Meikkausgallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leidibird
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leidibird

Vieras
Meikkaatko joka päivä?
Miten kauan arkimeikin tekoon menee ja mitä laitat?
Juhalameikkisi ja siihen käytetty aika?
Hajuvetesi merkki?

Itse voisin vastata, että meikkaan joka työpäivä. Vapaapäivänä en meikkaa, ellen käy kaupassa. Lenkille voin mennä ilan mitään ehostautumista.
Arkimeikkiin menee aikaa sellaiset 10-15 min. Pohjalle voide, sitten meikkivoide + peitepukkoa tummiin silmänalusiin ja punoittaviin kohtiin, kevyt puuterointi irtopuuterilla ja ihan sipaisu aurinkopuuteria poskiin, hiusrajaan ja leuan alle. Hiukan kylmakynää kulmille, vähän luomiväriä (musta-hopea-valkoinen) Rajaus ripsien tyveen ja ripasari. Vaalean pinkkiä huulikiilltoa kevyellä rajauksella. Meikkiä käytän pieniä määriä, joten naturelli look. Juhlameikki sama, mutta luomiväriä enempi ja vahvemmat rajaukset. Aikaa kulu enempi, koska joka välissä pitää pikkasen maistella viiniä ;)
Lempi tuoksuni on Calvin Kleinin Eternity. Vahva aromi, joten suihkaus riittää.

ripsari, Kajaal, poskipuna, huulipuna, luomari, puuteri, itseruskettava voide, nivean luomuvoide siinä ne mitä laitan aamulla kun lähren töihin kylläkin joutuu pariin otteeseen korjaan meikkiä kun olen saarioisella lihanleikkaajana, hajuvetenä käytän diorin hajusteita ja niissäkin on sääntönä että koskaan ei voi olla liikaa parfyymiä.

Meikkaan satunnaisesti arkisin: meikkivoidetta silmänympäryksille, rajaus ja ripsari, johon aikaa kuluu ehkä 5min. Juhlameikkiin saatan käyttää aikaa tunninkin, pitäähän lasiakin välillä tyhjentää/täyttää taas :D

Meikkaatko joka päivä?Meikkaan, lähestulkoon :)
Miten kauan arkimeikin tekoon menee ja mitä laitat?N.5-10min, pohjustusvoide,meikkivoide,peitevoide,valokynä,kulmavaha+väri,nude luomiväri,tumma luomiväri ulkonurkkaan sillon tällön,ripsiväri,poskipuna,huulikiilto/kuultopuna/nudepuna.
Juhalameikkisi ja siihen käytetty aika?Tummemmat kulmat, korostusväriä ja tummempi silmämeikki n.15-20min
Hajuvetesi merkki?En oikein käytä hajuvesi, vaikka pulloja löytyykin vaikka mitä. lemppari on mieto vaniljan tuoksuinen bodyspray

Meikkaan joka päivä. Ainoastaan kesälomalla tai kipeänä tulee päiviä, jolloin ei tule meikattua. Arkimeikkiin menee noin 10 minttua: ripsari, rajaus, huulipuna, luomiväri. Ei muuta. Juhlaan sitten jotain pohjustustakin.

Oikeastaan joka päivä meikkaan, menee maks. 10 min. Tummat silmänaluset piiloon, joskus meikkivoidetta, aurinkopuuteria, kulmavahaa, ripsaria, joskus rajauksia ja luomiväriä, huuliin kiiltoa. Juhlameikistä en osaa sanoa, ei ole tullut harrastettua aikoihin. En omista kuin pari hajuvettä; Moschinon Funny! ja Escadan Taj Sunset, enkä käytä joka päivä.

Viimeksi muokattu:
Työpäivinä meikkaan 5-10 min: värivoide ja ripsiväri, joskus myös rajaukset, mutta joskus pelkkä värivoide. Muihin menoihin meikaan 15-20 min, lisäksi puuteri, rajaukset ja valokynä. Hiusten laittoon menee itse asiassa paljon kauemmin aikaa. Tuoksuja en käytä ollenkaan. Jos en oon menossa ihmisten ilmoille, en meikkaa ollenkaan (ihmisten ilmoiksi ei lasketa kaupassa käyntiä tai koiran kusetusta)

Meikkaan oikeestaan joka päivä, jos olen ihan varma etten poistu kotoa, niin voin olla päivän meikkaamattakin, mutta voin kyllä käydä ihmistenilmoillakin ilman meikkiä. Se siis vaan on tapa, ja harvoin osaan olla ilman mitään meikkiä. Hiukset laitan kyllä ihan joka päivä, ellen makaa jonkun taudin kourissa.

Arkimeikkiin menee n. 10 min. meikkivoide, puuteri, kulmaväri, poskipuna, ripsari, silmien rajaus, joku luomiväri, huulten rajaus ja kiilto tai huulipuna (töihin en laita rajauksia, luomiväriä enkä huulia). Sit jos lähden jonnekkin niin meikkaan vähän enemmän ja kauemmin.

Mulla ei ole oikeastaan mitään tiettyä lempituoksua, ja yleensä ostankin niitä halppis kopioita, ja laitan mitä milloinkin. Mutta Salvador Dalin Dalissime on kyllä ehdottomasti paras hajuvesistä, tosin harvoin käytän.

Meikkaan melkein joka päivä (en jos olen vain kotona ja usein myös pesen meikit heti pois kun tulen kotiin illalla). "Pohjatöihin" kuuluu kosteusvoide ja silmänympärysvoide. Meikkinä peitevoide, mineraalimeikkipuuteri, poskipuna, vähän aurinkopuuteria. Kulmakynä ja -vaha. Ripset taivutan ja laitan ripsiväriä reilusti (mutta siististi). Harvemmin jaksan laittaa rajauksia, mutta pinkki/ruskea luomiväri tulee laitettua aika usein. Huuliin luonnollisen värinen kiilto (en yleensä rajaa).
Iltameikkiin taas lisäksi meikin pohjustusvoide, rajaukset silmiin ja huuliin, voimakkaampi luomiväri ja kiillon tilalla mahd. huulipuna.

Arkimeikkiin menee 10min, iltameikkiin 20min.

Kestosuosikkituoksu on Kenzon Flower, mutta tällä hetkellä käytössä DKNY Be Delicious ja Versacen Bright Crystal. Loistavia molemmat. :)

Mä en meikkaa oikeestaan koskaan. Ehkä 10 kertaa vuodessa, eli jos on jotkut isommat juhlat, mennään syömään/teatteriin/tms, niin meikkaan, eli laitan (välillä) meikkivoide/puuteria (maxfactor), taivutan ripset ja laitan ripsaria (lancome) ja kulmageeliä (lumene). Jos oikeen pynttäytymään rupeen enemmänkin, laitan huulirasvaa (väritöntä) ja vaaleeta, mahd. luonnollisen väristä luomiväriä.
Eli joo, mä oon oikeen meikkihirmu :P

Arkimeikki max. 5 min. Koitan meikata mahdollisimman kauan mahdollisimman vähän, kun vanhemmiten sitä saa sitten tunkea enemmän mömmöä naamaansa näyttääkseen ihmiseltä. Meikkiin kuuluu värillinen kosteusvoide, kulmakynä, kevyt yläluomen rajaus, ripsiväri, puuteri ja huulirasva. Hiukset ponnarille ja menoks =)

En meikkaa oikeastaan koskaan. Veljen häät ensi viikonloppuna, vois ehkä huulipunaa ja ripsaria laittaa. Mulla useampi hajuvesi (Dioria vissiin kaikki), käytän niitä harvoin.

[QUOTE="naikkonen";23233874]Meikkaan, että saisin huomiota miehiltä. Rakastan ihailevia katseita ja kommentteja, joita kieltämättä tulee usein.[/QUOTE]

Ihanan rehellistä :D Ajattelin nuorempana myös, että naiset meikkaavat vain miehiä varten, mutta nykyään ymmärrän, että se kuuluu vähän yleisilmeeseenkin. Mutta galluppiin.

En meikkaa läheskään joka päivä, kun olen lasten kanssa kotosalla. Perusmeikkiin menee 5-10 minuuttia: Pohja, luomiväri, kulmat, ripsari. Juhlameikki riippuu vähän tilanteesta, ehkä vartti. En käytä hajuvettä käytännössä ollenkaan, jotain ikivanhaa tuliaistuoksua kaapista löytyisi.

Ihoni on huono etenkin talviaikaan, joten vaatii meikkivoiteen + puuterin. Kesäisin lämpimällä säällä kuljenkin sitten pelkkä ripsari päässä ja ehkä huulikiiltoa. Perusmeikkiini kuuluu myös silmien rajaus ja sipaus poskipunaa. Jos tiedossa on perheen kesken sisällä olo päivä, en meikkaa.

meikkaan vaan n.4kertaa viikossa ,silloinkin laitan vain vähän meikkivoidetta, ripsiväriä ja poskipunaa- meikkaamiseen menee n.5min kesällä menee meikkiin vähempi aikaa, kun käytän pelkkää ripsiväriä.

Meikkaan noin kerran viikossa, yleensä silloin jos lähden kaupungille. Normaali kauppareissuille meikkaan melko harvoin.

Arkimeikkiin menee noin 5-10 minuuttia (voide, meikkivoide, peitepuikko, kulmakynä, vaalea luomiväri, puuteri, aurinkopuuteri, ripsari ja huulikiilto).

Juhlameikkiin menee n. 15 minuuttia (samat kuin edellisessä mutta enemmän ripsaria + taivutusta, rajaus ja tummempi silmämeikki muutenkin, myös erilainen huulipuna voi tulla kyseeseen ja poskipuna aurinkopuuterin lisäksi).

Meikkaan, jotta näyttäisin paremmalta. Se tekee itselle luottavaisemman mielen.

Lempituoksu on DKNY Be Delicious, jota laitan lähinnä juhlimaan lähtiessä. Lapsen kanssa en tykkää olla hajustettu. Dödö tuoksuu riittävästi. :)

Viimeksi muokattu:
En meikkaa joka päivä, en edes kauppaan. Töihinkin riittää vallan mainiosti ripsari ja kajaali, joiden suttaamiseen ei mene kuin minuutti. Juhlameikkiinkään, hyvä jos vartin saan menemään. :D

Mä "piirrän vaan silmät päähän", ja siihenkin menee 15min, että nostan hattua, jos jotain meikkivoidetta sun muuta kerkee 15min aikana aamulla levittää =)

Muuten tietty kasvot saa pesun, kasvoveden, sitte on erikoisvoiteet eri alueille.

Vähän tuoksua töihin.
Hampaat pesen ja silmälasit.
Tukka jotenkin kuosiin.

Siinä mun aamurutiinit ;)

Mä "piirrän vaan silmät päähän", ja siihenkin menee 15min, että nostan hattua, jos jotain meikkivoidetta sun muuta kerkee 15min aikana aamulla levittää =)

Muuten tietty kasvot saa pesun, kasvoveden, sitte on erikoisvoiteet eri alueille.

Vähän tuoksua töihin.
Hampaat pesen ja silmälasit.
Tukka jotenkin kuosiin.

Siinä mun aamurutiinit ;)

Ai joo, mun uusimmat tuoksut on Slip into... ja Herver Leger.

Meikkaan arkena, jos olen lähdössä jonnekin kauppaa tai päiväkotia pidemmälle, ja aiemmin aina töihin. Perusmeikki tosin taitaa olla ketjun keveimmästä päästä eli mineraalimeikkivoide, joka on itse asiassa puuteri, ripsiväri, kulmakynä ja huulikiilto tai -rasva. Aikaa ei mene juuri mitään, enemmän sitä kuluu hiustenlaittoon.

Juhlameikkiin lisään valokynää, illuminizeria (mikä sitten onkin suomeksi), poskipunaa (kesällä aurinkopuuteria), kajalia ja huulipunaa.

Hajuvesiä käytän miltei joka päivä. Normaalikäyttöön jotain Escadan Sentimentiä tai CK:n Eternityä, iltakäytössä on nyt Escadan Desire Me.

No joo, nyt vanhemmiten kun olen melkiin 40 v., niin olen ruvennut meikkaamaan joka päivä. Syynä epätasainen iho väritykseltään ja pinnaltaan(näppylöitä ilmestynyt paljon poskiin).

Ensin laitan meikkivoiteen ja peitevoidetta, sitten puuteria. Silmiin yläluomelle luomiväriä, rajaus ja ripsaria. Huuliin vain rasvaa. Menikö aikaa noin viitisen minuuttia, jos ei haahuile siinä samalla...

Meikkaatko joka päivä? arkisin
Miten kauan arkimeikin tekoon menee ja mitä laitat? vaikee sanoo, mut yleensä 15-20min. mut teen välis joskus jotain esim. pesen hampaat meikkivoiteen jälkee eli kuivatan meikkivoidet... sit puuteri...
Juhalameikkisi ja siihen käytetty aika? ei mul oo eriksee mitään juhlameikkei :D
Hajuvetesi merkki? emt. joku seppälä halppis! sit lacoste, avril lavigne
miksi meikkaat? peitän ihon virheitä ja tasotan väliä, piilotan tummat silmänaluset

Yhteistyössä