Meinaa karata juominen lapasesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mulle lopetus oli oikeastaan helppo, en kauheesti osaa neuvoa mutta kovasti tsemppaan sua kyllä. :flower: :D

Kiitos =) Miä yritän hillitä nyt kun ollaan vielä jotenkin kuosissa, miun elämä ei ole pelkkää alkoa. Ja tuo poika tuolla, sen elämää miä en halua pilata.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
En miä joka päivä juo, se vaihtelee kamalasti miten usein. Mutta alkoholi hallitsee miua, miä en sitä ja sen käyttöä :/ Ja miä tosiaankin pystyn juomaan paljon, ihan liian paljon kerrallaan. Välillä meni paljon paremmin, nyt taas meinaa karata..

Eikö sua auta sekään, että naisella kyllä aika pian näkyy naamasta jos käyttää enemmän? Esim mulla jos tulee lomalla käytettyä enemmän vaikka pari siideriä päivässä muutaman viikon ajan, niin jo on sellanen känniakkapöhö. Hiljaa hiipii ettei itse huomaa heti, mutta kun lopettaa ja pitää kokonaan taukoa todellakin valokuvista huomaa sen ällöpöhön.

Mä pidän tiukasti kiinni siitä, ettei yli kuutta annosta viikossa, ja usein jäi allekin. Tavallinen viikko on, et keskiviikkona yks olut, perjantaina yksi ja lauantaina yksi tai peräti kaksi!

MUTTA: nyt olen ollut kuukauden laihiksella, niin en ole juonut yhtään! (paitsi yksi illanvietto).
Mieskin ihmetteli, et kui meillä on näin paljon kaljaa kaapissa... (mä siis juon enemmän kuin mun mies)

Että laskeskele vaikka paljonko tulee kilokaloreita niistä alkoista. Auttaiskos se?

Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
Eikö sua auta sekään, että naisella kyllä aika pian näkyy naamasta jos käyttää enemmän? Esim mulla jos tulee lomalla käytettyä enemmän vaikka pari siideriä päivässä muutaman viikon ajan, niin jo on sellanen känniakkapöhö. Hiljaa hiipii ettei itse huomaa heti, mutta kun lopettaa ja pitää kokonaan taukoa todellakin valokuvista huomaa sen ällöpöhön.

Sen huomaa, miä huomaan sen hyvin itsekkin. Jos jää päälle niin se tosiaankin näkyy naamasta. Miulla oli pitkä tauko keväämmällä ja huomasin että kappas, miullahan on poskipäät :D Ei se näköjään sekään auta vaikka tietää ettei ole kovin kaunis näky.

Miä lupaan yrittää vähentää juomistani reippaasti. En lupaa lopettaa kokonaan, se on liikaa näin alkuun. Olkaa kilttejä tyttöjä ja kyselkää miulta vähän väliä että mites on? Miä oon niin rehellinen etten osaa valehdella, tiiätte miten menee :xmas:

Kirjotit pojasta tuolla..sillon kun on oikein paha paikka ja tekis mieli juoda,ni tee pojan kans jotain kivaa yhdessä,osta vaikka sillä alkoholiin menevällä rahalla pojalle jotain kivaa yms.
Kyllä mä tiedän että se on vaikeeta,ja tilalle pitäs saada jotain,ja tietysti jos se juominen tapahtuu ilta-aikaan ,rajottaahan se vähän pojan kanssa olemista.
Tsemppiä.

Neuvoisin, että ainaskin aluksi lopeta kokonaan... Vähentämällä on helppo huijata itseään, näin ainakin meikäläisellä oli... Nykyään voin otta saunakaljan tai pari, ehkä 3 kertaa vuodessa. Enemmän ei vaan tee mieli. Paljon kivempaa on näin, ja kilot ja pöhötys lähtivat, tilalle tuli pyöräily, lenkkeily jne. Rahaakin jää enemmän kaikkeen muuhun mukavaan, kun kalja ja tupakat jäävät kaupan hyllyyn :)

On tosi hyvä, että tiedostat itse asian. Se loppu on vain sinusta kiinni. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä ja morrison:
Kirjotit pojasta tuolla..sillon kun on oikein paha paikka ja tekis mieli juoda,ni tee pojan kans jotain kivaa yhdessä,osta vaikka sillä alkoholiin menevällä rahalla pojalle jotain kivaa yms.
Kyllä mä tiedän että se on vaikeeta,ja tilalle pitäs saada jotain,ja tietysti jos se juominen tapahtuu ilta-aikaan ,rajottaahan se vähän pojan kanssa olemista.
Tsemppiä.

Kiitos =) Miä ite tiedän miten kamalaa se lapselle on jos koko ajan ryypätään :( Haluan saada tämän hallintaan nyt kun asiat ei vielä kovin huonosti ole. Voihan sitä lähteä vaikka jätskille tai lenkille pojan kanssa, sitten kun on kaikilla hyvä mieli niin ei ehkä tee niin mieli juoda, miulla on tapana ongelmia paeta juomalla.

Tsemppiä.

Kiitos =) Miä ite tiedän miten kamalaa se lapselle on jos koko ajan ryypätään :( Haluan saada tämän hallintaan nyt kun asiat ei vielä kovin huonosti ole. Voihan sitä lähteä vaikka jätskille tai lenkille pojan kanssa, sitten kun on kaikilla hyvä mieli niin ei ehkä tee niin mieli juoda, miulla on tapana ongelmia paeta juomalla.

Hei,onks sulla ketään jolle voit OIKEESTI jutella,ja joka oikeesti kuuntelee?
Minä myös alkoholistin lapsena tiedän mitä viina saa pahimmillaan aikaan..ja sitä ei todellakaan tahdo kukaan omalle lapselleen.Mutta,kuten jo aiemmin kirjotin,alkoholi on ikuisesti oleva se kuningas..

Hei,onks sulla ketään jolle voit OIKEESTI jutella,ja joka oikeesti kuuntelee?
Minä myös alkoholistin lapsena tiedän mitä viina saa pahimmillaan aikaan..ja sitä ei todellakaan tahdo kukaan omalle lapselleen.Mutta,kuten jo aiemmin kirjotin,alkoholi on ikuisesti oleva se kuningas..

On, onneksi. Sisko tietää minkälaista meillä oli lapsena, se kuuntelee ja ymmärtää eikä tuomitse vaikkei itse juo =) Kuningas hyvinkin, itse omalla järjellään tajuaa kyllä oikein hyvin mitä paskaa se aiheuttaa kaikille ja silti sitä vaan kiskoo :/ Kohtuudessa kun pysytään niin ei siinä mitään mutta miä en esimerkiksi tunne käsitettä otetaan pari..

Mäkään en ota ikinä sitä yhtä saunakaljaa,en vaan nää siinä mitään miks pitäs se juoda..että jos juomaan aletaan,ni sit juuaan :)todella tervettä ajattelua :D
Mä en harrasta niinkään kotona juomista(kapakassa käyn sillontällön),siis en koe että olis ongelmaa alkoholista,mutta se täytyy myöntää että mitä enempi tulee ikää,sen enemmän/useemmin sitä tekis mieli..liekö ne geenit sit vai mikä...:)
Kiva että sulla on juttu -ja kuuntelukaveri.

Onko sulla ystäviä tai kavereita siinä ihan lähellä? Sellaisia, joiden kanssa voisit viettää aikaa ilman alkoholia mahdollisimman myöhään illalla? Ja sieltä painua suoraan sitten nukkumaan kotiin. Jos tuo auttaisi unohtamaan alkoholin hetkeksi ja sitä kautta sitten tottumaan alkoholittomaan elämään.

Kokemusta puuttuu, mutta sanoisin alkuperäiseen, että päätä joko päivä kerrallaan, ettet juo, tai aseta ainakin kyllin tiheitä välietappeja. Sillä tavalla, että sun on vielä kohtuullisen helppo pitää säännöistäsi kiinni. Kolmen kuukauden tavoite voi olla liian pitkä. Siinä lipsuu ehkä helpommin ja mahdollinen epäonnistuminen voi tuntua raskaalta.

Nyt kun aihe on kerran tapetilla niin miä taas täräytän mustana kaikki sontani esille :D :D Siis alkoholin käyttö meinaa lipsua vähän liiallisen puolelle. Jotainhan siihen olis hyvä keksiä tilalle =) Ja mitä olette mieltä, laittaisinko itselleni tavoitteita? Ja kumpi tyyli, en juo tänään vai en juo kolmeen kuukauteen? Ymmärsittekö mitä miä tarkotin :D

Mä juon joka päivä:) Toinen paukku menossa.

Pari ei olisi paljon. Miä olen aina kestänyt käsittämättömiä määriä alkoholia olematta kovinkaan humalassa. Se varmaan vaikuttaa terveyteenkin pikkuhiljaa.. Ja muuhunkin :/ Ei sillä määrällä oikeastaan ole väliä, tiedän juovani liikaa.

itte harmittelen välillä kun ei pelkästään vettä viitti juoda ja limsasta tai mehuista en niin tykkää. eli pitäis kehitellä sellainen alkoholiton mukava raikas kesäjuoma jonka vaik pistäis siihen siideripulloon

Olisko kellään ideaa??

Miä, jos pidät vain kaljan mausta niin kokeile alkotonta versiota?
Itsellä oli nuorempana vähän liiallista tuo viinan juonti, sitten se loppu ku seinään ku aloin tyttöä odottamaan ja nyt oon ollu kauhian kauan juomatta, en nyt iihan absolutisti ole ollut mutta ei paljon puutu.
Ja päivä kerrallaan.
Ja ostat vaikka vaan 4 pulloa kerrallaan sinne kaappiin esim. kerran- kaks kuussa ja enempää ei sitten osteta.

joku kyseli alkotonta vaihtoehtoa, niitä löytyy netistä pilvin pimein.

En miä joka päivä juo, se vaihtelee kamalasti miten usein. Mutta alkoholi hallitsee miua, miä en sitä ja sen käyttöä :/ Ja miä tosiaankin pystyn juomaan paljon, ihan liian paljon kerrallaan. Välillä meni paljon paremmin, nyt taas meinaa karata..

Laita kokostoppi joksikin aikaa. Ja jos kerran huomaat itse, että alkaa lipsua, olet voitolla. :hug:

Siis stoppi täksi päiväksi. Ja huomenna taas stoppi.

Minullakin on alko-ongelma. Tiedän sen. Juon joka päivä. Todellakin joka päivä. Juon muutaman siiderin, lonkeron tai jonkun lasin viiniä. Vähintään.
Minäkin olen kasvanut alkoholistin lapsena. Tällä määrällä mitä itse juon, en ole pahassa kännissä vaan "pienessä sievässä". Ja yleensä juon vasta sen jälkeen kun lapsi on nukkumassa, toisinaan otan jo ruoan kanssa lasin viiniä.

Puolisoni tietää, että pidän juomistani jo ongelmana ja kyllä hänkin... Olin vuoden vaihteesta helmikuun puoliväliin kokonaan juomatta. Eka viikko oli vaikea, mutta sitten helpotti. Kun aloin taas ottamaan, homma karkasi käsistä jo reilun viikon kuluttua. Eli taas mentiin samaan tahtiin.

En ole aina juonut näin. Vasta viime vuosina olen alkanut juomaan, kun olen ollut ahdistunut. Alkoholi on hyvä pakopaikka.

En tarvitse sääliä. Myönnän, että vedän röökiä ja juon. Myönnän, että kyse on omista valinnoistani ja omasta tahdostani.

En polta lapsen nähden. En ole koskaan polttanut, mutta tokihan hän alkaa jo tiedostamaan "hajun"... Välillä olen lopettanut tupakoinninkin, mutta aloittanut aina uudelleen.

Jonain kauniina päivänä ehkä jaksan tehdä parannuksen tai sitten en.

Alkuperäinen kirjoittaja Syyllinen:
Minullakin on alko-ongelma. Tiedän sen. Juon joka päivä. Todellakin joka päivä. Juon muutaman siiderin, lonkeron tai jonkun lasin viiniä. Vähintään.
Minäkin olen kasvanut alkoholistin lapsena. Tällä määrällä mitä itse juon, en ole pahassa kännissä vaan "pienessä sievässä". Ja yleensä juon vasta sen jälkeen kun lapsi on nukkumassa, toisinaan otan jo ruoan kanssa lasin viiniä.

Puolisoni tietää, että pidän juomistani jo ongelmana ja kyllä hänkin... Olin vuoden vaihteesta helmikuun puoliväliin kokonaan juomatta. Eka viikko oli vaikea, mutta sitten helpotti. Kun aloin taas ottamaan, homma karkasi käsistä jo reilun viikon kuluttua. Eli taas mentiin samaan tahtiin.

En ole aina juonut näin. Vasta viime vuosina olen alkanut juomaan, kun olen ollut ahdistunut. Alkoholi on hyvä pakopaikka.

En tarvitse sääliä. Myönnän, että vedän röökiä ja juon. Myönnän, että kyse on omista valinnoistani ja omasta tahdostani.

En polta lapsen nähden. En ole koskaan polttanut, mutta tokihan hän alkaa jo tiedostamaan "hajun"... Välillä olen lopettanut tupakoinninkin, mutta aloittanut aina uudelleen.

Jonain kauniina päivänä ehkä jaksan tehdä parannuksen tai sitten en.

pystyt käymään töissä ? pystyykö sitä oikeasti pinnistelemään niin että vaikka olis krapula ni pystyy silti ajamaan töihin autolla? Onko lähipiiri huommaanut alkoholin käyttösi esim kaverit, omat vanhemmat?

Yhteistyössä