Meille riittää tavalline perhearki! miten se ei niin monelle riitä?

  • Viestiketjun aloittaja arkinautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Muuten olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, mutta se vaan on niin mukavaa, ettei tarvitse puhua sietämisestä =)
Alkuun oli totuttelemista ja sietämistä nykyään pelkkää nautiskelua. Kuten jo sanoin meillä ei ole ihan pieniä lapsia enää vaan leikki-ikäinen on pienin.
Ei meilläkään ole pieniä lapsia (kuopus täytti vasta 8v), mutta ei arkemme koskaan ole ollut sellaista, että sitä olisi pitänyt opetella sietämään. Onhan se toki helpottunut lasten kasvaessa, mutta aina olemme osanneet nauttia arjen yhteisistä puuhista. Ehkä aika tosin on jo kullannut mun muistojani, mutta siltikin ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Muuten olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, mutta se vaan on niin mukavaa, ettei tarvitse puhua sietämisestä =)
Alkuun oli totuttelemista ja sietämistä nykyään pelkkää nautiskelua. Kuten jo sanoin meillä ei ole ihan pieniä lapsia enää vaan leikki-ikäinen on pienin.
Ei meilläkään ole pieniä lapsia (kuopus täytti vasta 8v), mutta ei arkemme koskaan ole ollut sellaista, että sitä olisi pitänyt opetella sietämään. Onhan se toki helpottunut lasten kasvaessa, mutta aina olemme osanneet nauttia arjen yhteisistä puuhista. Ehkä aika tosin on jo kullannut mun muistojani, mutta siltikin ;)
Meillä oli alkuun vähän ongelmaa, lähinnä miehen puolelta. meillä kun ei ole tukiverkkoja laisinkaan ja se otti miehelle koville alkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mua ei siis hämää toisten erilaisuus, mutta joskus tulee semmoinen"nolo-olo" kun omat menot on tyyliä "perheuinti ja kotipitsa". Ja on mulla 1 kaveri sanonutkin, että miten mä en enää tee mitään? siis toisin sanoen juhli, matkusta ja mene itsekseen. Kun en vaan halua, tämä on ihanaa aikaa näin :)
Ehkä 10vuoden päästä istun kauneussalongeissa ja lentokoneissa, nyt näin ja ihanaa on!
no minusta kukaan ei ole siinä asemassa, että voisi määritellä jonkun termin, kuten "tavallinen perhearki". sehän on joka perheessä erilainen. siskoni ja hänen miehensä ovat esim ammattimuusikoita. arki heillä on jotain aivan muuta kuin meillä.
Tuota voisin peesata, että kun itteki oon ollu taidealan ammattissa, vaikkei tällä hetkellä työni olekaan alalta ja muutenkin olen äitiyslomalla odottelemassa esikoistani. Sillon noi pitsaillat, pulkkamäet ja elokuvat oli ihan juhlaa ja arki näytti erilaiselta kun monen muun. Mutta se oli miun arkea ja olin tyytyväinen siihen.
 
Vieras
Jäi aika pahasti huvittamaan tuo klassisen musiikin kuuntelu, sekö nyt tekee sitten niin erikoista arjesta kun sivistyneesti kuunnellaan lasten kanssa klassista. Eikö klassista voi kuunnella ja sen jälkeen painua pulkkamäkeen vai istutaanko sit vaan kädet ristissä ja varotaan ettei merkkivaatteet likaannu.
 
Lilla myy
Täytyy kyllä sanoa että lapsille se tavallinen arki jossa ollaan kiireettömästi yhdessä on parasta laatu aikaa. Pienet lapset eivät kaipaa jatkuvaa menemistä ja kiirettä, joten nautitaan yhdessä niistä arjen jutuista !
 
vieras
Mä tykkään kans reissata, samoin mieheni ja lapsemmekin, joten me ollaan useasti jossain viikonloppuisin ja pidemmilllä lomilla lähestulkoon aina.
Se on meidän arkea, samoin se, että viikolla sit illalla leikitään tai leivotaan tai siivotaan yhdessä lapsen kans.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jäi aika pahasti huvittamaan tuo klassisen musiikin kuuntelu, sekö nyt tekee sitten niin erikoista arjesta kun sivistyneesti kuunnellaan lasten kanssa klassista. Eikö klassista voi kuunnella ja sen jälkeen painua pulkkamäkeen vai istutaanko sit vaan kädet ristissä ja varotaan ettei merkkivaatteet likaannu.
Mulla taas jäi huvittamaan se kun ensin kysytään että eikö riitä tavalinen perhearki ja jos käy kampaajalla yms niin ei vietä tavallista perhearkea, vaikee selittää mut jotenkin hauskaa :D
 
Äiti
Ei riitä ei meidän perheelle ainakaan tuo ap:n kuvailema perhearki. Ei mua ole tollaseen tehty, huh. Olen ehkä sitten vähän vauhdikkaammasta menosta pitämä naisihminen. Käydään Lapissa laskettelemassa/hiihtämässä perheen kanssa, käydään leffateatterissa leffassa, uunimakkaraa nyt toki tehdään mutta se tuskin on mitään perhearkea vaan välttämätön pakko syödä, kampaajalla toki käyn (mielestäni se ei edes liitty perhearkeen, sehän on mun omaa aikaa hoitaa hiuksiani) ja kuntosalilla (kyllähän äidinkin on pysyttävä kunnossa). 1-2 kertaa vuodessa käydään myös ulkomailla, siellä voidaan yleensä 2 vko viettää koko ajan aikaa koko perheen voimin.

Kyllä minusta pitää olla aika ***** jos pitää kysyä, miksei tuo ap:n kuvailema perhearki riitä kaikille...on erilaisia ihmisiä, erilaisia perheitä, erilaisia kiinnostuksen kohteita ja erilaisia elämiä.
 
Kimppa :)
Ennen oli kaikki paremmin kun leikittiin käpylehmillä ja oltiin mahdollisimman epäsosiaalisia omissa pikku ympyröissä. Sehän on EPÄnormaalia ja jopa haitallista lapsille, jos jotkut haluavat nähdä ihmisiä ja harrastaa perheenä asioita. Ehkä äiti käy säännöllisesti kampaajalla, vanhemmat sukeltamassa muutaman kerran vuodessa ja perhe käy kylässä kaverien luona melkein joka viikonloppu tai joku tulee kylään. Hui! En voi Ymmärtää.
 
Luin vaan aloituksen, tääkin on varmaan sanottu jo.

Tavallinen arki ei kiinnosta, ei oo ikinä kiinnostanut eikä se riitä mulle. Eikä sen tarvitsekaan riittää. Mun pahin painajainen on elää ns. perusarkea, valitettavasti tässä himassa pitää vielä kärvistellä puoli vuotta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa :):
Ennen oli kaikki paremmin kun leikittiin käpylehmillä ja oltiin mahdollisimman epäsosiaalisia omissa pikku ympyröissä. Sehän on EPÄnormaalia ja jopa haitallista lapsille, jos jotkut haluavat nähdä ihmisiä ja harrastaa perheenä asioita. Ehkä äiti käy säännöllisesti kampaajalla, vanhemmat sukeltamassa muutaman kerran vuodessa ja perhe käy kylässä kaverien luona melkein joka viikonloppu tai joku tulee kylään. Hui! En voi Ymmärtää.
Jaa. Kyllä se on niin, että nykyajan pakko on sosiaalisuus ja kaikki yrittävät olla sosiaalisia ja sitten kaksplussalla haukutaan jälkikäteen vieraat muksut ja vieraat ylipäänsä.
Ennen ei tarvinnut vaan sai olla rauhassa epäsosiaalinen tai mitä halusi ja hyväksyttiin ihan tuosta vaan ihmisten erilaisuus.Ei edes mietitty muita kun riitti se arjestas selviytyminen ja sitä ei ollut edes pulkkamäki joka päivä vaan se oli harvinaista herkkua lapsista se. että vanhemmat mukana ulkona.

Arki oli sitä että äiti ja isä tekee kotityöt ja on vaaan piste.
 

Yhteistyössä