Meinaa karata juominen lapasesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Syyllinen:
Ei minulla ole krapulaa vielä noin pienistä määristä. Olen laiha. Ei turvota. Ei ole krapulaa. Miten kukaan mitään huomaisi?

Mulla on sama juttu kuin sulla. Olen alkoholistin lapsi myös. Halveksin liikaa alkoholinkäyttöä suunnattomasti ja silti tiedän, että juominen on mullekin ongelma. Juominen ei ole mulle vain ongelmien pakopaikka vaan myös se todellinen rentoutustapa. Se, jota odotan innolla. Vaikka monta päivääkin jos tarve on.. :(

Mun mies ei taida ajatella että mulla on ongelma, sillä peittelen juomistani häneltä. Juon kotona vain vähän ja harvoin, mutta käyn baarissa vaikka töiden jälkeen kaverin kanssa. Juon alkoholia, vaikka kaverikin joisi vain kahvia.

Nyt olen raskaana ja musta tuntuu kuin olisin päässyt vankilasta kun ei tarvitse juoda. En kaipaa sitä yhtään ja itse asiassa toivoisin, että olisi aina näin hyvä syy olla juomatta. Join kylläkin lapsettomuuden suruun aika paljon, mutta toisaalta olen vain ikää myöten muutenkin alkanut juomaan enemmän. Toivottavasti lapsi on mulle tarpeeksi suuri motivaattori lopettamiseen. Uskon kyllä siihen, mutta vannoa en voi..

Joo. Minäkin juon osittain lapsettomuuteen. Eli sairauteeni, jonka vuoksi minun ei pitänyt saada lapsia. Yhden sain. Monta olen menettänyt. Pitkään olin juomatta lapsen jälkeen. Vuosia. Mutta nyt ei vain jaksa näitä menetyksiä, ja kaikkea muuta turhauttavaa...
Itsesääliä sanoo moni, ja on aivan oikeassa.

Minä en juo baareissa, vaan aina kotona. Täältä on hieman hankala lähteä baareihin.

Toivon todella, että sinulle nn koittaa paremmat ajat, ja pystyt jatkossakin olemaan sortumatta tähän juomiseen. Mutta muista se, että minäkin olin vuosia juomatta pisaraakaan. Sitten vain alkoi riittämään tämä sekundaarilapsettomuus, keskenmenot, krooniset sairaudet ym. Älä siis tee samaa virhettä kuin minä ja etsi lohtua alkosta vaan tee muita ratkaisuja, sillä niitäkin on.

Nyt alkoholi tuo taas mukavasti "puskuria" elämään. Pidä huoli ettet itse sorru tähän!!!

Kuumimmat

Yhteistyössä