Meillä kekseliäitä (JA HALPOJA) itse tehtyjä + kierrätettyjä joululahjoja, vaikka oma kehu haiseekin

• Viestiketjun aloittaja käsistään taitavat
  • Ensimmäinen viesti
"ketjun aloittaja"
Aattelin että jaan taas ahaa elämyksiä joululahja ideoista,jos joku saa näistä inspistä.

Ensinnä ollaan hyödynnetty taas vanhoja lasipulloja, kalja+viini. Ollaan leikattu aikakauslehdistä värikkäitä lumihiutaleita ja teipattu kontaktimuovilla kiinni pulloon. Ei enää kaljapulloksi tunnista. Maljakoksi on pieni, mutta käy kynttilän jalasta.

Toinen ahaa elämys on liittynyt pilttipurkkeihin, joista saa hyviä tuikkulyhtyjä. Paloturvallisuuden takia isäntä käski vaihtamaan paperiset lumihiutaleet muuhun. Olen kuvioinut pullon korkeilla, joita voi maalata myös.

Kolmanneksi olen huomannut, että vessapaprun hylsyn saa leikattu spiraaliksi. Voi esim. maalata ensteks niin saa väriä mukaan. Kuusenkoristeeksi tms.

Juttuja joita löytyy kaikkien kotoa=) Lisävinkkinä vielä, että lapsille saa virkattua esim. nukkekotiin peittoja +tekstiilejä kirpparin langoista=) Halvalla hyvää

"ketjun aloittaja"
Ja tämä ei ole varsinainen joululahja, mutta laitoimme vanhasta vessaharjasta joulukuusen nukkekodin eteen =) Sumutimme päälle vihreää vappuväriä kaapin kätköistä. Tietysti vessaharja ensin DESINFIOITU+vähän käytetty=) Sopii myös koristeeksi esim. ikkunalaudalle, kun joukkoon laittaa pieniä punaisia koristeomenoita (ostettava valmiina)

"ketjun aloittaja"
Lisään vielä yhden kivan jutun. Lapsen piirrokseen voi aikuinen askarrella kehykset =) Tai voi tulostaa valokuvan perheestä ja siihen kehykset =) Mukava muisto isovanhemmille, kummeille, opelle.

"noo"
Pefletit ja tyynyliinat on musta kivoja lahjoja!
Mutta tuollaiset sisustuselementit - himmeli ja viinipullomaljakko - ei kyllä ainakaan itseäni miellytä. En tykkää turhasta tavarasta. Toivottavasti nuo saajat tykkääävät...

kuvia kiitos
Mä kanssa haluaisin nähdä nuo ihan livenä, näin kerrottuna ei oikein saa kunnollista kuvaa asiasta.

Mut oikeesti, luuleeko joku aikuinen, että lastentarhan/koulun opet on ihan onnesta mykkyrällä kun saa jotain ryhmänsä lapsen omaa askartelua "lahjaksi"? Itse ei olis tullut mieleenkään moinen :)

Lisää
Ja vanhoista dödöpurkeista, kun nappaa talteen ne roll on pallot, niin niistä saa hyvän pallomeren. Ei tietty sovi, jos käyttää spray dödöä. Kummipojalle tällaista keräilen :)

Lisää
Ja vanhoista margariinirasioista saa hyviä pakasterasioita, liimaa kannen päälle vaan palan maalarinteippiä, siihen voi uusi omistaja kirjoitaa itse sisällön :) opettajille viedään joka vuosi, saavat kivasti lisäystä samaan sarjaan, kun tehdään aina samanmerkkisestä margariinistä .

"ketjun aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Lisää;29324631:
Ja vanhoista margariinirasioista saa hyviä pakasterasioita, liimaa kannen päälle vaan palan maalarinteippiä, siihen voi uusi omistaja kirjoitaa itse sisällön :) opettajille viedään joka vuosi, saavat kivasti lisäystä samaan sarjaan, kun tehdään aina samanmerkkisestä margariinistä .
Kestääkö margariini purkki pakastusta? Ollaan säilötty jääkaapissa keittoja näissä rasioissa. Tietysti jos koristelee, niin tulee moneen käyttöön tälläinenkin purkki.

"ketjun aloittaja"
Mä kanssa haluaisin nähdä nuo ihan livenä, näin kerrottuna ei oikein saa kunnollista kuvaa asiasta.

Mut oikeesti, luuleeko joku aikuinen, että lastentarhan/koulun opet on ihan onnesta mykkyrällä kun saa jotain ryhmänsä lapsen omaa askartelua "lahjaksi"? Itse ei olis tullut mieleenkään moinen :)
Voin laittaa kuvia joulun jälkeen viimeistään=) jos niistä enää apua on siinä vaiheessa! Ensi jouluksi

vieras,
[QUOTE="ketjun aloittaja";29324177]Ja tämä ei ole varsinainen joululahja, mutta laitoimme vanhasta vessaharjasta joulukuusen nukkekodin eteen =) Sumutimme päälle vihreää vappuväriä kaapin kätköistä. Tietysti vessaharja ensin DESINFIOITU+vähän käytetty=) Sopii myös koristeeksi esim. ikkunalaudalle, kun joukkoon laittaa pieniä punaisia koristeomenoita (ostettava valmiina)[/QUOTE]

Ensin desinfioitu ja sen jälkeen vähän käytetty :xmas: "mukana myös tuoksu"

"jepjep"
[QUOTE="ketjun aloittaja";29324207]Lisään vielä yhden kivan jutun. Lapsen piirrokseen voi aikuinen askarrella kehykset =) Tai voi tulostaa valokuvan perheestä ja siihen kehykset =) Mukava muisto isovanhemmille, kummeille, opelle.[/QUOTE]

Joka ope tykkää saada ja laittaa oppilaille pyhitetyn huoneen seinille oppilaiden kehystettyjä kuvia :)

Yhteistyössä