E
"empatia"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23454083:joissain tapauksissa parempi mennä sinne itse vapaaehtoisesti kuin sit vasta kun on "pakko"
meillä esim oltiin esikoisen kanssa siinä tilanteessa et koulukuraattori suositteli et itse teen ilmoituksen ja hän jarruttelee oppilashuoltoryhmän ilmoitusta lastensuojeluun siihen asti.Oli siis lintsaamisien takia koululta menossa ilmoitus eteenpäin.
kuraattori halusi et mä teen itse ilmoituksen sen takia,kun syy lintsaamisiin oli kiusaaminen, ja näin vältettiin se, et meidän perhe olis joutunut "syylliseksi"
ls-täti kävi muutaman kerran kuraattorin kanssa meillä, ja sit muutamassa palaverissa oli mukana, ja sit sanoi et häntä tuskin tarvitaan enää..Eli periaatteessa ei saatu apua, siis konkreettista, mut koululla ei enää ollut valtaa väittää et vika olis ollu meidän perheessä.
Olen kuullut näistä koulujen tekemistä ls-ilmoituksista kiusaamistapauksissa. Tuollainen on todella törkeää toimintaa koulun puolelta. Ls-ilmoitushan pitäisi tehdä kiusaajista, ei kiusatusta. Aika ristiriitainen viesti kiusatullekin. Kiusatun on pakko tulla joka päivä kouluun kiusattavaksi ja pitää käyttätytyä hyvin, muuten tehdään ls-ilmoitus. Vaikka mitään muuta ei seuraisikaan, niin tuollainen varmaan ahdistaa ja aiheuttaa ylimääräistä vaivaa perheelle. Ja vielä sellaisessa vaiheessa, kun perheen ja koulun pitäisi yhteistyössä käyttää resurssinsa kiusaamisen lopettamiseen ja kiusatun suojelemiseen.
Onneksi teillä oli edes kuraattori, joka taisi olla teidän puolellanne. HÖH. Seitteko kiusaamisen loppumaan tuossa koulussa?