Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23453610]Täällä on taas jollakulla pikkasen väärä kuva tuosta sossun/lastensuojelun toiminnasta..
Ei tarvii olla rapajuoppo lapsia hakkaava hirviö.

Jotku pyytää apua ihan itsekin, ja syystä että on väsy..[/QUOTE]

No niinpä, kuten meillä. En mä pyytänyt saada kahta adhd lasta enkä sitä että lapsi sairastuu syöpään. Enkä halunnut sitäkään että reumani uusiutuu. Olihan mulla pelkoni kun pyysin lastensuojeluilmoituksen tekemistä että lapset otettais pois, mutta mä olen kuitenkin hyvä äiti ja se onneksi näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23453618:
No niinpä, kuten meillä. En mä pyytänyt saada kahta adhd lasta enkä sitä että lapsi sairastuu syöpään. Enkä halunnut sitäkään että reumani uusiutuu. Olihan mulla pelkoni kun pyysin lastensuojeluilmoituksen tekemistä että lapset otettais pois, mutta mä olen kuitenkin hyvä äiti ja se onneksi näkyy.

Voimia arkeen!:)

Mä en usko, että ainuttakaan lastensuojeluilmoitusta tehdään aiheetta. Omat vanhemmat olivat täysin juoppoja ja silti ilmoituksia ei otettu vakavasti. Jos susta on tehty ilmoitus, niin olisi syytä katsoa peiliin. Yököttää edes kuulla tollaisista vanhemmista.

ja tällä perus5teella sinä pystyt väittämään noin. kyllä niitä ilmoituksia tehdään turhaan ja tosi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23453618:

Hei! Mulla kans reuma ollut lapsesta asti ja nyt taas pahana. Meidän kunnasta kun kyselin kotiapua niin sanottiin että vain lastensuojelun piiriin kuuluville on tarjolla. Apua tarvitsisin siis vain silloin tällöin ja esim. lääkärikäyntien ajaksi mutta en saanut mitään. Nyt on sitten mietinnässä juuri tämä asia että pitääkö mun todella ilmoittaa meidän perhe lastensuojeluun vain saadakseni edes joskus jonkun apuun vai sinnittelenkö vaan niinkuin tähänkin asti sisulla ja särkylääkkeellä..

Ei se mikään uskonasia olekaan :)

Kyllä kateelliset/ilkeämieliset vaan tekevät noita ilmotuksia ihan valheellisin perustein ja mistäkö pirusta moisen tiedän, no ihan siitä että oma EX meni ja niin teki

Mistä tämä väki täällä tietää, kuinka tyhjää sun pää oikeesti lyö, vaikka olisikin aihetta ls-ilmoon. ja samaa mieltä tuon toisen kanssa, että jotain syytä pitää olla..

[QUOTE="moona";23453741]Hei! Mulla kans reuma ollut lapsesta asti ja nyt taas pahana. Meidän kunnasta kun kyselin kotiapua niin sanottiin että vain lastensuojelun piiriin kuuluville on tarjolla. Apua tarvitsisin siis vain silloin tällöin ja esim. lääkärikäyntien ajaksi mutta en saanut mitään. Nyt on sitten mietinnässä juuri tämä asia että pitääkö mun todella ilmoittaa meidän perhe lastensuojeluun vain saadakseni edes joskus jonkun apuun vai sinnittelenkö vaan niinkuin tähänkin asti sisulla ja särkylääkkeellä..[/QUOTE]

onko teidän kunnassa mitään perhepalvelua? Maksu määräytyy tulojen mukaan. Jos koet tilanteen olevan pahana niin mikä ettei ota yhteyttä ja pyydä että tilanteenne kartoitetaan.
Mä itse lopetin reumalääkkeiden syönnin, syön solunsalpaajia ja haittavaikutukset sellaiset että koin etten voi niitä syödä meidän tilanteen takia. Nyt pitäisi saada aika reumalääkärille jos voisi määrätä biologisia lääkkeitä. Lonkassa on jotain vikaa ja vaivaisenluu tulehtunut ja lähete ortopedille vetämässä ja röntgeniinkin pitäisi päästä.
Kotona en pysty edes lattioita pesemään kipujen takia, tai jos pesen niin säryt ovat aikamoiset.
Koita kestää, ei ole helppoa elää kivun kanssa

[QUOTE="vieras";23453781]Mistä tämä väki täällä tietää, kuinka tyhjää sun pää oikeesti lyö, vaikka olisikin aihetta ls-ilmoon. ja samaa mieltä tuon toisen kanssa, että jotain syytä pitää olla..[/QUOTE] ei tarvii olla. ja tässä maassa tehdään kuule kaikenlaista ilman syytä. meistä tehtiin eläinsuojeluilmoitus ja vain sen takia, että meillä on kahdeksantoista ja puolivuotta vanha koira

Mä en usko, että ainuttakaan lastensuojeluilmoitusta tehdään aiheetta. Omat vanhemmat olivat täysin juoppoja ja silti ilmoituksia ei otettu vakavasti. Jos susta on tehty ilmoitus, niin olisi syytä katsoa peiliin. Yököttää edes kuulla tollaisista vanhemmista.

Eikös se lastensuojeluilmoitus tehdä lapsesta eikä vanhemmista? Mun teinitytöstä tehtiin ls-ilmoitus, mutta syynä oli se, että tyttö joutui rikoksen uhriksi. Ei siinä paljoa auta meidän peiliin katsominen.

Mulla oli kaverin lapsi yökylässä, oma lapsi oli silloin ekaluokkalainen. Niin yksi ilta yhdentoista aikaan ovikello soi ja siellä oli kaksi poliisia ja kaksi sossutätiä :O Naapuri oli tehnyt ilmoituksen, selvisi myöhemmin. Se nainen joutui sittemmin suljetulle osastolle. Mutta ilmoitus oli siis aiheeton - tai siis eihän se tietenkään ollut, kun kerran sinä niin sanot. Pitää sitten varmaan katsoa sinne peiliin :ashamed:

Meillekin on tulossa sossut käymään ja ihan meidän omasta tahdosta. Esikoinen vasta tulossa (la huhtikuussa), mutta kun minulla on tuota mielenterveysongelmaa taustella niin tahdon, että on mahdollista saada apua, jos tuntuu että pää pettää, vaikka mieskin on mukana kuvioissa. Eikä hävetä yhtään!

Jos tiedostat ongelmasi ja olet kuitenkin hyvin nuori niin olisko voinut vielä muutamalla vuodella siirtää lasten hankintaa. Ensin kannatta saada itsensä hyvään kuntoon ja ympärillä olevat asiat eli talous, työ yms.

Aikoinaan tuossa naapurissa kun asuttiin, niin siellä alkoi joku tekemään lstesuojeluilmoituksia pihapiirin perheistä ja syyt oli mitä omituisimpia. Koko alueen perheet joutuivat sossuun kuultavaksi myös ne "silminnäkijät" jotka ilmoittaja oli ilmoittanut ja nimennyt ilmoituksissaan. Ilmoitukset olivat nimettömiä mutta perheet ja sossu vei asiat tutkittavaksi ja ilmoittaja saatiin selville, sai aika isot sakot.

ilmoituksen saa tehdä nimettömänä, kirje vain postiin ja asia sillä selvä.

Mun mielestä on jotenkin hölmöä mennä vapaaehtoisesti ls-asiakkaaksi apua saadakseen. Kyllähän apua saa muualtakin, esim. neuvolasta, ja kunnista riippuen muistakin paikoista, ihan ilman mitään asiakkuuksia.

No tämä nyt ei tosiaankaan ole totta. Mistä moisen "faktan" olet keksinyt?

Usko pois toi on totta.. Sen olen itse henkilökunnalta kuullut.. Että puolet ilmoituksista on ex puolisoiden tekemiä ja niillä ei ole mitään tekemistä lasten kanssa. Vaan ovat vanhempien keskinäisten riitojen aiheuttamia. Viimenen keino näpäyttää ex puolisoa... Ja näitä on paljon..

Mun mielestä on jotenkin hölmöä mennä vapaaehtoisesti ls-asiakkaaksi apua saadakseen. Kyllähän apua saa muualtakin, esim. neuvolasta, ja kunnista riippuen muistakin paikoista, ihan ilman mitään asiakkuuksia.

joissain tapauksissa parempi mennä sinne itse vapaaehtoisesti kuin sit vasta kun on "pakko"

meillä esim oltiin esikoisen kanssa siinä tilanteessa et koulukuraattori suositteli et itse teen ilmoituksen ja hän jarruttelee oppilashuoltoryhmän ilmoitusta lastensuojeluun siihen asti.Oli siis lintsaamisien takia koululta menossa ilmoitus eteenpäin.
kuraattori halusi et mä teen itse ilmoituksen sen takia,kun syy lintsaamisiin oli kiusaaminen, ja näin vältettiin se, et meidän perhe olis joutunut "syylliseksi"
ls-täti kävi muutaman kerran kuraattorin kanssa meillä, ja sit muutamassa palaverissa oli mukana, ja sit sanoi et häntä tuskin tarvitaan enää..Eli periaatteessa ei saatu apua, siis konkreettista, mut koululla ei enää ollut valtaa väittää et vika olis ollu meidän perheessä.

Espoossa muuten sossuille kantelu ei enää vaikuta oikeuden päätökseen siitä, kummalle vanhemmalle lapsi menee. Noita perättömiä ilmoituksia tehtiin niin paljon. Siitä saavat sitten kärsiä ne, joilla oikeasti on väkivaltainen tms. exä ja lapsi, joka saattaa sellaisen luo asumaan päätyä!

[QUOTE="äiti";23454002]Jos tiedostat ongelmasi ja olet kuitenkin hyvin nuori niin olisko voinut vielä muutamalla vuodella siirtää lasten hankintaa. Ensin kannatta saada itsensä hyvään kuntoon ja ympärillä olevat asiat eli talous, työ yms.[/QUOTE]

Tästä samaa mieltä. Eräs kaverini on kärsinyt vuosia mielenterveysongelmista, ollut osastolla, yrittänyt itsemurhaa ja tällä hetkellä opinnot ja töissäkäyntikään häneltä ei suju ongelmitta, niin nyt on saanut päähänsä että hän haluaa miehen ja lapsia.. kun ei kykene edes itsestään huolehtimaan! Miksi jotkut luulevat, että se perhe on pelastus, se se vasta voimia viekin kun on lapsetkin huolehdittavana.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23454163:
Ei ainakaan vantaalla

Mä sain kyllä Vantaalla neuvolan kautta vaikka mitä apuja, kun esikon kanssa olin yksinhuoltajana ilman tukiverkkoja. Perhetyöntekijä kävi sillon tällön ja kotipalvelusta kävi viikottain ihminen vahtimassa vauvaa muutaman tunnin kerrallaan. Ja pääsin Pihlajan perhekuntoutusjaksollekin, mistä oli ihan oikeesti apua.
Ja sossun kanssa en siis oo ollut koskaan missään tekemisissä.

Mä sain kyllä Vantaalla neuvolan kautta vaikka mitä apuja, kun esikon kanssa olin yksinhuoltajana ilman tukiverkkoja. Perhetyöntekijä kävi sillon tällön ja kotipalvelusta kävi viikottain ihminen vahtimassa vauvaa muutaman tunnin kerrallaan. Ja pääsin Pihlajan perhekuntoutusjaksollekin, mistä oli ihan oikeesti apua.
Ja sossun kanssa en siis oo ollut koskaan missään tekemisissä.

No mä en saanut, joten en tiedä miten ja miksi. Perheneuvolassa neuvottiin kääntymään lastiksen puoleen, keskimmäinen on siellä hoidossa adhd:n takia. tytön 3v neuvolassa ennen tätä syöpää kanssa neuvottiin lastiksen puoleen

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23454255:
No mä en saanut, joten en tiedä miten ja miksi. Perheneuvolassa neuvottiin kääntymään lastiksen puoleen, keskimmäinen on siellä hoidossa adhd:n takia. tytön 3v neuvolassa ennen tätä syöpää kanssa neuvottiin lastiksen puoleen

Hei! Oloen lukenut juttujasi ja haluan vain toivottaa Sinulle voimia rankalta kuulostavaan arkeen. Tiedän, mitä se on kun kaikki ei mene, kuten on suunitellut...meidän keskimmäinen on vaikeavammainen, ihan yllätyksenä tuli vammaisuus ja vaikka kaikki muut asiat elämässä hyvin mallillaan, ja kaksi täysin tervettä lasta, niin rankka juttu tuo vamma...

Mut, siis, jaksamista sulle!

Tästä samaa mieltä. Eräs kaverini on kärsinyt vuosia mielenterveysongelmista, ollut osastolla, yrittänyt itsemurhaa ja tällä hetkellä opinnot ja töissäkäyntikään häneltä ei suju ongelmitta, niin nyt on saanut päähänsä että hän haluaa miehen ja lapsia.. kun ei kykene edes itsestään huolehtimaan! Miksi jotkut luulevat, että se perhe on pelastus, se se vasta voimia viekin kun on lapsetkin huolehdittavana.

Joidenkin ajatusmaailma on ihan käsittämätön. Meillä myös yksi sukulainen on kärsinyt monenmoisista mielenterveysongelmista pitkään ja lapsen saatuaan joutui useaan otteeseen sairaaalahoitoon. Ei jaksa olla yhtään lapsen kanssa, lapsi kaiket viikonloputkin vielä hoidossa ties kenellä. Kaikenlaista projektia pitää olla meneillään, mutta mistään ei tule mitään ja lapsi tuntuu olevan se kaikista viimeisin projekti, josta huolta pidetään. No nyt on kovasti suunnitelmissa heilläkin toinen lapsi tähän kuvioon...

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23454357:
Hei! Oloen lukenut juttujasi ja haluan vain toivottaa Sinulle voimia rankalta kuulostavaan arkeen. Tiedän, mitä se on kun kaikki ei mene, kuten on suunitellut...meidän keskimmäinen on vaikeavammainen, ihan yllätyksenä tuli vammaisuus ja vaikka kaikki muut asiat elämässä hyvin mallillaan, ja kaksi täysin tervettä lasta, niin rankka juttu tuo vamma...

Mut, siis, jaksamista sulle!

Kiitos ja jaksamisia sinulle myös, ei ole helppoa olla erityislapsen vanhempi :hug: