meinaspa anoppi suuttua kun pyysin pojan hakeen kelakortteja takasin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Anoppi on pantannu osan lasten kelakortteja *ne säilyy täällä tallessa* , sai ne käsiinsä kun kävi muutaman kerran aikain saatossa tyttärensä luona Hesassa ja joku muksuista oli matkassa. Mä oon niitä aika-ajoin pyytäny takaisin, muttei se ole ottanu kuuleviin korviinsa.
Nyt sit kaksi poikaa on lähdössä reissunpäälle, ja hajetutin kaikki kelakortit samalla takasin. Anoppi soitteli että miks ne pitää antaa, vähän äkäsen kuulosena.. mä sit kauniisti selitin että mä tarvin niitä, ku pojat lähtevät reissuun ja ne loput kortit mulle sen takia että ei tarvi anoppia herätellä keskellä yötä jos lapsi sairastaa. Ettei tarvi turhia sen säikkyä
Helpommalla pääsi, ku selitti tuolleen.
Sit piti sen piti saada selville että onko pojilla yöjunassa hytti, tuleeko niitä vastaan kuka (mun veli) ja soittaako se että lapset on perillä..

Enpä osaa kuvitella, että mulla anoppi ottaisi hoteisiinsa lasten Kela-kortteja tai mitään muitakaan kortteja. Koko ajatuskin on äärimmäisen outo...

En oikein edes ymmärrä miten voitte saada esim. lääkkeistä korvauksia, jos Kela-kortit ovat anopilla - ei kai hän sentään lasten sairauksista huolehdi?

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
mä yhdessä välissä jo ajattelin tilata lapsille uudet että anoppi saa pitää ne mitä oli ominut. Useamman kerran kielen päällä pyörinyt painokelvotonta, mut aina oon nielassu mölyt mahaani.

mä oisin heti VAATINU palauttamaan ne kortit mun mielestä tollanen toisten asioihin sotkeentuminen on tosi outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Enpä osaa kuvitella, että mulla anoppi ottaisi hoteisiinsa lasten Kela-kortteja tai mitään muitakaan kortteja. Koko ajatuskin on äärimmäisen outo...

En oikein edes ymmärrä miten voitte saada esim. lääkkeistä korvauksia, jos Kela-kortit ovat anopilla - ei kai hän sentään lasten sairauksista huolehdi?

Se sai kahtena eri kertana kahden lapsen kelakortit, kun pojat kävivät sen matkassa lentäen Helsingissä sukulaisissa. Kuulemma finnairille tarvii kelakortteja näytellä, ja toisaalta jos oisivat tuolla reissulla sairastuneet/loukanneet ni oisivat tarvinneet korttia.
Korttien takasin saaminen sit onki ollut työn takana.. onneksi ei nää pojat oo sairastellu isommin. Ei anoppi niitä mitenkään hoida, eikä varsinkaan niitten sairauksista. En tiedä mikä sillä sit oli lopullinen taka-ajatus tuossa.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mä yhdessä välissä jo ajattelin tilata lapsille uudet että anoppi saa pitää ne mitä oli ominut. Useamman kerran kielen päällä pyörinyt painokelvotonta, mut aina oon nielassu mölyt mahaani.

mä oisin heti VAATINU palauttamaan ne kortit mun mielestä tollanen toisten asioihin sotkeentuminen on tosi outoa.

Tietäisitpä mun anopin.. ei oo kylässä ketään kenen asioihin se ei halutessaan puutu/kommentoi ja tosi *suoraan*. Ja on ylpee siitä että sanoo päin näköä asiat.
Mut toinen puoli, moni ihminen on loukkaantunut siihen verisesti.
Mut toisaalta, sille ois varmaan tehny hyvää jos ois klo2 yöllä menny hakkaan sen ovea että ny tarvitaan niitä kelakortteja :whistle: varmaan ois sairaalaan joutunu säikähdyksestä

Ei ole totta!!!Lasten Kelakortit anopilla. Ei voi kuin ihmetellä , mitä hemmettiä ne siellä tekee. Miten ylipäätään keksinyt jemmata ne itselleen. Kyllä kai tämä on jo vitsi.

Eiköhän Kelakortit kuulu olla vanhempien jemmassa. Mitä, jos teidän lapsi sairastuu keskellä yötä ja tarvitset lääkekuurin. Anoppiko sen hakee?

Siis maailma on ihmeellinen, ihmiset ovat ihan perseestä. Anoppiasi ihmettelen suuresti, mutta ihmettelen myös sinua kun et ole VAATINUT niitä kortteja itsellesi. Ne kun on teidän omaisuutta, ei jonkun typerän vanhan kääkän. Toi on jo jotain niin paksua, ettei tosikaan. Kukahan teistä on se kaikkein tyhmin?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Ei ole totta!!!Lasten Kelakortit anopilla. Ei voi kuin ihmetellä , mitä hemmettiä ne siellä tekee. Miten ylipäätään keksinyt jemmata ne itselleen. Kyllä kai tämä on jo vitsi.

Eiköhän Kelakortit kuulu olla vanhempien jemmassa. Mitä, jos teidän lapsi sairastuu keskellä yötä ja tarvitset lääkekuurin. Anoppiko sen hakee?

Ei kaikki kelakortit ollu sillä, vaan oli jemmannu ne joiden kanssa oli reissun päällä ollut. Ja jos ois yöllä niitä tarvittu, niin oisin säikytellyt anopin puolkuoliaaksi soittamalla ovikelloa/kolkuttamalla oveen.. yöllä täällä ei oo kylläkään mikään apteekki auki, eli saatais päivystyspakkaus mutta en mä muistaisi sotun loppuosia ilman kelakorttia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

Ei kaikki kelakortit ollu sillä, vaan oli jemmannu ne joiden kanssa oli reissun päällä ollut. Ja jos ois yöllä niitä tarvittu, niin oisin säikytellyt anopin puolkuoliaaksi soittamalla ovikelloa/kolkuttamalla oveen.. yöllä täällä ei oo kylläkään mikään apteekki auki, eli saatais päivystyspakkaus mutta en mä muistaisi sotun loppuosia ilman kelakorttia.

Ihme anoppi. Pidähän puolesi.

Yhteistyössä