsittämättömän ylitsepääsettömiä ongelmia.

Ei siinäkään mitään mutta kun siitä typerästä rääkymisestä ja tunteilusta kärsivät muut syyttömät.[/QUOTE]

Sinä olet varmaan juuri sellainen jonka mielestä asioilla on vaan tapana järjestyä ja paikalle vaan mennään. Jotenkin ne ruoat ja astiat siellä pöydässä on itsestään jne. Kiva juttu!

[QUOTE="vieras";27668297]Voin jo kuvitella, kun istuvat aattona siellä pimeässä ja syövät Saarioisten kylmää lanttulaatikkoa. :D[/QUOTE]

Näin siinä voi käydä. Jos lähetän postissa kertakäyttöastioita lohdutukseksi, niin ei tarvitse tiskata :)

Menette vaan aatoksi sinne. Turha lähteä koko jouluaan pilaamaan.
En kyllä ymmärrä, miksi sä yksin teet kaiken. Heräsi uteliaisuus, että mitä muita ihmisiä sinne on oikein tulossa ja miksi muut eivät tee osuuttaan. Mäkin söisin jouluaaton oikeista astioista ja muuten kertiksistä. Ruuista kyselisin jo etukäteen, et mä voisin tehdä tätä tai tuoda tätä, niin mitä te muut ootte tuomassa jne....Yleensä kyllä isossa porukassa hommat tehdään yhdessä, et sikäli ihmetyttää...

Yhteistyössä