Meitin 1v.6kk ei nukahda ilman unimaitoa...

Jos jollain olis asiallisia vinkkejä miten saisin unimaidosta vierotettua pojan nii oisin kiitollinen...

Meillä kun ei poika päikkäreille eikä yöunille nukahda ilman unimaitoa...
Syö hyvin päivällä ja kotona ollessa tai tarhassa ulkoiluakin tulee reilusti...

Sekava selitys mutta jos joku kertois miten on unimaidon saanut pois...

Kiitokset :D
 
Moi!

Meillä sama ongelma, tuplat 1v10kk. Nyt ollut menossa maidon vähennys, eli olen jättänyt 20ml per viikko pois, jotta ehtii tottua siihen, että maito vähenee ja uni tulee silti. 220ml lähdettiin, nyt menee enää 120ml. Hyvin on toiminut tähän asti, uni on tullut joka kerta. Silti jännityksellä odotan miten käy kun maito loppuu...

Tsemppiä! Ja oli kiva kuulla, että jollain muullakin sama päänvaiva =)
 
Kiitokset tuosta vinkistä :wave:
Kokeilempa heti huomisesta lähtien alkaa vähentämään... Saapi nähdä tosiaan mitä tapahtuu kun maitoa ei tulekkaan joku ilta....

Mites teillä 2äiti syödäänkö teillä tuttia? Meillä ei poika ole koskaan syöny tuttia...
Ja nukkuuko teidän pienet pinnasängyssä vai jatkettavassa?
Meillä poika nukkuu jatkettavassa ja sekin välillä häiritsee unen tuloa kun poika pääsee itse sängystä pois...

Ja tosiaan kiva tietää ettei ole yksin "ongelmansa" kanssa =)
 
Tutteja meillä ei ole enää käytössä, niistä luovuttiin jo alkuvuodesta. Olisi varmaan pitänyt jo samalla jättää pullotkin :| jos olisi unohtuneet nopeammin.

Jatkettavissa meilläkin nukutaan, ja alkuun olikin aika rumba kun hoksasivat että voi juosta pois :kieh: , mutta nyt meillä laitetaan ovi raolleen kiinni, ja tietävät että äiti tai isi on heti oven takana viemässä takaisin sänkyyn (vaikkei enää ollakaan) jos lähtevät liikkeelle.

Tänään jouduin päiväuniaikaan istumaan lastenhuoneessa vahdissa, kun alkavat muuten keskenään leikkimään :) . Meinasin josko ottaisin sen jo tavaksi, jos auttaisi sitten kun maito loppuu että äiti (tai isi) on lähellä.
 
meeillä kylläkimn käytössä tutti, että saattaa olla eri asia, mutta tytön ollessa noin 1v 2kk jätimme vain unille nukahtamis pullon pois eikä sen kummenpaa kitinä seuraavina päivinä tullut, vaikka luulin että tulee. Sen jälkeen alkoi nukkua unet rauhallisemmin. Hän ei siis lutkuta tuttia koko yötä vaan tutti on saatavilla jos yöllä herää ja saa sen avulla itse unenen päästä kinni, mutta miten tästä tutista sitten pääseekään eroon?
 
satu86
minäkin jätin unimaidon vain pois. en vain antanut sitä enää. muutamana päivänä itki ja se siitä :) ja oliskohan siitä joku kuukaus aikaa kun jätin sen pois. tyttö nyt päälle 1v7½kk

niko06: joko toinen lapsi on tulossa? ei tainnu kilppari silloin tuoda onnea :ashamed:
minä odotan nyt toista lasta vihdoinkin. rv6 pitäis olla menossa ja maha jo kasvaa :eek:


http://www.aijaa.com/v.php?i=1144065.jpg
tässä linkkiä tuohon samaan kuvaan mutta isompaan :)
 
Satu:

Onnea masukista =) Meillä ei vielä ole masukkia kuulunut, kahdet viimeset mensut vaan 3-4pv (yleensä 6-7pv runsaat) jonkinlaista vuotoa ja nyt on viikon vaivannu käsittämätön pahoinvointi ja vatsa sekasin, iskee aina jostain aivan kamala olo...
Terkan testit, myös veritesti joka otettiin oletetulla rv5:llä oli kuiteskin nega :snotty:

Niin ja mukavan kokoinen massu sulla jo :wave:
 
satu86
Kiitos :)

jospa se sieltä pikku hiljaa alkuunsa saisi. mullakin viimeisimmät menkat kesti tosi vähän aikaan. yleensä kun kanssa tuon 5-7pv on kestäny. nyt viimoset kesti tosiaan 3pv.

ehkä siellä masussa olis nyt joku jos pahoinvointiakin jo on. Minulla ei onneksi ole pahoinvointi alkanu viel. Rinnan särkyä on ollu öisin ja vessassa saa ravata koko ajan. Ihmettelen kyllä itse että kuinka mun masu näkyy jo nuin. Hiukan epäillään että olisin pidemmällä tai sit masussa on enemmän kuin yksi :whistle: Turvotustakin epäiltiin mut sehän laskisi aina välillä, tämä kun ei laske. No sen näkee sitten ultrassa kun sen aika koittaa..

niin ja toivottavasti teillä vaavi saisi pian alkunsa :wave:
 
Meillä vähän samoja "ongelmia" kuin ap:llä, eli meilläkin 1v 3kk typy nukahtaa aina maitopullon juotuaan. Olisi kivaa kuulla lisää kokemuksia tästä unimaidon poisottamisesta, miten on sujunut?
 
meillä tyttö nukahtaa illalla ja päikkäreille pullon kanssa ja on 1v.6kk... mulla ei ainakaan oo mikään kiire viä tyttöä vierottaa, jää pois sit ku jää. 2- vuotiaana jos vielä on niin sitten viedään pullo " pupuille".. uteliaisuudesta haluaisin kysyä miksi te haluatte vieroittaa nyt? hampaidenko takia? kysyin hammaslääkäriltä että onko hampaiden kasvulle jotain haittaa vielä pullosta niin hän sanoi että jos vain 2 pullokertaa on päivässä siitä ei ole mitään haittaa. ainut on se karies jota sitte maitosokeri yön aikana hampaissa voi aiheuttaa..
lykkyä vieroittajille =)
 
Meillä olisi ajankohtaista pian siksi, koska meille syntyy ensi vuoden alussa uusi vauva ja olen ajatellut että saattaa olla hankalampaa vieroittaa sitten pullosta, kun ottaa huomioon miten paljon vauvan hoito vie voimia. Nyt jaksaisin ehkä paremmin vieroittaa vielä...Lisäksi itseäni myös pohdituttaa tuo yön aikainen karies, eli mitä järkeä on että ensin pesen tytön hampaat jonka jälkeen juo vielä nukahtamismaidon pullosta...Muutoin kyllä minua ei haittaa tuo pullottelu, tytölle se kun on vielä niin kovin tärkeää ja onhan se äidin "pikkuvauva" vielä... :heart:
 
Moi! Tulin kertomaan kun meillä jätettiin tällä viikolla pullot pois kertaheitolla kun lapset lähti hoitoon. Jätettiin vain antamatta, vietiin sänkyyn ja peiteltiin. HIenosti on mennyt! Uni tulee paljon nopeammin nyt ilman pulloja, eikä hirveitä itkujakaan ole ollut :) Maitokin alkanut maistumaan lasista paljon paremmin! Tsemppiä sulle!
 
Kyllä ne lapset nopeaan oppii uusille tavoille, paljon nopeampaa kuin aikuinen uskoisi! Meillä ei ole ollut iltapulloja, mutta yösyötöistä päästiin molempien lasten kohdalla eroon ihan muutamassa yössä (n. 10 kk iässä). Parina kolmena yönä taisivat vähän itkeskellä isänsä kanssa, mutta sitten ovat nukkuneet yöt ihan hyvin.
 

Yhteistyössä