Meille ei kai tule joulua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kumpi vaihtoehto houkuttelee enemmän:
a) koti putsattu ja puunattu lattiasta kattoon, koristeet ja kattaus vimpan päälle, ruuat tehty alusta loppuun itse ja kuusi suoraan sisustuslehden sivuilta. kaiken kruunaa toistensa tukassa roikkuva, hampaita kiristelevä ja raivoisasti karjuva perhe, pinnat kireänä ja äiti pimeässä vaatehuoneessa itkemässä.

b) pölyä sohvan alla, ikkunassa sormenjälkiä, parvekkeelle unohtunut roskapussi, pöydässä kaupan laatikot suoraan rasiasta, muutama kynttilä palamassa ja kulhollinen joulukarkkeja olkkarin pöydällä. isi ja äiti halaavat toisiaan ja vauva rutistelee kuusesta irronnutta palloa. lasten nukahdettua voi lämmittää kupit glögiä ja halia vähän lisää.

Mä olen aina sanonut, että se kultainen keskitie ois se paras...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Mä oon onneks saanu jo suurimman osan tehtyä.Tänään Sampopankki oli sit keksiny ottaa tililtäni opintolainan lainanlyhennykset ja tilille jäi kaikki 37cent rahaa...Hyvin lähti joulufiilikset lyhennyksen mukana.

Niin ja lainanlyh.ois pitäny alkaa vasta vuoden päästä,mut sampopankki otti jo nyt :headwall:

Ne otti varmaan vaan korot... nehän tulee 2kertaa vuodes kesä ja joulukuussa....

Korot makso kela ja pankki tosiaan veti tililtä sit kaikki lainan lyhennykseen.Lompakkoon jäi sit 2,7e...onneks on pakastimessa ruokaa valmiina

ok.. vähä mulkkuja jos kerta ootte sopinu et ens vuonna alotat lyhentään.... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Joulun tyttö:
mikä teidän pitää niinku saada "valmiiks"? miks pitää olla siivottu just jouluksi? kannattaako stressata jouluruuilla, kun voi ostaa valmistakin ja käyttää senkin ajan lapsen kanssa olemiseen?

Katsos, mä ainakin haluan luoda lapsilleni perinteitä. Ihania muistoja minullakin lapsuudesta- tehtiin joulusiivous, laitettiin koti kauniiksi, leivottiin, tehtiin jouluruokia. YHDESSÄ.

Mä en tahdo syödä valmisruokia enkä viettää joulua likaisessa huushollissa ja haluan tarjota lapsilleni hyviä leivonnaisia. Ei Saarioisilla voi luoda perinteitä...

Itse laittaminen on tärkeää yhdessäoloa lapsille, ei siitä toki stressiä tule ottaa vaan vaikka vähäsen, mutta kuitenkin.

ts. haluat luoda lapsille perinteen, että äidin kuuluu jouluna olla stressaantunut.
itse en tee mitään suursiivousta, koska mun mielestä järkevämpi ajankohta siihen on joulun jälkeen kun viedään kuusi ja muut joulukamat pois.
Ruoat saa aivan ihanan makuisina valmiiksi kaupasta. suosittelen saarioista.
Mulle joulumieli ei synny millään jos kokoajan pitää vahdata ettei nyt missään näy pölyä eikä roskia. saisin olla siivoamasa koko ajan.
Joulumieltä kannattaa jokaisen yrittää kaivella omasta sisimmästä ja vaikka siitä kynttilöiden loisteesta

Mä oon onneks saanu jo suurimman osan tehtyä.Tänään Sampopankki oli sit keksiny ottaa tililtäni opintolainan lainanlyhennykset ja tilille jäi kaikki 37cent rahaa...Hyvin lähti joulufiilikset lyhennyksen mukana.

Niin ja lainanlyh.ois pitäny alkaa vasta vuoden päästä,mut sampopankki otti jo nyt :headwall:

Ne otti varmaan vaan korot... nehän tulee 2kertaa vuodes kesä ja joulukuussa....

Korot makso kela ja pankki tosiaan veti tililtä sit kaikki lainan lyhennykseen.Lompakkoon jäi sit 2,7e...onneks on pakastimessa ruokaa valmiina

ok.. vähä mulkkuja jos kerta ootte sopinu et ens vuonna alotat lyhentään.... :hug:

Laitoin sinne kyl aika suolasen viestin menemään ja vaadin rahoja takasi :D
Ja ne muuten teki sampopankissa viime joulukuussa korkojen kanssa tuplamaksatuksen mulla :headwall:

Ihme tapa toivottaa asiakkaalleen hyviä jouluja joka pirun vuosi :laugh:

kumpi vaihtoehto houkuttelee enemmän:
a) koti putsattu ja puunattu lattiasta kattoon, koristeet ja kattaus vimpan päälle, ruuat tehty alusta loppuun itse ja kuusi suoraan sisustuslehden sivuilta. kaiken kruunaa toistensa tukassa roikkuva, hampaita kiristelevä ja raivoisasti karjuva perhe, pinnat kireänä ja äiti pimeässä vaatehuoneessa itkemässä.

b) pölyä sohvan alla, ikkunassa sormenjälkiä, parvekkeelle unohtunut roskapussi, pöydässä kaupan laatikot suoraan rasiasta, muutama kynttilä palamassa ja kulhollinen joulukarkkeja olkkarin pöydällä. isi ja äiti halaavat toisiaan ja vauva rutistelee kuusesta irronnutta palloa. lasten nukahdettua voi lämmittää kupit glögiä ja halia vähän lisää.

Mä olen aina sanonut, että se kultainen keskitie ois se paras...

Jotain sellasta. Edes tavarat paikalleen noin suunnilleen, lattioiden siivous ja vessa. Mutta kun ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä teidän pitää niinku saada "valmiiks"? miks pitää olla siivottu just jouluksi? kannattaako stressata jouluruuilla, kun voi ostaa valmistakin ja käyttää senkin ajan lapsen kanssa olemiseen?

Katsos, mä ainakin haluan luoda lapsilleni perinteitä. Ihania muistoja minullakin lapsuudesta- tehtiin joulusiivous, laitettiin koti kauniiksi, leivottiin, tehtiin jouluruokia. YHDESSÄ.

Mä en tahdo syödä valmisruokia enkä viettää joulua likaisessa huushollissa ja haluan tarjota lapsilleni hyviä leivonnaisia. Ei Saarioisilla voi luoda perinteitä...

Itse laittaminen on tärkeää yhdessäoloa lapsille, ei siitä toki stressiä tule ottaa vaan vaikka vähäsen, mutta kuitenkin.

ts. haluat luoda lapsille perinteen, että äidin kuuluu jouluna olla stressaantunut.
itse en tee mitään suursiivousta, koska mun mielestä järkevämpi ajankohta siihen on joulun jälkeen kun viedään kuusi ja muut joulukamat pois.
Ruoat saa aivan ihanan makuisina valmiiksi kaupasta. suosittelen saarioista.
Mulle joulumieli ei synny millään jos kokoajan pitää vahdata ettei nyt missään näy pölyä eikä roskia. saisin olla siivoamasa koko ajan.
Joulumieltä kannattaa jokaisen yrittää kaivella omasta sisimmästä ja vaikka siitä kynttilöiden loisteesta

Siis ymmärrätkö mitään? Ei siitä tarvi stressaantua! Aloittaa kuukausi ennen joulua ja tekee joka päivä jotain ja koti on aivan ihana jouluna ja kellään ei pipo kiristä.

Saarioisten ruoat on kaameita ja huusholli pysyy kunnossa kun vie mennessään, tuo tullessaan ja tekee joutenollessaan. Ja korjaa jäljet heti.

Meidän joulu on rento, rauhallinen ja siisti, ei stressiä, usko pois. ;)

meillä tulee joulumieli näistä asioista:
- joulupukille kirjottaminen
- piparien paistaminen lasten kanssa ( ne ei huomaa onko taikina kaupasta vai itse tehty )
- koulun/kerhon/tarhan joulujuhla, tukat kammattuina ja juhlavaatteet päällä
- joululaulut itse laulettuina ja cd:ltä kuunneltuina
- kynttilät
- joulukalenteri

kaikki muu on sitten sitä aikuisten keksimää hössötystä, josta lapset ei niin välitä ja se syö vaan aikaa lasten kanssa olemiselta. meiän lapsista on se mukavampaa, että mä ehdin käydä kattomassa niitten rakentamaa majaa tai sytyttää kynttilän niitten lumilyhtyyn, kuin että mulla on 7 kpl erilaisia laatikoita joulupöydässä, kaikki ite tehtyinä.

huusholli pysyy kunnossa kun vie mennessään, tuo tullessaan ja tekee joutenollessaan. Ja korjaa jäljet heti.

jotenkin nää asiat ei mun mielestä oikein kohtaa... siis pitöisi tehdä jouten ollessaankin jotain, mutta kuitenkin on rentoa?

huusholli pysyy kunnossa kun vie mennessään, tuo tullessaan ja tekee joutenollessaan. Ja korjaa jäljet heti.

jotenkin nää asiat ei mun mielestä oikein kohtaa... siis pitöisi tehdä jouten ollessaankin jotain, mutta kuitenkin on rentoa?

No noin kärjistetysti. Itse olen ainakin sellainen, että tykkään esim. laittaa tiskit heti koneeseen, purkaa sen heti kun se on pessyt, pyyhkiä pöydän heti ruoan jälkeen ja lahjapaperit laitetaan suoraan pussiin. Tätä tarkoitin. Eli kun tekee hommat ripeästi pois alta, voi taas rentoutua eikä ne kasaannu. Ja koti pysyy siistinä! :) Kyllä me relata osataan, en mä ole mikään nipo.

Minä muistan lapsuuteni jouluista parhaiten sen miten Äiti oli kireä kuin viulunkieli jo useamman viikon ennen joulua. Mitään ei uskaltanut kysyä ja mieluusti piti olla muutenkin hiljaa, raivari saattoi alkaa nimittäin aika pienestäkin asiasta. Äiti oli mestari tekemään itsestään marttyyrin, joka "joutui" tekemään kaiken itse ja jos joku muu teki niin meni perässä ja teki itse uudestaan "paremmin".Olen luvannut itselleni, että omille lapsilleni tulee joulusta ja sen odotuksesta rauhallinen, iloinen ja mukava asia. Joulusiivon teemme viikonloppuna koko perheen voimin.

joo no muksut mukaan hommaan vaan.. imurilla pahimmat villakoirat huitasee pois ja pölyt pyyhkäsee.. semmonen hyvä vinkki jos on oikein monta pikku piipertäjää niin tekee joka päivä jotain.. siis yhtenä päivänä imuroi.. toisena luutuaa.. kolmantena pesee vessan jne..

elekää ihmiset ressakko :D

täällä "apumiehinä" 9v, 7v ja 9kk.. noi isommathan osaa jo tehä vaikka ja mitä.. pyyhkiä pölyjä, viedä roskia.. rullata matot.. toi 9kk konttaa imurin perässä ja huutaa(pärisee siis, ei itke) sen kanssa kilpaa :laugh:

tonttulaulut vaan taustalle soimaan, ni kyllä se siitä ;)

juu ja ei oo kaikkee pakko tehä ite, pankaa se ukkoki hommiin.. mattoja tamppamaan ja sen sellasta.. uskomatonta mutta totta kyllä ne miehetki osaa sitä siivous rättiä kädessään pitää :whistle:

nii ja valmis laatikot kaupasta.. niitäkään ei oo pakko tehä ite.. hyviä ovat :p

Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
joo no muksut mukaan hommaan vaan.. imurilla pahimmat villakoirat huitasee pois ja pölyt pyyhkäsee.. semmonen hyvä vinkki jos on oikein monta pikku piipertäjää niin tekee joka päivä jotain.. siis yhtenä päivänä imuroi.. toisena luutuaa.. kolmantena pesee vessan jne..

täällä "apumiehinä" 9v, 7v ja 9kk.. noi isommathan osaa jo tehä vaikka ja mitä.. pyyhkiä pölyjä, viedä roskia.. rullata matot.. toi 9kk konttaa imurin perässä ja huutaa(pärisee siis, ei itke) sen kanssa kilpaa :laugh:

juu ja ei oo kaikkee pakko tehä ite, pankaa se ukkoki hommiin.. mattoja tamppamaan ja sen sellasta.. uskomatonta mutta totta kyllä ne miehetki osaa sitä siivous rättiä kädessään pitää :whistle:

nii ja valmis laatikot kaupasta.. niitäkään ei oo pakko tehä ite.. hyviä ovat :p

Ei onnaa, jos sattuu niin tuuri käymään että pystyy imuroimaan piiperon kanssa, ei kannata edes unelmoida seuraavanpäivän luuttuamisesta. Tollasta supersotkijaa en oo tavannu ennen. Siksi koskaan ei oo valmis kun ei yksin pysty tekemään loppuun asti kun aina on palattava siihen raivausruutuun |O

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:

Ei onnaa, jos sattuu niin tuuri käymään että pystyy imuroimaan piiperon kanssa, ei kannata edes unelmoida seuraavanpäivän luuttuamisesta. Tollasta supersotkijaa en oo tavannu ennen. Siksi koskaan ei oo valmis kun ei yksin pysty tekemään loppuun asti kun aina on palattava siihen raivausruutuun |O

no sit se mies sen pikkasen kans vaikka ulos touhuileen.. :) ei kannata ressata :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vitsit mä olen ylättynyt! Palstalla taitaa joulumieli vallita :)
olin nimittäin valmistautunut haukkuihin saamattomuudesta jne, mutta täähän on oikesti kiva ketju lukea :)

no hei kato.. mitä sitä turhaan muutenkaan ressiä ottamaan.. Joulu on kerran vuodessa vaan!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
Mä oon hoitanut homman niin että tulee siivojaa viikko ennen joulua ja tekee suursiivouksen. Ollaan evakossa lasten kanssa sit se päivä. Sit voi taas rauhassa laittaa joulua ja riittää kun hieman imuroi ja siistii paikat aatonaattona. Ei pukkaa turhaa stressiä eikä se niin kallista ole, 30?/tunti, kestää n 5-6h ja siitä saa vielä 60% kotitalousvähennystä!

vai ei oo kallista!! Toki siivojat palkkansa ansaitsee, mutta en mä vaan voisi laittaa ton verran rahaa siivoukseen ja tuskin meidän huusholliin voisi tehdä tunnissa suursiivousta niin kylläpä tulisi melko kalliiksi!

Maksettavaksi jää noin 70-80? ei ole kuule hinta eikä mikään jos sillä saa stressin poistettua eikä tartte riidellä siitä kumpi siivoaa ja milloin. Joulu on muutenkin niin kallis että tollanen 80? ei tunnu enää missään siinä konkurssissa!

joo jooo, ehkä sun mielestä tuo ei ole mikään raha, mutta kyllä mun mielestä tolla rahalla saa jo vaikka mitä!! taitaa meillä olla isot tuloerot varmaankin sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ehkä mä olen tyhmä, kun annan myös suvun vaikuttaa muhun ja stressaan siivousta senkin takia enemmän... PAri sukulaista on todella siistejä ihmisä, ja kun he käyvät meillä, stressaannun, koska meillä ei ole läheskään yhtä siistiä kuin heillä... Ja sitten olen entistäkin saamattomampi..

Kuulostaa NIIIN tutulta. Miksi antaa toisten ihmisten vaikuttaa siihen miten tiptop pitäisi olla että voisi nauttia joulusta. On mennyt jo turhan monta vuotta sen suremiseen :( Miksei voisi ottaa rennommin ja nauttia tunnelmasta, jonka saa loihdittua ihan vähälläkin? En vaan osaa, on varmaan lapsesta asti iskostunut että kaikki paikat jynssätään, muuten ei muka ole joulua. En vaan pysty, en jaksa, en osaa olla kuin äitini. Ja ei mun tarvitsekaan, mutta kauhea syyllisyys vaivaa ja että olen huono. Tässä tilanteessa kun on kaksi sotkevaa lasta ja koirat, ukko tulee ja menee miten tahtoo, vaikka yritettiin uudestaan... Kaikki hajoaa käsiin ja energia menee tähän kauhun tasapainossa elämiseen. Kyllä joulumieli on kaukana, mutta haluaisin kuitenkin sen jotenkin lapsille järjestää.
On vain niin surullinen olo :(

Voimia kaikille joilla joulu on raskasta aikaa! Emme onneksi ole yksin ja tämä ketju jo sen osoittaa.

Yhteistyössä