Meillä oli puhe,miehen kanssa...

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
mun voinista ja lapsesta jos vielä joskus saadaan.

Tuntu niin vaikealta,aika mahdotommalta että saan vielä lisää lapsia joskus,kun toisen jälkeen vonti menee niin huonommaksi ....ja mies halua vielä edes yhtä lasta,ehkä minäkin,mutta mulle on ihan mahdoton yhtälö se nyt ja jopa tulevaisuudessa,kun olen jo niin kauan ahdistunut...

Kertokaa jos haluatte kenellä on kokemusta,on kiva lukea ja mietiä,ehkä joskus lapsesta,miten te pärjätte,kenellä on ahdistus tai masennus tai panikkihäiriö,onko hyviä selvitymis tarinoita? =)

No,musta tuntu vaikealta kun mies halua,sekä mulla oli ennen tavoite saada iso perhee,aika hassu ettei enää ole tommosta :D vaan on että ehkä kiva edes yhtä saada ja selviänkö ja miten selviän,ilman siitä tai ilman hyviä tarinoita,en jaksa edes mietiä miten selviän...

Sano miehelle, että et halua, koska et jaksa, vaan haluat jaksaa nyt näiden kahden lapsen kanssa.

Ja olethan sä vielä nuori, nelikymppiseksi asti voit ihan hyvin saada lapsen. Ei ole kiire, eikä kannata oman terveyden kustannuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Niin,mä mietinkin vuosijen päästä,on hyvää jos annan tauko itselle edes 5 vuotta vielä,paitsi että saanko silloin ja mikä vonti silloin mulla,mitä jos se sama

Se on sen ajan murhe. Sitten, jos sulla tulee oikeasti kova vauvakuume joskus vuosien päästä, niin sitten vasta.

No, meillä molemmat haluaisi lisää lapsia, yhden tai kaksi vielä. Miehen mielestä voitaisiin hankkia vaikka heti, mutta tähän mennessä (kuopus nyt reilu 2v) ajatus raskaudesta ja uudesta vauvasta on lähinnä kauhistuttanut. Nyt ihan viimeviikkoina olen huomannut vauvakuumeen heränneen, mutta ihan järjellä ajatellen ei vielä taida olla meidän aika.

Yritetään nyt alkuun nauttia näistä kahdesta lapsesta ja saada heidän vähän isommiksi ja mietitään sitten uudestaan. Nyt tuntuisi että haluaisin "säästää" tuon kolmosen ja mahdollisesti viimeiseksi jäävän vauvan sille ajalle kun nuo vanhemmat aloittelevat koulutietä. Silloin varmaan sitä raskaus ja vauva-arki on taas jotain uutta ja ihmeellistä mistä osaa nauttia erilailla. =)

Mutta eihän sitä koskaan tiedä miten mieli muuttuu eikä sitä tietty ole missään sanottu että lasta edes saisi siinä vaiheessa kun haluaa. Mutta en siis itse jaksa vielä mitään stressiä asiasta tuntea ja uskon että vuosia on vielä hyvin jäljellä vaikka ikää onkin enemmän mitä sinulla. ;)

Yhteistyössä