Meille syntyi pieni down-tyttö <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea pienestä perheenlisästä! Ykskään tapaamani downihminen ei oo ollu niin ankee tapaus kuin muutamat tähän ketjuun kommentoineet.IRL on tapana onnitella vauvasta tai pitää suunsa kiinni, ehkä sellaista vois noudattaa joskus täälläkin. Toivottavasti ap:n pieni tyttönen on muutoin terve. Tiedän downtytön, joka oppi kävelemään n. vuoden ikäisenä ja kuivaksi pari vuotiaana ja hiihtämään alle kouluiän. Iloinen ja seurallinen neiti, vaikka yhteistä kieltä minun kanssa ei ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
itse olisin tehnyt abortin, jos olisin tiennyt tulevan lapsen olevan sairas...
anteeksi vaan. Mutta onnea ja voimia teille. Sitä todella tarvitsette. Toivottavasti
lapsi pystyy joskus elämään omaa elämää ettei tarvitse sängyssä maata ja kuolata.
Olen senkin nähnyt ja vanhemmat melkein kuolleet väsymyksestä ja turhautuneet kaikkeen.

Oletpas sä ilkeä, downia on monen asteista. Itselläni on lähipiirissä down-tyttö ja on todella sädehtivä ja ei kovinkaan paljoa jäljessä ikäistään toveria. Muistathan aina että joskus pilkka sattuu omaan nilkkaan. Mun mielestä tekstisi kuulostaa todella omahyväiseltä ja piikittelevältä.
Mene itseesi..

Onnea APlle :) Koko perheelle paljon onnea elämään :) Yhtä rakas on varmasti tyttönne teille downilla tai ilman :heart:

muistan yhden 3v. down pojan entisen auinpaikan pihalla aina aamupäivisin kun kesäisin vein punakorvakonnani ulos ruoholle, poika kävi taputtelemassa konnaa ja hymyili kivasti, sanoi ja osoiti konnaa; turtle... =)

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
itse olisin tehnyt abortin, jos olisin tiennyt tulevan lapsen olevan sairas...
anteeksi vaan. Mutta onnea ja voimia teille. Sitä todella tarvitsette. Toivottavasti
lapsi pystyy joskus elämään omaa elämää ettei tarvitse sängyssä maata ja kuolata.
Juuri tästä syystä olen äärimmäisen onnellinen siitä, ettemme odotusaikana tienneet lapsemme olevan vammainen... En todellakaan tiedä, mihin ratkaisuun olisimme päätyneet, jos olisimme päässeet valitsemaan. Ja voi miten paljosta olisimme jääneetkään paitsi, jos emme tätä lasta olisi saaneet! (Eli en ole ollenkaan varma, ovatko sikiötutkimukset hyvästä - miten vaikeita ja joskus hyvin, hyvin vääriä ratkaisuja ihmiset tekevätkään tulevien vaikeuksien pelossa!)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Onnittelut pienestä tyttösestä! :flower: =)

Niin sitä aika vaan kuluu ihan siivillä, maaliskuussa meidän down-poika täyttää jo 5v!

mikä sun profiilissa on toi
"Poika" 06.12.1995 - 23.03.2009
????

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Niin sitä aika vaan kuluu ihan siivillä, maaliskuussa meidän down-poika täyttää jo 5v!

????

Tarkoittaa kuvan koiraa joka oli kutsumanimeltään "Poika".

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

????

Tarkoittaa kuvan koiraa joka oli kutsumanimeltään "Poika".

ahaa, mul ei avautunu toi kuva siis ollenkaan

Onnea teille. Olette saaneet pienen enkelin elämäänne, varjelkaa sitä.
Kaverillani on Down-poika, suuri rikkaus meidän kaikkien elämään ja katsominen elämään ja nykyajan "täydellisyyden" tavoitteluun on muuttunut aikalailla. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia, muottiin meneviä nukkeja, jokaisella on oma paikkansa ja merkityksensä tässä maailmassa.
Onnea teille ja teidän pikkuiselle aurinkotytöllenne

Entäs kun kehitysvamma ei näy lapsesta päälleppäin, mutta näkyy lapsen käytöksessä? Siinä saa vanhemmat kuulla kaikennäköistä. "syy ei ole vanhempien" kuitenkin kaikki haukut saa vanhemmat.

Joillekkin on ilmeisesti jotain viihdettä kytätä millon tulee sauma loukata ja satuttaa muita. Ja sitten kun se sauma tulee, sanotaan jotain niin ilkeää kun ikinä keksitään ja sitten odotellaan ja myhäillään taustalla miten muut reagoi. Huh huh.. Ajatelkaa niitä kipeitä asioita omalla kohdalle. Miltä tuntuis jos joku teitä tahallansa loukkaisi? Tulee mieleen joku pieni ekaluokkalainen raasu, yläastelaisten potkittavana, naurun remakka käy ja potkijat senkun villiintyvät pienen itkusta. Sairasta!

Ap:lle haluaisin toivottaa paljon onnea pienestä tytöstä :heart: Lapsi kasvattaa vanhempia ihmisinä ja kaikilla on omat murheensa ja omat vaikeutensa. Niin varmasti myös teillä tulee olemaan. Mutta minä en epäile hetkeäkään etteikö ihminen voisi selvitä. Lapsensa takia sitä laittaa itsensä ja omat voimansa vaikka aivan äärirajoille. Mutta se palkinto, se lapsi, se on jotain niin suurta! :heart:

joo, on tosi tunnevammaisia ihmisiä täällä!!onneksi ei tarvi olla tollasten kanssa olla tekemisissä!!lapsi on aina rakas, vaikka millainen on!onnea teille ja jaksamista sekä voimia ja haleja!!

Onnea ap:lle tyttö vauvan johdosta. :flower:

päänaukojat: get lost will you?
jos ei ole mitään kaunista sanottavaa niin ois parempi pitää se turparulla kiinni ja mennä pimeimpään nurkkaan.

Yhteistyössä