Meikki- ja korvisasiaa (tyttölapsista=

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mtks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
korvikset millon vaan, meillä laitettiin 2vuotiaana, voisin laittaa nuoremmallekkin..
meikkiä saa itse käyttää yläasteella.. joskus saa luvan kanssa laittaa huulipunaa tai luomiväriä (5v)

Eskarissa ollessa on saaneet korvikset, meikistä on ollut riitaa esikon kanssa, kun tahtois jo nyt 10v iässä, mutta toisaalta muilla luokalla ollut jo tokaluokasta asti :/ Oonkin aatellut että opetan meikkaamaan kevyesti ikäänsä sopivasti (EI tyyliin mustat viivat silmiin..) niin voidaan käydä meikkiostoksilla :D

Mun mielestä meikki pikkulapsella on tosi irvokasta, jos on siis ihan meikkaamalla meikattu. Enkä muutenkaan halua että sitä ihoa pilataan ja tukitaan ihohuokosia esim. puuterilla liian aikasten. Aikasintaan 6. luokalla saa tyttö alkaa meikata. Ja sillonki yhessä katotaan että mitä siihen nassuun laitetaan ja miten :)

Korviksista en tiiä vielä. Tyttö nyt 4,5 v eikä oo ihan lähiajan suunnitelmissa. Ehkä sitte ku on ekaluokalle menos, ehkä ei..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ai lävistys on nuoremmalle, kuin meikki, väriä naamassa? :o

No mä ainakin tolla meikkaamisella tarkoitin sitä että säännöllisesti käyttää.
Kyllä meillä sitäkin on kokeiltu monasti jo. Tyyliin huulikiiltoja tms 'kevyttä'.

Reiät korvissa on mun ajatusmaailmaan ok juttu jo pienestä, en tyttärelleni sitä tuputtanut, jarruttelinkin hetken ja liioittelin jopa laiton hankaluutta.
Mutta neiti sai ne.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ai lävistys on nuoremmalle, kuin meikki, väriä naamassa? :o

No mä ainakin tolla meikkaamisella tarkoitin sitä että säännöllisesti käyttää.
Kyllä meillä sitäkin on kokeiltu monasti jo. Tyyliin huulikiiltoja tms 'kevyttä'.

Reiät korvissa on mun ajatusmaailmaan ok juttu jo pienestä, en tyttärelleni sitä tuputtanut, jarruttelinkin hetken ja liioittelin jopa laiton hankaluutta.
Mutta neiti sai ne.

Nii, aijaa. Mä aattelin sitä, että kyllä mun tyttö saa vaaleanpunaista luomiväriä, jos tulee pyytämään ja hänellä on oma kevyesti värjäävä huulirasva, josta hän pitää. Ja lempivärikseen hän sanoo ripsivärin. :whistle: On saanut ripsien päähän hieman, kun hänellä on niin ptkät ripset. Lyhyisiin en uskaltaisi edes laittaa kun menisi niin lähelle silmää.

Eskari- ikäisestä olen tytölle näyttänyt vihreää valoa korviksille - vielä ei oole halunut, ikää nyt 9-v. Eli saa ne sitten kun haluaa :)
Poika taasen on ekalla ja haluaisi yhden korviksen - jostain syystä en ole antanut :snotty:

Meikkaamisasia on vaikeampi - ainakaan puuteria ei tuon ikäinen tartte - tukkii vain turhaa huokosensa. Silmämeikkiä ja huulipunaa on saanut laittaa hillitysti esim. koulun/ luokan juhliin. Yleensä ei ole edes halunnut.

En ole onneksi vielä joutunut miettimään asiaa. Korvakorut tytöille on laitettu ihan pieninä ja Stasi täytti 13v. eikä ole kiinnostunut naamansa maalaamisesta. Tuskin kieltäisin, jos siististi tuhrisi. :saint:

Yhteistyössä