Meillä kekseliäitä (JA HALPOJA) itse tehtyjä + kierrätettyjä joululahjoja, vaikka oma kehu haiseekin

  • Viestiketjun aloittaja käsistään taitavat
  • Ensimmäinen viesti
hahha
[QUOTE="ketjun aloittaja";29325663]Tässä näin huomaa, että miten lähtee virtaamaan isoista joista pieniä puroja.Kun joku uskaltaa olla se ensimmäinen tiennäyttäjä ja kokeilla uutta, niin hyviä ideoita alkaa muiltakin tulla. Kiitos tässä hyvä, niin pistän korvan taakse.[/QUOTE]

Joo, ei muuta kuin kummilapselle lahjaksi tyhjä konvehtirasia jota pitää kannettavana tietokoneena :D :D Et ole tosissasi :D
 
"Vieraileva tähti"
7+ eurolla saa valokuvakirjan ifolorilta tai jostain muusta vastaavasta palvelusta.
Kerää siihen koko suvun parhaat otokset ja anna kummankin puolen isovanhemmille, kummeille jne.

Tai see vastaava samanlainen jonkun yksittäisen ihmisen ja sinun historiastasi.

Lasten koristelemat ja "jollain" (itse käytän kolminkertaisia vanhoja keittiöpyykeitä) täytetyt patalapput ilahduttanevat naapuristoannekin.

Kotiviiniä ja omenahilloa tein jo syksyllä niille, joilla omenasato ei ollut tänä vuonna yhtä ylenpalttinen kuin nyt.

Käsintehty"kahdenkeskinen" runokirja on myös hyvä. Kuva jonkun henkilön/henkilöiden ja sinun historiasta (musta/ruskea-valkoisena ja teksti jollain vanhalla fontilla) pienenä painettuna kirjana... maksaa noin 6-8 euroa - ja eroaa taatusti markettien lahjoista!

Tai jos asut maalla ja sinulla on mahdollisuus päästä käsiksi "koivuklapeihin" niin tee muutama iso pino, jotka sidot sisalnarulla kasaan ja annat ne. Takkataplouksilla on ainainen "kuivanpuunpula" eli tarpeeseen menee ... (Tätä samaa voi myös soveltaa opettajiin, joita haluaa muistaa ja joilla tietää olevan takan.)
 
"Vieraileva tähti"
[QUOTE="noo";29324217]Pefletit ja tyynyliinat on musta kivoja lahjoja!
Mutta tuollaiset sisustuselementit - himmeli ja viinipullomaljakko - ei kyllä ainakaan itseäni miellytä. En tykkää turhasta tavarasta. Toivottavasti nuo saajat tykkääävät...[/QUOTE]

Himmeli ei miellytä?
 
kumpsutätsy
Mä annan kummilapsilleni askartelupaketin, joka ei maksa juuri mitään! :) Laitoin siihen kaikkea kivaa, kuten kertyneet mainostarrat, vanhat kynänpätkät (kyniähän tarttee aina), tyhjiä purkkeja (niistäkin voi askarrella jotain), kaikki pahvit ja tyhjät paperit mitä löysin, vanhoja mainoslehtiä (joita voi leikellä), kankaanpaloja (voi tehdä nukeille vaatteita), vähän käytetyn liimaputkilon sekä tyhjät vessapaperirullat (sopii moneen askarteluun). :)
 
"Huhheijaa"
Alkuperäinen kirjoittaja käsistään taitavat;27590644:
Anopille: Surautin vanhasta pellavaliinasta peflettejä :) joihin lapset painoivat kangasmaaleilla käden jälkiä.

Oma äiti ja isä: Lapset painoivat vanhoihin tyynyliinoihin käden jälkiä kangasmaaleilla.

ope 1 (jää vaavi lomalle): kokosin rauta langan avustuksella "himmelin" lasten virkkaamista naruista. värikästä on mukava vaavin katsella :)

ope 2: liimasin pikku kiviä viinipullon kylkeen (liotin + irrotin tietysti ensteks etiketit poikkee ) Hieno elementti esimerkiksi sisustuksessa, maljakkona tms.

kummitäti 1: sama ku edellä

kummitäti 2: sama ku edellä

kummisetä 1: sama ku edellä pienellä muunnoksella: Liimasin myös pistaasipähkinän kuoria kuvioiksi kivien kanssa. Mielenkiintoisen näköinen, mutta kauniimpi omamsta mielestä kivisenä vain.

kummitytölle 3 v.:Askartelin paperi nukkeja. Alku aatos peräisin lehdessä olleesta paperi nukesta, jonka leikkasin irti+liimasin paperille. Lapset piirtelivät sympaattisia vaatteita paperi nukelle. Tässä tärkeää että paperi nukke liimattu pahville.

Vielä lahjat väsäämättä parille ystäväperheelle, sukulaiselle ja kummilapselle :) Sekä kummille. Onneksi on vielä 1 kk aikaa :)

Lopuksi kysymys :Arvatkaa koko budjetti tähän menenssä??

Kangas maalit: n. 20 euroa , rautalanka n. 3 euroa, ja liima 1 e sekä pahvit 2 e. Ei paha :)
Selvä provohan tämä on. Onneksi.
 
ksldi
jos ajatus on tärkein niin silloin ei varmaan tunge ihmisille lahjaksi roinaa josta tietää etteivät he pidä...

Ihan oikeasti, ei kovin moni halua kotiinsa jotakin lapsen itsetekemää räpellystä ellei se lapsi ole oma tai lapsenlapsi.

Pirkko-Petterin väsäämä kierosilmäinen tonttu ei yleensä miellytä muita kuin Pirkko-Petterin vanhempia eikä todennäköisesti sen Pirkko-Petterin naamalla kuvioitu mukikaan ole ihan välttämättä mieleinen ainakaan muille kuin isovanhemmille joten älä anna sellaista lahjaksi opettajalle/päiväkodin hoitajalle/ naapurille/ pomolle
 
vierailija
Te jotka ilkutte ootte varmaan niitä sikarikkaita jotka ostelette 110 lahjaa kakaroille. Joku on itse tehnyt jotain kivaa niin alatte heti haukkumaan. Sitäpaitsi AP on tehnyt lahjat omien kykyjensä mukaan katsos kun kaikki ei osaa kutoa(ihan mummomaista muutenkin) eikä kaikki osaa säilöä(sekin ihan outdated).Kaikki ei ole Marttaliiton jäseniä.
<

Tosi vanha ketju mut pakko sanoo että oon ite vasta täyttäny 22v ja opettelin uudestaan neuloo ja aion opetella virkkaamaan :D oon kai sit iha mummo... Mut neulotut lahjat on kivoja, ja niistä voi tehdä vaikka mitä, kivoja päällisiä pulloihin, pilttipurkkeihin (joissa hilloa) ihan vaikka mitä! Mun tarkotus on just neuloo pilttipurkkiin päällinen, koristeeksi vielä juuttinarua ja sisälle puolukkahyydyke :) nätissä pakkauksessa hyvä hyytelö!
 
vierailija
<

Tosi vanha ketju mut pakko sanoo että oon ite vasta täyttäny 22v ja opettelin uudestaan neuloo ja aion opetella virkkaamaan :D oon kai sit iha mummo... Mut neulotut lahjat on kivoja, ja niistä voi tehdä vaikka mitä, kivoja päällisiä pulloihin, pilttipurkkeihin (joissa hilloa) ihan vaikka mitä! Mun tarkotus on just neuloo pilttipurkkiin päällinen, koristeeksi vielä juuttinarua ja sisälle puolukkahyydyke :) nätissä pakkauksessa hyvä hyytelö!
No toi nyt meneekin, hyytelö kivassa purkissa :)

Mäkin kudon (kyllä, täälläpäin kudotaan, ei neulota) paljon, villasukkia lähinnä. Viime jouluna kudoin äidille ja mummulle sukat. Eikä mitään ihan perus sukkia vaan pitsikuvioiset.
 

Yhteistyössä