Meillä sitten ulkoistettin .....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jee :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jee :)

Vieras
...kodin siivous.
Palasin töihin ja sanoin miehelle etten kerkeä kaikkea enää tekemään. Miehen hommiksi tuli pölyjen pyyhkiminen ja imurointi. Eilen sitten sanoi että jospa otettaisiin kerran viikossa siivooja tekemään viikosiivous , jee !!
Tais mies pari viikkoa ehtiä siivoamaan ennenkuin kypsyi hommaan :)

Meillä mies on ehdottanut moneenkin kertaan, että otettais siivousapua joskus. Mutta minä olen pihi ihminen, enkä maksa kelleen siitä, että siivoo meillä, kun minä teen sen ihan ilmaiseksi. Mielummin säästän nekin rahat :saint: .

Mä en voi kuin unelmoida että joku tulisi meille siivoamaan.ei vain massi riitä ja voi olla että loppupeleissä ahdistun kun toiset huushollaa mun huushollissa.Sen jälkeen on kaikki hukassa ku ne on miehenki jäljiltä kaikki hukassa myös siltä itseltään.

mitä ap maksat tuosta? meneekö se sinne kotitalousvähennykseen?
Sinällään ei mikään hullumpi ajatus. käynyt omassakin mielessä joskus, mutta sitten tulee ajatus että jääkö lapsilta siivoamisen oppiminen sitten.

Joillakin tutuilla käy siivooja, mutta niillä niitä neliöitäkin on useita satoja. Mutta tähän omaan kolmioon ei tulis mieleen ottaa siivoojaa. Ja toisaalta minusta tunutuis hankalalta jos joku muuu siivois täällä kuin me.

Enpä vielä tiedä paljonko köyhdytään kun vasta ensiviikolla tehdään sopimus. Menee kotitalousvähennykseen kylläkin.
Jokainen on vastuussa siitä että hoitaa omat kamansa pois tieltä eli lapset joutuu kuitenkin siivoamaan oman huoneen rojut paikoilleen. Siivooja pyyhki vaan pölyt, tamppaa matot ja imuroi , ei järjestele tai siirtele "pikkutavaroita". Samalla siivoaa myös vessat ja sauna/kylppärin.

mulle ei kans tuo siivooja sopis ku itelle tulis hirvee stressi että tekee eka sen alkusiivouksen. meillä ku on kuitekin aina leluja latialla, lehtiä pitkin pöytiä, astioita tms ja tosiaa maksetut siivoojat tekee vaan ne perustyöt että se alkutyö oltava aina valmiina ettei niide tartte kenekää henk koht kamoihi koskee ja siirrellä..

Meillä käy siivooja kerran viikossa. Siivoaa joka viikko 2h ja kerran kuukaudessa paremmin 3h. Maksaa n. 31 eur per tunti (Helsingissä) josta saadaan 60% kotitalousvähennyksenä takaisin. Eli maksettavaa jää n. 12 euroa per tunti. Ei ole kallista. Ja ainakin meillä ei kukaan tykkää siivoamisesta niin mikäs se mukavampaa että on puhdas koti odottamassa ilman stressiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle ei kans tuo siivooja sopis ku itelle tulis hirvee stressi että tekee eka sen alkusiivouksen. meillä ku on kuitekin aina leluja latialla, lehtiä pitkin pöytiä, astioita tms ja tosiaa maksetut siivoojat tekee vaan ne perustyöt että se alkutyö oltava aina valmiina ettei niide tartte kenekää henk koht kamoihi koskee ja siirrellä..

Meillä siis käy siivooja (kirjoitin tuon edellisen viestin) enkä ikinä tee mitään aloitussiivousta - siivooja kerää lelut ja petaa sängytkin jos ne on jäänyt aamulla tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
mitä ap maksat tuosta? meneekö se sinne kotitalousvähennykseen?
Sinällään ei mikään hullumpi ajatus. käynyt omassakin mielessä joskus, mutta sitten tulee ajatus että jääkö lapsilta siivoamisen oppiminen sitten.

Voithan tehdä omanlaisen sopimuksen. Tosin ennen siivoojien tuloa pitää tavarat olla kerättynä paikoilleen (ei järjestele leluja yms). Usein siivooja imuroi, pyyhkii pölyt, pesee vessan sovitusti sanunan ja ikkunat.

Muistaakseni 25 eur/h on yhdellä kaverilla reilu 300 neliöinen talo. Toisella kuukausdiili, kun siivooja käy vain kerran kuussa. Menee kotetalous vähennykseen.

varmaa on iha erilaisiaki siivoojia tottakai..

mutta mites vaikka lojuneet pyykit ja astiat.. ei kai vieras niitä ala tekee ellei sit tutumpi jo ja tiiä missä mitkäki astiat, vaatteet tms

mutta mites vaikka lojuneet pyykit ja astiat.. ei kai vieras niitä ala tekee ellei sit tutumpi jo ja tiiä missä mitkäki astiat, vaatteet tms

Meillä siivooja laittaa likaiset astiat koneeseen. Ja siis kerää lelut ja petaa sängyt. Näistä ei ole erikseen mitään sovittua ja aina näitä ei siis tarvitse tehdä. Vaatteita meillä ei kyllä loju ympäriinsä joten siitä en osaa sanoa. Jos joskus on joku paita esim. tuolinkarmilla, niin siinä se paita on kyllä illallakin.

Meillä siis käy siivooja (kirjoitin tuon edellisen viestin) enkä ikinä tee mitään aloitussiivousta - siivooja kerää lelut ja petaa sängytkin jos ne on jäänyt aamulla tekemättä.

Meillä järjestetään paikat kyllä ennen siivoojan tuloa, sillä eihän vieras ihminen osaa laittaa meidän tavarasotkuja oikeille paikoille kaappiin, etc. Ja siivouksesta tulee parempa jälkeä, kun siivooja voi siivota selkeitä pintoja eikä kierrellä rojukasoja. Usein alkusiivoukseen menee toista tuntia, sillä varsinkin mies jättää aina kaikki tavarat juuri siihen mihin kädestään laskee.

Meillä siivooja laittaa likaiset astiat koneeseen. Ja siis kerää lelut ja petaa sängyt. Näistä ei ole erikseen mitään sovittua ja aina näitä ei siis tarvitse tehdä. Vaatteita meillä ei kyllä loju ympäriinsä joten siitä en osaa sanoa. Jos joskus on joku paita esim. tuolinkarmilla, niin siinä se paita on kyllä illallakin.

Ja ystävä-pariskunnallani on sellainen sopimus, että siivooja silittää siivouksen lisäksi heidän vaatteensa, pesee pyykkiä ja lakanoita yms. Eli ns. täydenpalvelun pakettejakin löytyy, toki on sitten kalliimpaa kun menee useampi tunti. Yhdellä ystävälläni siivooja käy myös kaupassa sovitun listan mukaisesti (heillä minimituntimäärä ja se ei kulu siivoukseen joten sitä voi käyttää itse haluamallaan tavalla kaupankäyntiin tai asioiden hoitoon).

Yhteistyössä