Meille syntyi vammainen lapsi

vieras
Lohduttavaa ja kaunistahan on ajatella, että asioilla on jokin tarkoitus, kuten, että vanhemmat ovat riittävän vahvoja ja hyviä sairaan lapsen huoltajiksi. Kyllä vammaisen lapsen äitiäkin/perhettä saa ja pitääkin onnitella.
 
"Vieras"
Down lapset ovat ihania erityis laatuisia! Olen työskennelly
30 vuotta Kehitysvammaisten lasten parissa ja erityisesti Down lapset
ovat vieneet sydämmeni. Oikein paljon onnea teille
 
sh-äiti
Onnittelut ihanasta pikkuisesta!!! Tulet varmaan huuomaamaan joskus että olette saaneet ihanan erityislapsen. Ihanan pakkauksen, jolla se ylimääräinen kromosomi on ilon kromosomi:) Ihania vuosia pienen nötterön kanssa:)))
 
hyyyy
Eilen herralle enkelit tuumivat näin:
\"On aika syntymän uuden.
Hyvin paljon rakkautta tarvitsee
Tämä Lapsi Salaisuuden.

Hänen kasvunsa ei liene nopeaa,
ei hän saavuta tähtiä siellä.
Paljon hellyyttä kaipaa hän ihmisiltä,
joita kohtaa hän elämän tiellä.

Ehkei koskaan hän nauraa ja leikkiä voi,
ei sanoja mietteilleen löydä,
kovin monissa paikoissa sopeudu ei,
saa hän vammaisen nimellä käydä.

Siispä huolella kotinsa valitkaamme;
hän saakoon elämää täyttä.

Herra etsi vanhemmat, joita voit
tähän erikoistehtävään käyttää.
Heti tehtävän arvoa huomaa he ei,
ja niin ehkä onkin hyvä,
mutta lahjana lapsosen mukana on
luja usko ja rakkaus syvä.

Pian alkavat varmaan he ymmärtää,
minkä aarteen suuren he saikaan,
saavat iloita heikosta, hennosta,
Salaisuuden lapsesta Taivaan. :)


Voi ällötys tätä runoa! Jos minulle syntyisi vammainen lapsi ja joku antaisi minulle tällaisen runon, loukkaantuisin ikihyviksi. Mielestäni tuo ei ole mitenkään lohduttava. Aivan kamalia kohtia nuo ei, leiki, ei naura, ei sopeudu ei sitä ja tätä... Ja vielä kun en usko jumalaan, niin oikeasti voisin laittaa jopa välit poikki tällaisen runon antajalle.

Ap:lle kuitenkin lämpimät onnittelut vauvan syntymän johdosta!!
 
sh-äiti
Voi ällötys tätä runoa! Jos minulle syntyisi vammainen lapsi ja joku antaisi minulle tällaisen runon, loukkaantuisin ikihyviksi. Mielestäni tuo ei ole mitenkään lohduttava. Aivan kamalia kohtia nuo ei, leiki, ei naura, ei sopeudu ei sitä ja tätä... Ja vielä kun en usko jumalaan, niin oikeasti voisin laittaa jopa välit poikki tällaisen runon antajalle.

Ap:lle kuitenkin lämpimät onnittelut vauvan syntymän johdosta!!
Ihana, niin ihana runo! MUTTA itse en antaisi tätä runoa luettavaksi vastasyntyneen vauvan vanhemmille.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hyyyy:
Voi ällötys tätä runoa! Jos minulle syntyisi vammainen lapsi ja joku antaisi minulle tällaisen runon, loukkaantuisin ikihyviksi. Mielestäni tuo ei ole mitenkään lohduttava. Aivan kamalia kohtia nuo ei, leiki, ei naura, ei sopeudu ei sitä ja tätä... Ja vielä kun en usko jumalaan, niin oikeasti voisin laittaa jopa välit poikki tällaisen runon antajalle.

Ap:lle kuitenkin lämpimät onnittelut vauvan syntymän johdosta!!
Peesi. Runon antajaa ei tarvitsisi meillä päin näkyä pitkään aikaan.
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;22229614:
Onnittelut ihanasta pikkuisesta!!! Tulet varmaan huuomaamaan joskus että olette saaneet ihanan erityislapsen. Ihanan pakkauksen, jolla se ylimääräinen kromosomi on ilon kromosomi:) Ihania vuosia pienen nötterön kanssa:)))
Lie hän jo huomannut, kun onhan tuo ihanainen jo kolmevuotias..
 
sh-äiti
[QUOTE="petteri";22229723]no käykä näin kolmen vuoden jälkeen?[/QUOTE]

Tyhmä minä, en todellakaan älynnyt että tämä on jo vanha aloitus. Mutta joo, nyt jo itsekin kärsisin tuon runon lukea jos vammaisen lapsen olisin saanut. Hoidan itse työssäni vaikeasti kehitysvammaisia lapsia, jo täytyy sanoa että yleensä downit on osastomme lievimpiä tapauksia.
 
äiti 44 v
Lohduttavaa ja kaunistahan on ajatella, että asioilla on jokin tarkoitus, kuten, että vanhemmat ovat riittävän vahvoja ja hyviä sairaan lapsen huoltajiksi. Kyllä vammaisen lapsen äitiäkin/perhettä saa ja pitääkin onnitella.
Ja tieto että sydän on terve on jo lottovoittoa isompi onnenpotku.

Jos hyvin käy niin lapsella ei ole downista muuta kuin älyllinen alenema mikä sekin voi olla parhaassa tapauksessa kohtalaisen lievä. Toivotaan että näin olisi tälläkin vauvalla.
 
Onnea pikkuisen elämään. Down on siitä oikullinen oireyhtymä että sen "Laajuus" selviää vasta joskus myöhemmin. Toivottavasti lapsella on mahdollisimman vähän ongelmia.
Ystävällä on down-lapsi. Häntä ei huomattu downiksi vaan ajattelivat sairaalassa ja neuvolassakin että on vaan vähän eksoottisen näköinen lapsi kun isä ulkomaalainen. Selvisi sitten vasta vuosien päästä. Ihana lapsukainen on silti ja suhteellisen omatoiminenkin.
 
äiti 44 v
Jahas, tämä ketju olikin vuodelta 2007 :)

No toivon mukaan kaikki on hyvin mennyt. Ja minuakin onniteltiin lapsistani viimeksi kun esikoiseni oli jo 6v! Ei ollut tuo henkilö aiemmin tiennytkään, että olin vanhoilla päivilläni tullut äidiksi. Oli kiva saada vauvaonnittelut vielä vuonna 2010 lapsista, jotka eivät enää vauvoja ole olleet aikoihin :D
 

Yhteistyössä