Minullakin on alko-ongelma. Tiedän sen. Juon joka päivä. Todellakin joka päivä. Juon muutaman siiderin, lonkeron tai jonkun lasin viiniä. Vähintään.
Minäkin olen kasvanut alkoholistin lapsena. Tällä määrällä mitä itse juon, en ole pahassa kännissä vaan "pienessä sievässä". Ja yleensä juon vasta sen jälkeen kun lapsi on nukkumassa, toisinaan otan jo ruoan kanssa lasin viiniä.
Puolisoni tietää, että pidän juomistani jo ongelmana ja kyllä hänkin... Olin vuoden vaihteesta helmikuun puoliväliin kokonaan juomatta. Eka viikko oli vaikea, mutta sitten helpotti. Kun aloin taas ottamaan, homma karkasi käsistä jo reilun viikon kuluttua. Eli taas mentiin samaan tahtiin.
En ole aina juonut näin. Vasta viime vuosina olen alkanut juomaan, kun olen ollut ahdistunut. Alkoholi on hyvä pakopaikka.
En tarvitse sääliä. Myönnän, että vedän röökiä ja juon. Myönnän, että kyse on omista valinnoistani ja omasta tahdostani.
En polta lapsen nähden. En ole koskaan polttanut, mutta tokihan hän alkaa jo tiedostamaan "hajun"... Välillä olen lopettanut tupakoinninkin, mutta aloittanut aina uudelleen.
Jonain kauniina päivänä ehkä jaksan tehdä parannuksen tai sitten en.