Meikkiä kolmikymppiselle!

Olen siis kolmenkympin kynnyksellä ja ensimmäisiä juonteita alkaa pukkaamaan. Ei mitään syviä ryppyjä, mutta enpä enää 15-kesäiseltäkään näytä.. Tähän asti olen käyttänyt meikkivoidetta ja puuteria, mutta nykyisin puuteri saa silmän "rypyt" syventymään, ihon näyttämään kuivalta ja jotenkin kulahtaneelta.. Suositelkaa jotain peittävää voidetta (punoittava sekaiho) jonka jäljiltä iho ei näytä niin pakkeloidulta ja kuivakalta. BB-voidetta olen kaupassa hypistellyt, mutta tarviiko sen kanssa puuterin erikseen ettei iho kiillä? Kosmetologillakin käyntiä mietin, mutta on melko kallista ja ystävän kokemus oli ettei osannut juuri neuvoja antaa, suositteli vähän kaikkia meikkejä mitä vaan kaupassa myytiin..
 
"vieras"
Riippuu bb-voiteesta, esim. l'orealin kanssa ei tarvii puuteria mut monien muiden kans tarvii.

Mä en suoraansanottuna ole koskaan tajunnut, miksi puuteria laitetaan esim. sinne silmien juonteisiin tai edes lähelle. Mulla on rasvoittuva iho, mutta ei se sentään ihan kauttaaltaan rasvoitu niin sipaisen irtopuuteria vain niihin kohtiin jotka alkaa kiiltää :) (otsa, nenä, leuka) Tuntuu et iho menee ihan elottoman näköiseksi jos kauttaaltaan puuteroi.
 
Minä taas suosittelen kosmetologilla käyntiä. Kävin itse, ja sain paljo perusteellista tietoa ja vinkkejä miten ihoaan kannattaa hoitaa, ja mitkä aineet juuri mun ihotyypille soveltuu. Olin siihen mennessä käyttänyt ihan täydellisen vääriä aineita, koska mulla on ollut aknea ja kuvittelin että iho on sekaiho. Todellisuudessa mulla on kuiva iho, ja nykyään reilusti paremmassa kunnossa kosmetologin ohjeiden ansiosta.

Mattavoiteet on varmaan parhaimpia, iho ei kiillä muttei näytä kuivaltakaan. Kunnollisiin rasvoihin kannattaa panostaa. Itse voin suositella lämpimästi ProVidan tuotteita, ne on olleet mulle täydellinen pelastus :) Provida organics
 
Pitää ainakin tuota Lorealin BB:tä kokeilla.. Ja meikkaan tosiaan edelleen kuin teinityttö pakkeloimalla puuterilla piiloon KAIKEN.. Tulisin vähän vähemmälläkin puuterilla varmaan toimeen. Jotenkin tuntuu ette pelkkä T-alueen puuterointi riitä kun on tottunut maalaamaan koko taulun..
 
"vieras"
Itse olen käyttänyt jo vuosia mineraalimeikkiä. Jauhemaista (mutta ei puuterimaista! eli ei kuivata) ja sopivan peittävää. Sitä voi kerrostaa niin paljon kuin peittävyyttä tarvitsee. Eikä jää juonteisiin ja pysyy iltaan asti korjailematta moitteettomana. Tuo tietynlaista hehkua kasvoille, mutta ei kiiltoa. Vaikea selittää muuta kuin kokeilemalla.

Silloin kun itse innostuin käyttämään, netistä sai tilata ilmaisia näytepakkauksia, joista löysinkin helposti oman suosikkini.
 
eka vastaaja taas
[QUOTE="vieras";28171282]Itse olen käyttänyt jo vuosia mineraalimeikkiä. Jauhemaista (mutta ei puuterimaista! eli ei kuivata) ja sopivan peittävää. Sitä voi kerrostaa niin paljon kuin peittävyyttä tarvitsee. Eikä jää juonteisiin ja pysyy iltaan asti korjailematta moitteettomana. Tuo tietynlaista hehkua kasvoille, mutta ei kiiltoa. Vaikea selittää muuta kuin kokeilemalla.

Silloin kun itse innostuin käyttämään, netistä sai tilata ilmaisia näytepakkauksia, joista löysinkin helposti oman suosikkini.[/QUOTE]

Mä käytän myös mineraalimeikkejä, tykkään everydaymineralsista ja sitä saa merkin omilta sivuilta tilattua paljon halvemmalla kuin mitä Suomessa maksaa :) Jos mineraalimeikiestä innostuu, niin siinäkin on sit oma hommansa, että löytää oikean koostumuksen kun niitä on niin paljon.
 
.....
Minäkin liputan mineraalimeikkien puolesta. Ne peittää hyvin olematta kuitenkaan liian raskaita. Ja kestää koko päivän. Mulla on Jane Iredalen sävyttävä päivävoide ja meikkipuuteri ja olen ollut tosi tyytyväinen.
 
Mielenkiintoinen ketju tällaselle yli kolmekymppiselle... ku en oo vanha nainen, mutta en tyttökää enää :p

Olen itse ostanut Lumenen Instant Lift - meikkivoidetta aina silloin tällöin, alle laittanut peruspäivävoidetta ja sitten välillä käytän Lumenen "ihmekaunistajaa". Se saa ihon paremman näköiseksi mielestäni. Nää siis tällaisia "hätävara-konsteja". Uskon että se auttaa kanssa kun saa ihon pidettyä sopivan kosteana, pehmentää alkavia juonteita kummasti.
 
"Alli"
Minun siskoni on aika tunnettukin meikkitaiteilija. Hänen vakiovinkkinsä on, että puuteria aluksi vain nenään ja myöhemmin päivällä puuterilla voi korjata meikkiä, mutta ei koskaan aamulla koko naaman puuterointia.
 

Yhteistyössä