Meille riittää tavalline perhearki! miten se ei niin monelle riitä?

  • Viestiketjun aloittaja arkinautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
meillä ei oo oikein mitään menoja jos isovanhempien luokse menoa ei lasketa mukaan.
mutta eipä meillä oo paljoo tota perhearkeakaan.. tai siis on jos miestä ei lasketa mukaan, mutta jos hänet mukaan haluaa joutuu melkein jotain valmiiksi suunnittelemaan että osaa edes joskus olla vapaalla.. miehen pitkät työpäivät kun vie kaiken ajan, ja niitä kun on viikonloputkin tulvillaan

ja yllensä jos on aikasemmin kotona on jotain muuta puuhaa kuten nyt, eli mies korjaa autoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mua ei siis hämää toisten erilaisuus, mutta joskus tulee semmoinen"nolo-olo" kun omat menot on tyyliä "perheuinti ja kotipitsa". Ja on mulla 1 kaveri sanonutkin, että miten mä en enää tee mitään? siis toisin sanoen juhli, matkusta ja mene itsekseen. Kun en vaan halua, tämä on ihanaa aikaa näin :)
Ehkä 10vuoden päästä istun kauneussalongeissa ja lentokoneissa, nyt näin ja ihanaa on!
no minusta kukaan ei ole siinä asemassa, että voisi määritellä jonkun termin, kuten "tavallinen perhearki". sehän on joka perheessä erilainen. siskoni ja hänen miehensä ovat esim ammattimuusikoita. arki heillä on jotain aivan muuta kuin meillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle tuo ois aika boring. en jaksais istuu joka ilta telkkarin ääressä leffoja kattomassa.
Ihmisiä on erilaisia. Ei joka ilta voi olla jossain menossa jos on lapsia.
No helposti voi.
Aha. No enpä tiedä onko sekään lasten kannalta ihan hyvä.. Mutta jokainen tekee tyylillään.:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja söpöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Alkuperäinen kirjoittaja nojoo avoista tai ei.:
huomaa näistä kirjotuksista ku puhutaan mie sie myö..että maalta ollaan.
Jaa miten se sitten mihinkään liittyy?
maalla on kivampaa :D (tää oli sit kevennys, ettei tarvi kenenkään vetää hernettä nokkaan)
siis täällä maalla on uskomattoman ihanaa ja mukavaa. maalaisarkeako tämä sitten on? niinpä kai.
 
emo
Alkuperäinen kirjoittaja huh sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja nojoo avoista tai ei.:
Mitäs se teidän arki on sitten ku lapset on isoja? Käytkö yksin pulkkamäessä ja mutustat uunimakkaraa?
No olipa taas kommentti.
joo siis kannattaa hyvissä ajoin ostaa se kiikkustuoli ja työntää banaanit korviin ettei kuule mitään, kun sitten ku lapset on lähteny pesästä niin voi se arki jatkua samalla tavalla. ei sinne pulkkamäkeen kannata alunperinkään mennä. turhan hyviä muistoja lapsiparoille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja söpöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Alkuperäinen kirjoittaja nojoo avoista tai ei.:
huomaa näistä kirjotuksista ku puhutaan mie sie myö..että maalta ollaan.
Jaa miten se sitten mihinkään liittyy?
maalla on kivampaa :D (tää oli sit kevennys, ettei tarvi kenenkään vetää hernettä nokkaan)
siis täällä maalla on uskomattoman ihanaa ja mukavaa. maalaisarkeako tämä sitten on? niinpä kai.
Maalla on mukavaa.:) Tullut koettua molemmat ja kyllä tämä maalla elo kaiken voittaa.
 
Nalletar
Tällä hetkellä kun olen lasten kanssa kotona niin kaipaan kyllä vaihtelua arkeen paljonkin. Kampaajalla, ostoksilla tai sellasissa on päästävä käymään ainakin kerran kuussa. Ainakin pari kertaa viikossa käyn jossakin ilman lapsia, jne. Nyt ilmotin itseni juuri sellaselle lyhyelle iltaopiskelukurssille, että on vähän ees vaihtelua. Useampia yön yli reissujakin vuoteen mahtuu. Kotona olen ollut nyt yli 2,5 vuotta. On niin arkista tämä elämä ettei aina jaksa arkea arvostaa. Tosin ihan tyytyväinen kyllä olen vielä ollut. Sitten kun taas työelämässä on niin varmasti arkea osaakin paremmin arvostaa ja ei kaipaa työn & kodin lisäksi niin paljoa muuta virikettä. Tosin en mä kotiäitinäkään vain kotona istu noiden lasten kanssa. Kerhoissa, puistoissa ja muissa käydään kyllä ihan joka päiväsesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja söpöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Alkuperäinen kirjoittaja nojoo avoista tai ei.:
huomaa näistä kirjotuksista ku puhutaan mie sie myö..että maalta ollaan.
Jaa miten se sitten mihinkään liittyy?
maalla on kivampaa :D (tää oli sit kevennys, ettei tarvi kenenkään vetää hernettä nokkaan)
siis täällä maalla on uskomattoman ihanaa ja mukavaa. maalaisarkeako tämä sitten on? niinpä kai.
Maalla on mukavaa.:) Tullut koettua molemmat ja kyllä tämä maalla elo kaiken voittaa.
Myöskin! Molemmat koettu ja maalla parempi. =)
Mutta se on vain minun mielipide, minä tykkään kun pystyy pitämään paljon eläimiä ja on lapsilla tilaa.
Lehmiä en ole voinut kerrostaloasuntoon ottaa.

 
gissa
Alkuperäinen kirjoittaja arkinautiskelija:
että pitää olla se kalenteri täynnä niitä viikonloppumenoja, kaupunkimatkoja, sukellusta, kiipeilyä, kampaajaa, ja kynsistudioita?
Meillä on "kalenterissa" pulkkamäkeä, luistelua, perheuintia ja koululaisen treenit ja esim. tänään saunavuoro ja uunimakkara ja perheleffa :)
Onneksi olemme löytäneet tämän olemisen sietämättömän keveyden ja alkanee sietää sitä.
Sitten on juhlaa jos 2-3x vuodessa pääsee miehen tai kaverin kanssa vaikka katsomaan lavakomiikkaa :)

Mites teillä?
riittähän se tavallinen arki ja on kivaa aikansa, mutta on ihanaa päästä vähän väliä reissuun piristymään :) me käydään ihan perheenä paljon laskettelemassa ja kakissa tapahtumissa, uimassa eri halleissa ja kylpylöissä, se on tosi piristävää kun pääsee kotoa jonnekin, missä ei tartte siivota eikä tehä ruokaa, ja näkee uusia ihmisiä, ja lapsetkin oppii miten muualla kuin kotona toimitaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mua ei siis hämää toisten erilaisuus, mutta joskus tulee semmoinen"nolo-olo" kun omat menot on tyyliä "perheuinti ja kotipitsa". Ja on mulla 1 kaveri sanonutkin, että miten mä en enää tee mitään? siis toisin sanoen juhli, matkusta ja mene itsekseen. Kun en vaan halua, tämä on ihanaa aikaa näin :)
Ehkä 10vuoden päästä istun kauneussalongeissa ja lentokoneissa, nyt näin ja ihanaa on!
no minusta kukaan ei ole siinä asemassa, että voisi määritellä jonkun termin, kuten "tavallinen perhearki". sehän on joka perheessä erilainen. siskoni ja hänen miehensä ovat esim ammattimuusikoita. arki heillä on jotain aivan muuta kuin meillä.
en ole mitään absoluuttista totuutta sanonut tavallisesta perhearjesta. Se oli OMA näkemykseni, että mielestämme vietämme tavallista perhearkea. Ja jotenkin noi sun esimerkit musiikista perheessä on omituisia... Kyllä meilläkin pianoa soitetaan ja joka aamu ja ilta kuuntelemme klassista musiikkia. En vain nähnyt sitä mainitsemisen arvoisena. enemmän se mitä TEHDÄÄN yhdessä on meillä merkyksellistä. No joo, opetan molempia meidän lapsia myös soittamaan mutta joo, sori en muistanut mainita..

sua sitten kolahti tämä jostain syystä.
HUOm: en koe olevani missään asemassa mitään totuuksia kertomaan mistään. Objektiivista totuutta EI ole siis huom. minun mielestäni!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mua ei siis hämää toisten erilaisuus, mutta joskus tulee semmoinen"nolo-olo" kun omat menot on tyyliä "perheuinti ja kotipitsa". Ja on mulla 1 kaveri sanonutkin, että miten mä en enää tee mitään? siis toisin sanoen juhli, matkusta ja mene itsekseen. Kun en vaan halua, tämä on ihanaa aikaa näin :)
Ehkä 10vuoden päästä istun kauneussalongeissa ja lentokoneissa, nyt näin ja ihanaa on!
no minusta kukaan ei ole siinä asemassa, että voisi määritellä jonkun termin, kuten "tavallinen perhearki". sehän on joka perheessä erilainen. siskoni ja hänen miehensä ovat esim ammattimuusikoita. arki heillä on jotain aivan muuta kuin meillä.
en ole mitään absoluuttista totuutta sanonut tavallisesta perhearjesta. Se oli OMA näkemykseni, että mielestämme vietämme tavallista perhearkea. Ja jotenkin noi sun esimerkit musiikista perheessä on omituisia... Kyllä meilläkin pianoa soitetaan ja joka aamu ja ilta kuuntelemme klassista musiikkia. En vain nähnyt sitä mainitsemisen arvoisena. enemmän se mitä TEHDÄÄN yhdessä on meillä merkyksellistä. No joo, opetan molempia meidän lapsia myös soittamaan mutta joo, sori en muistanut mainita..

sua sitten kolahti tämä jostain syystä.
HUOm: en koe olevani missään asemassa mitään totuuksia kertomaan mistään. Objektiivista totuutta EI ole siis huom. minun mielestäni!
no tuli vaan mieleen, että meille esim ei ole normaalia käydä pulkkamäessä ja monille meidän tutuille perheille ei ole normia musisoida joka pv. joten ei ole olemassa yhtä ainoaa perhearkea. ei sitä voi määritellä. se, että jollekin nämä menot ovat tavallista ja sinulle ei, on vain osoitus siitä, että arki on kaikille erilaista.
 
ap
tietnkin arki on kovin erilaista, sehän oli tämä aloituksen tarkoituskin (jos et huomannut). On myös termit kotiruoka sekin on sinun mittapuullasi hullu termi koska joka kodissa syödään eri ruokia? Entä julkinen liikenne, sekin on eri kunnissa erilainen jne.

Mitään ei voisi sanoa jos oikeasti olisi aina joku vääntäjä ja kääntäjä. Minusta lapsiperheessä on aika tavallista käydä pulkkamäess'ä, luistelemassa, uimassa ja saunassa ja katsoa elokuvia. Mutta TIETENKIN on perheitä joissa se ei ole tavallista. Uskallan kuitenkin väittää että suurimassa osassa perheitä tuo on tavallista arkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tietnkin arki on kovin erilaista, sehän oli tämä aloituksen tarkoituskin (jos et huomannut). On myös termit kotiruoka sekin on sinun mittapuullasi hullu termi koska joka kodissa syödään eri ruokia? Entä julkinen liikenne, sekin on eri kunnissa erilainen jne.

Mitään ei voisi sanoa jos oikeasti olisi aina joku vääntäjä ja kääntäjä. Minusta lapsiperheessä on aika tavallista käydä pulkkamäess'ä, luistelemassa, uimassa ja saunassa ja katsoa elokuvia. Mutta TIETENKIN on perheitä joissa se ei ole tavallista. Uskallan kuitenkin väittää että suurimassa osassa perheitä tuo on tavallista arkea.
no kyllä minä ainakin tarvitsen tavallisuuden lisäksi epätavallista: kampaamoa, kosmetologia, hierontaa, konsertteja, keikkoja, ulkomaanmatkoja. arki on aivan ihanaa, mutta jos ikinä koskaan ei ole mitään muuta, niin termi menettää merkityksensä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tietnkin arki on kovin erilaista, sehän oli tämä aloituksen tarkoituskin (jos et huomannut). On myös termit kotiruoka sekin on sinun mittapuullasi hullu termi koska joka kodissa syödään eri ruokia? Entä julkinen liikenne, sekin on eri kunnissa erilainen jne.

Mitään ei voisi sanoa jos oikeasti olisi aina joku vääntäjä ja kääntäjä. Minusta lapsiperheessä on aika tavallista käydä pulkkamäess'ä, luistelemassa, uimassa ja saunassa ja katsoa elokuvia. Mutta TIETENKIN on perheitä joissa se ei ole tavallista. Uskallan kuitenkin väittää että suurimassa osassa perheitä tuo on tavallista arkea.
no kyllä minä ainakin tarvitsen tavallisuuden lisäksi epätavallista: kampaamoa, kosmetologia, hierontaa, konsertteja, keikkoja, ulkomaanmatkoja. arki on aivan ihanaa, mutta jos ikinä koskaan ei ole mitään muuta, niin termi menettää merkityksensä.
Mutta en arjessa. On mukava pari kertaa vuodessa tehdä noita mitä mainitisit. Arkeen riittää meillä tämä "perussetti". Eli ei pahalla, mutta tästä oli kyse, sinusta tuntui, että luokittelin sinut " tavallisuuden ulkopuolelle" vqaikken niin tehnyt. se mikä on sinulle tavallista ei ole minulle ja toisin päin. Ymmärrätkö
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tietnkin arki on kovin erilaista, sehän oli tämä aloituksen tarkoituskin (jos et huomannut). On myös termit kotiruoka sekin on sinun mittapuullasi hullu termi koska joka kodissa syödään eri ruokia? Entä julkinen liikenne, sekin on eri kunnissa erilainen jne.

Mitään ei voisi sanoa jos oikeasti olisi aina joku vääntäjä ja kääntäjä. Minusta lapsiperheessä on aika tavallista käydä pulkkamäess'ä, luistelemassa, uimassa ja saunassa ja katsoa elokuvia. Mutta TIETENKIN on perheitä joissa se ei ole tavallista. Uskallan kuitenkin väittää että suurimassa osassa perheitä tuo on tavallista arkea.
no kyllä minä ainakin tarvitsen tavallisuuden lisäksi epätavallista: kampaamoa, kosmetologia, hierontaa, konsertteja, keikkoja, ulkomaanmatkoja. arki on aivan ihanaa, mutta jos ikinä koskaan ei ole mitään muuta, niin termi menettää merkityksensä.
Mutta en arjessa. On mukava pari kertaa vuodessa tehdä noita mitä mainitisit. Arkeen riittää meillä tämä "perussetti". Eli ei pahalla, mutta tästä oli kyse, sinusta tuntui, että luokittelin sinut " tavallisuuden ulkopuolelle" vqaikken niin tehnyt. se mikä on sinulle tavallista ei ole minulle ja toisin päin. Ymmärrätkö
pari kertaa vuodessa kampaajalla? ei tällä päällä. =) minusta monet jutut, mitkä mulle on arkea on joillekin luxusta ja päin vastoin. ymmärrän toki.
 
ap
ja pahoittelen jos jollain tuli mieleen että haluan määrittää "tavallisuuden" se ei ollut tarkoitus vaan lähinnäkin se, että mikä teillä on tavallista ja oletteko joutuneet pohtimaan näitä asioita tai "uimaan vastavirtaan" tms.
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja arkinautiskelija:
että pitää olla se kalenteri täynnä niitä viikonloppumenoja, kaupunkimatkoja, sukellusta, kiipeilyä, kampaajaa, ja kynsistudioita?
Meillä on "kalenterissa" pulkkamäkeä, luistelua, perheuintia ja koululaisen treenit ja esim. tänään saunavuoro ja uunimakkara ja perheleffa :)
Onneksi olemme löytäneet tämän olemisen sietämättömän keveyden ja alkanee sietää sitä.
Sitten on juhlaa jos 2-3x vuodessa pääsee miehen tai kaverin kanssa vaikka katsomaan lavakomiikkaa :)

Mites teillä?

Niin, itse en voi ymmärtää miksei joku halua matkustella tai sukeltaa?
Miksi ei? Voit tehdä tuota pulkkailun ym. ohessa ja avartaa näkemystäsi (sekä lasten).
 
Kyllä meillä on ihanaa perhearkea, viikon kohokohta on yleensä appiukon luokse suunnattu saunomisreissu puusaunaan eväiden kanssa. Ja elokuvaillat ja yhteiset työt yms on ihanaa arkea.
Mutta kyllä välillä on kiva päästä ystävien kanssa istumaan iltaa vaikka mökille ja kyllä me parturissa/kampaajallakin käydään. Ja minä siihen päälle vielä hierojalla ja kosmetologilla =)
 
Joo
Ap:lle: On aivan eri asia että vanhemmat ovat ammattimuusikoita kuin se että sinä pimputtelet lapsesi kanssa pianoa. Työajat ihan eri luokkaa kuin muissa perheissä, on keikkamatkat yms. Ärsyttää kun sanotaan että "meille kelpaa tavallinen arki" ja hämmästellään ja paheksutaan kun muiden arki on erilaista. Annat ymmärtää että olette parempia kun tyydytte vähempään. Tuo on juuri sitä sisäänpäin lämpiävää perhe-elämää jota inhoan. Sinullekin näköjään tekisi hyvää lähteä vähän tuulettumaan ja tekemään uusia asioita. Jokainen perhe on erilainen, on jokaisen oma asia mihin aikansa ja rahansa käyttää. Piste.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mua ei siis hämää toisten erilaisuus, mutta joskus tulee semmoinen"nolo-olo" kun omat menot on tyyliä "perheuinti ja kotipitsa". Ja on mulla 1 kaveri sanonutkin, että miten mä en enää tee mitään? siis toisin sanoen juhli, matkusta ja mene itsekseen. Kun en vaan halua, tämä on ihanaa aikaa näin :)
Ehkä 10vuoden päästä istun kauneussalongeissa ja lentokoneissa, nyt näin ja ihanaa on!
no minusta kukaan ei ole siinä asemassa, että voisi määritellä jonkun termin, kuten "tavallinen perhearki". sehän on joka perheessä erilainen. siskoni ja hänen miehensä ovat esim ammattimuusikoita. arki heillä on jotain aivan muuta kuin meillä.
en ole mitään absoluuttista totuutta sanonut tavallisesta perhearjesta. Se oli OMA näkemykseni, että mielestämme vietämme tavallista perhearkea. Ja jotenkin noi sun esimerkit musiikista perheessä on omituisia... Kyllä meilläkin pianoa soitetaan ja joka aamu ja ilta kuuntelemme klassista musiikkia. En vain nähnyt sitä mainitsemisen arvoisena. enemmän se mitä TEHDÄÄN yhdessä on meillä merkyksellistä. No joo, opetan molempia meidän lapsia myös soittamaan mutta joo, sori en muistanut mainita..

sua sitten kolahti tämä jostain syystä.
HUOm: en koe olevani missään asemassa mitään totuuksia kertomaan mistään. Objektiivista totuutta EI ole siis huom. minun mielestäni!
no tuli vaan mieleen, että meille esim ei ole normaalia käydä pulkkamäessä ja monille meidän tutuille perheille ei ole normia musisoida joka pv. joten ei ole olemassa yhtä ainoaa perhearkea. ei sitä voi määritellä. se, että jollekin nämä menot ovat tavallista ja sinulle ei, on vain osoitus siitä, että arki on kaikille erilaista.
No kyllä tämä hieman pani miettimään että vanhemmpien ehdoillako vain perhe arkea teillä vietetään vai kysytäänkö lapsien mielipiteitä joskus?
Lapset voisivat tykätä siitä pulkkamäestä sen klassisen musiikin ohella?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Ap:lle: On aivan eri asia että vanhemmat ovat ammattimuusikoita kuin se että sinä pimputtelet lapsesi kanssa pianoa. Työajat ihan eri luokkaa kuin muissa perheissä, on keikkamatkat yms. Ärsyttää kun sanotaan että "meille kelpaa tavallinen arki" ja hämmästellään ja paheksutaan kun muiden arki on erilaista. Annat ymmärtää että olette parempia kun tyydytte vähempään. Tuo on juuri sitä sisäänpäin lämpiävää perhe-elämää jota inhoan. Sinullekin näköjään tekisi hyvää lähteä vähän tuulettumaan ja tekemään uusia asioita. Jokainen perhe on erilainen, on jokaisen oma asia mihin aikansa ja rahansa käyttää. Piste.
a) sen suhteen että en olisi ammattimuusiikko ja b) siinä että näksin perheeni jotenkin toisia parempana ja vielä c) kiitos huolenpidosta mutta en todellakaan kaipaa tuulettumaan ja tekemään uusia asioista.

En aio sinulle terapiaa suositella, koska uskon, ettet sinäkään tunne olevasi sen tarpeessa. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Muuten olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, mutta se vaan on niin mukavaa, ettei tarvitse puhua sietämisestä =)
Alkuun oli totuttelemista ja sietämistä nykyään pelkkää nautiskelua. Kuten jo sanoin meillä ei ole ihan pieniä lapsia enää vaan leikki-ikäinen on pienin.
 

Yhteistyössä