meillä kummittelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäuskoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäuskoinen

Vieras
kuulostaa tyhmälle mutta muutakaan selitystä en ole nyt keksinyt. eli asumme uudessa 2-krs. rivitaloasunnossa jossa alhaalla olohuone ja keittiö ja ylhäällä makkarit ja kylppäriosasto. lapsista toinen on vajaat 2v. ja toinen 4 kk, nukkuvat samassa huoneessa. ongelma ovat yöt. kuin nakutettuna viimeaikoina isompi herännyt minuutilleen 24.00 ja pelkää, selittänyt että sängynpäädyn ja ikkunan välissä (noin neliön alue tyhjää) on joku. ensimmäisenä yönä pyysin onneton näyttämään että missä, kun ajattelin että ymmärränkö oikein mitä pikkuinen selittää niin tämäpä meni ja tökkäisi ilmaa hyvin varovasti. yritin nukuttaa uudelleen omaan sänkyynsä siten että menin viereen ja ajattelin että kyseessä ollut painajainen tms. mutta kun itsekin olin vieressä (enkä omasta mielestä ole taikauskoinen tms.) niin tuntui oikeasti että ihoa kihelmöi. kun lapsi ei rauhoittunut otin hänet meidän vanhempien viereen nukkumaan, mihin rauhoittuu heti kun pitää kiinni, mutta uni on yhä levotonta jonkun aikaa. ensimmäisenä yönä tunsin että kihelmöinti alkoi meidän sänkymme vieressä myös, mutta muina öinä nyt meidän huoneemme ilmeisesti on saanut jäädä rauhaan.

ei siinä mitään mutta kun isompi tulee viereen, pienempi jää omaan sänkyynsä yksin ja vaikka pari ensimmäistä yötä varmistin että nukkuu rauhallisesti peiton alla niin heti kun jää itsekseen rupeaa parahtelemaan kovaa ja äkillisesti ihan kuin joku nipistelisi tms. niinpä viime yönä mies taas raahautui patjan kanssa nukkumaan pienemmän viereen ja piti minua hulluna, mutta en ole hullu enkä heikkohermoinen vain hieman ihmeissäni mitä minun pitäisi tehdä varmistaakseni että jokin häipyy meiltä pois!

ainiin, koira ei suostu olemaan samassa huoneessa kuin mitä pienokaisemme "kummitus".

en siis tiedä mitä asiasta ajatella, omasta mielestäni en normaalisti ole liian hysteerinen tai taikauskoinen enkä ole uskonut aikaisemmin yliluonnolliseen ja sattuman piikkiin tämä on toistunut kellonlyömälleen jo liian usein. (tosin rehellisyyden nimissä en ole edes miettinyt vastaavia aikaisemmin) ja nyt kun mietin niin voihan se olla että lapset näkevät avoimemmin myös henkiolentoja kuin aikuiset, mutta oli mitä oli, miten pääsen siitä eroon ja saan rauhoitettua yömme? onko kenellä kokemuksia tai edes ehdotuksia?

ei minua haittaisi koko tilanne ellei oikeasti vauvamme alkaisi parahdella ja kiljua kuin nipistettäessä ja se ei oikeasti kuulosta hyvälle. ja jos on olemassa jokin henki tms. joka nipistelee niin se ei mielestäni kuulosta ystävälliselle hengelle...

tämä ei ole provo, enkä tunnusta olevani hullu mutta apuja kaipaisin. ja koska meidän sänkymme on 140 cm niin vaikka haluasin ottaa pienemmänkin viereemme nukkumaan niin me kaikki emme yksinkertaisesti mahdu samaan sänkyyn:(

Asia jakaa ihmiset kolmeen kastiin: ne jotka eivät usko, ne, jotka uskovat ja ne, jotka epäilevät. Jos itse koet, että asialla voi jokin paranormaali selitys olla, ehkä niin on. Vakiovihjeeni on, että kysy, mitä asiaa "vieraalla" on.

Pystyn uskoa tuon koska meillä hieman samanlaisia kokemuksia.
tosin mä olen uskossa ja mua on se pahempi puolisko "toisesta maailmasta" koetellut ennemminkin ja tiedän hyvin mitä/ketä meillä on käynyt.

Hetkeen ei ole ollut ja nyt meidän koti siunattiin, jonka uskon pitävän kaiken pahan poissa.

Se mikä auttaa on rukous Jeesuksen veren nimeen. Siihen pitää myös itse uskoa. =)

Hui kamala,ihan karvat nousi pystyyn teijän juttuja lukiessa...
Toivottavasti teillä ei ole mitään kummituksia!
Eikös tv:stä pitäis alkaa joltain kanavalta kohtapuolin asiaan liittyvä ohjelma?
Voimia!

Lapset näkevät ja aistivat yliluonnollista aikuisia herkemmin. Teillä oleva henki tuskin on paha, mutta voithan pyytää häntä lähtemään. Itellä on käytössä isä meidän rukous, ja se on auttanut.

ihan uusi asunto, ollaan ekat asukkaat ja ennen tässä paikalla ollut metsää, ja ollaan siis asuttu tässä reilu vuosi jona aikana ei minusta sen kummallisempaa ole tätä ennen ollut. välillä aikaisemmin kun imetin sängyllä kyljellään tätä esikoista saattoi tuijottaa selkäni taakse kuin olisi katsonut jotain mutta kun juttelin useamman äitikaverin kanssa samaa oli tapahtunut muillekin eli en ajatellut sitä kummallisena. iltarukoukset luen mutta tosin olen hokenut sitä ääneti.

tämän myötä olen muuttunut vainoharhaiseksi sen suhteen että kun lapset nukahtavat viimeistään 8 maissa illalla niin käyn tosi tiheään kurkkimassa että kaikki on ok:(

Joo, mikä tahansa rukous auttaa, mutta vain jos itse uskoo että se auttaa ja ettei tarvitse pelätä.
Mä sanon sille pahalle että Jeesuksen veren nimeen käsken sut pois, minä olen Pyhän Hengen temppeli ja sulla ei ole tänne asiaa.

Mutta korostan sitä että kun vaan uskot että Jeesus auttaa.
Mulle on pari kertaa tullut sellainen tilanne että paha on yrittänyt saada mua peloteltua ja lopettamaan rukouksen, mutta kun olen vaan jatkanut, se on loppunut.

Voisit vaikka puhua asiasta seurakuntasi papille tms.
Olis hyvä jos löytäisit sellaisen joka ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Käy lukemassa www.astro.fi siellä on näistä juttua foorumilla sekä ihmisiä jotka tietää näistä asioista. Asiallinen palsta!

Joo ja saat niskaasi lisää kivaa.
Mieluummin mene ihan sille hyvälle puolelle. =)

Viimeisen tekstisi luettua suosittelen että teet näin.
Kun saat lapset nukkumaan, siunaa heidät herran siunauksella, ja pyydä vielä että Jeesus pitää kaiken pahan poissa ja antaa lapsillesi rauhan nukkua.

Älä mene minnekään astrosivuille, se vaan tuo lisää ongelmia.
usko siihen että jeesus auttaa.=)

Alkuperäinen kirjoittaja epäuskoinen:
ihan uusi asunto, ollaan ekat asukkaat ja ennen tässä paikalla ollut metsää, ja ollaan siis asuttu tässä reilu vuosi jona aikana ei minusta sen kummallisempaa ole tätä ennen ollut. välillä aikaisemmin kun imetin sängyllä kyljellään tätä esikoista saattoi tuijottaa selkäni taakse kuin olisi katsonut jotain mutta kun juttelin useamman äitikaverin kanssa samaa oli tapahtunut muillekin eli en ajatellut sitä kummallisena. iltarukoukset luen mutta tosin olen hokenut sitä ääneti.

tämän myötä olen muuttunut vainoharhaiseksi sen suhteen että kun lapset nukahtavat viimeistään 8 maissa illalla niin käyn tosi tiheään kurkkimassa että kaikki on ok:(

Ajattelin vain, että onko siihen asuntoon joku kuollut ja nyt kävisi "katsomassa" siinä.. Onko joku teidän läheinen kuollut hieman ennen kummituksen ilmestymistä? Tai sitten olet onnistunut nappaamaan mukaasi jostain matkalta "kaverin"..

Meillä selitti tyttö 2v8kk pitkään, että "Tyttö ei saa tulla tähän" ja "Äiti, tyttö haluaa sun syliin".. Juoksi joskus keinuheppaansa kiireellä ja huusi, ettei tyttö saa siihen mennä.. Sanoi sitten kerran, että "Tyttö tuli" ja kun kysyin että missä se on, "Tossa seisoo ja sillä on hieno heppa paita".. Ei naurattanut..

Nyt on ilmeisesti lähtenyt..

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
Kun saat lapset nukkumaan, siunaa heidät herran siunauksella, ja pyydä vielä että Jeesus pitää kaiken pahan poissa ja antaa lapsillesi rauhan nukkua.

Höpöti-höpö. ÄLÄ koskaan, ikinä mene mihinkään Kaks'Plussan-keskustelusivuille, se tuo vaan lisää ongelmia. Siellä puhutaan hengistä ja piruista ja seksistäkin joskus :PPPPPP

Ei meidän kotikummituksemme ole häiriöksi ollut, toisinaan tupakalla käy talon nurkalla. Eikä niin sitkeää tupruttelijaa ruokuksetkaan saa kessuttelua lopettamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja No höh:

Höpöti-höpö. ÄLÄ koskaan, ikinä mene mihinkään Kaks'Plussan-keskustelusivuille, se tuo vaan lisää ongelmia. Siellä puhutaan hengistä ja piruista ja seksistäkin joskus :PPPPPP

No, mä tiedän että jos haluaa pahasta eroon siihen auttaa vain ja ainoastaan se että pyytää sitä apuun joka siihen ainoana pystyy.

Pahalla on monet keinonsa ja se on taitava huijaamaan.

meille on uutta vain 2 ikean lipastoa (uusia) sekä käytettynä ostetut sitteri ja isomman isojen lasten sänky, tauluja tms. meillä ei juuri ole.
jotenkin tuntuu että ilkeääkö tällaisesta puhua oikeasti kenellekkään eli ymmärtääkö nykypappi vai pitääkö meitä vain tärähtäneenä (kuten mies tällä hetkellä minua...)

Alkuperäinen kirjoittaja No höh:

No, mä tiedän että jos haluaa pahasta eroon siihen auttaa vain ja ainoastaan se että pyytää sitä apuun joka siihen ainoana pystyy.

Toisaalta olet oikeassa vaikket tosissasi ollutkaan.
Mä luulin kerran saavani apua hengelliseltä palstalta mutta huomasin että sinne se paha vasta olikin jumittunut.
hain sieltä apua kertomalla yhdestä vaikeasta tapauksesta ja asiat vaan paheni.

Sitten siellä eräs vahvempi uskovainen sanoikin ettei kannata edes siellä kovin avata kaikkia asioita ja pyytää rukousapua, koska sielläkään ei voi moneen luottaa. Voi tulla päinvastaista.

Siksi suosittelen että ihan itseksesi rakennat sitä uskoa tai sitten puhut papille.
=)

Voimia ja siunausta ap:lle!

Mistä olet varma, että kyseessä on paha? Joskus voi olla eksynyt, hämmentynyt tai jotain kesken jättänyt? ei siis paha.

Mua tavallaan tais huolettais mennä puhumaan seurakunnan työntekijälle kummittelusta, koska niillä on taatusti sellainen uskonnollinen, suppea näkemys kummitteluasioihin. Eli että se on aina paha asia, piru asialla tms. kuten tässäkin on jo uskovaiset ehtineet moneen kertaan toteamaan.
Näkymätön maailma voi olla yhtä todellinen kuin me lihalliset ihmiset, lapsilla voi vain olla kyky aistia ja nähdä enemmän kuin meillä aikuisilla jotka olemme niin rationaalisia joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.
Voit käskeä olentoa menemään valoon, komentavasti, muttei vihaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja epäuskoinen:
meille on uutta vain 2 ikean lipastoa (uusia) sekä käytettynä ostetut sitteri ja isomman isojen lasten sänky, tauluja tms. meillä ei juuri ole.
jotenkin tuntuu että ilkeääkö tällaisesta puhua oikeasti kenellekkään eli ymmärtääkö nykypappi vai pitääkö meitä vain tärähtäneenä (kuten mies tällä hetkellä minua...)

Tähän sanon vielä että tottakai ymmärtää.
Mutta lue nää mun kirjoitukseni vielä ja rukoile ja siunaa lapsesi illalla ja usko. Se auttaa varmasti.

Usko mua, rukoilen teidän puolesta vielä.
Ja mä en toivo mitään päinvastaista(viitaten äskeiseen kirjoitukseeni).

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Mistä olet varma, että kyseessä on paha? Joskus voi olla eksynyt, hämmentynyt tai jotain kesken jättänyt? ei siis paha.

lapset pelkäävät.
Joka tapauksessa se aiheuttaa epämiellyttäviä tunteita.
Ja tästä tuli vielä mieleen että mä siis pyydän Jeesusta pitämään aina pahan poissa, kaikki hyvä on tietenkin tervetullutta, kuten enkelit ja kaikki se hyvä mistä mä en ole tietopinen, mutta jota Jeesus pitää hyvänä meille.

meillä ei isompi vielä noin paljoa puhu, ja olen yrittänyt olla mahdollisimman normaali ja järkevä kun yöllä pelkää etten vain lietsoisi millään hänen pelkoaan. itseä järkyttänyt eniten koiran käytös, eli viimeyönäkin meni omalta paikaltaan meidän sänkymme vierestä kiireellä pari minuuttia ennen puoltayötä lastenhuoneeseen kurkkaamaan mutta tuli sieltä äkkiä pois ennenkuin lapsukaisemme siis heräsi. mies kuuli kyllä kanssa koiran käytöksen (tänäkin yönä) mutta tuumasi vain että se on sekaisin...

en oikein tiedä näin päivällä että mitä tässä pitäisi ajatella, vaikka itsellä ihan selkeänä onkin mielessä että jokin mättää.

Se ei tarvitse olla kuin ihan pieni esine. Yleensä joku jota on käytetty taikauskoisiin menoihin esim. onnen amuletti. En tiedä miten muut uskonnot suhtautuvat tälläisiin, mutta Jehovan todistajat ottaa ainankin asian totena ja vois auttaa suakin. Tiedän että ihmisillä on heitä kohtaan paljon epäluuloja, mutta olen sivusta seurannut eikä huhupuheet ole aina tosia. Mukavia ja toisista huolehtivia ihmisiä.

Yhteistyössä