Meikkasitko synnärillä?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ippu:
ihmeellistä että jotkut täällä hieman häpeillen sanoo että meikkas.....tää on sitä suomalaista kulttuuria et vedotaan siihen et on parempaakin tekemistä ja se vauva siinä.Esim,Italiassa naiset jaksaa näyttää aina upeilta se on tapa jota ne ei enää edes juuri ajattele,mutta suomessa viljellään tätä liian iso -t-paita ja lyhyet rasvaset hiukset,römyiitatyyliä....Ajatellaan et on turhamainen jos näyttää nätiltä..Oon ite kosmetologi ja työssäni tapaa äitejä jotka haluisi meikata,MUTTA EI OSAA,niin myöntävät tuon minulle ja sanovat muille että ei ole aikaa.No eihän siinä ole aikaa jos ei osaa niin näyttää jopa kauheemmalta ilman meikkejä.Voi meikata luonnollisesti eikä mitään pakkeleita ja kovin tummia rajauksia,keveyet varjostukset kasvoille ja kaksoisleukaan niin johan on eri olo kummasti.
itse kun menen synnyttämään ja oleilen osastolla niin teen kevyen päivämeikin jos vaan mahdollista,mutta ei ole maailmanloppu jos ei ole!!!!ei se siltä naperolta ole pois,kun sen tekee siinä ajassa kun vääntää vessassa "tortun" heh! Muutenkin olo on paljon parempi kun on freesi ja kasvot ryhdikkäät. Ihailen äitejä jotka jaksaa olla huoliteltuja,ne ei ole itsekkäitä!!!! ajatellaan että äiti on hyvä kun näyttää kaikista räjähtäneimmältä ja väsynneimmältä....huoh....ei ihme jos seksi elämä yms JOILLAIN väsähtää suhteessa.Eihän tollanen jaksa ketään kiihottaa....näitä ylinuhjaantuneita mammoja näkee työssä ja kyllä jokaisella on aika kootut selitykset miks näyttää siltä....ei tarvia selittää kun oman itsensä hoitaminen ei vie aikaa juuri mitään ja on JOKAISEN ITSEÄ KUNNIOITTAVAN NAISEN OIKEUS,ihan kuin mies ajaa partaa ja laittaa hiukset ei kukaan ajattele että onpa turhamainen isä.

Tää oli osittain asian vierestä mut ärsyttää tää tyyli täällä et ois jotenkin vähemmän omistautunu sille lapselle jos meikkaa,tollaset asenteet kielii kateudesta ja heikosta itsetunnosta.Sanotaan et rumat vaan meikkaa,mut nimimerkillä kokemusta on niin rumasta ei saa kaunista meikilläkään ja sillä et ei osaa meikata niin he on kokenu et se on turhaa.Kaunis on aina kaunis ja vielä raikkaampi meikillä! eli ei se ole heikkoa itsetuntoa jos meikkaa ja tai haluaa olla edustava muiden (uusien ihmiseten silmissä) kotona voi näyttää miltä haluaa ja sipasta omaksi ja muiden iloksi aamulla vaikka huulikiiltoa ja ripsaria....mut eihän nää naiset kehtaa,mies vois vaikka ihmetellä....hoh hoijaaa!!!!
Ja sellaiset tyypit jotka luulee et meikeillä nimenomaan peitetään kasvojen "virheitä/rumuutta" ovat melko hakoteillä (ei liity tämän keskustelun henkilöihin tää lause!). Minusta on ainakin ihanaa korostaa niitä "hyviä" piirteitä kasvoissa, siitähän luonnollisen meikin tekemisessä on kyse. Tosi on et esim. synnärillä voi olla voimat niin lopussa ettei todellakaan huvita alkaa sutiin pärstää, mut itse olen sitä tyyppiä, joka piristyy kummasti kun saa naamaan vähän lisäväriä :)

Kylkiluu harmaana
Ei ollu maalit ees mukana... Enkä kyllä varmasti olis pakkeloimaan pystynytkään, hyvä kun pystyssä pysyin just ja just sen verran että sain vauvalle vaipan vaihdetuksi ja ruhoni raahattua ruokasaliin ruoka-aikoina. Sen verran heikoksi synnytys veti

BLAAH
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mä en todellakaan, edes pois lähtiessä... mutta on niitä äitejäkin näkynyt, jotak täydessä tällingissä sairaalassa loikovat :D eipä se mua häiritse, ihailtavaa sellainen viitseliäisyys tai turhamaisuus... :D
Miksikä ihmeessä tämä ap:n aloitus haiskahtaa jotenkin katkeralta -todellakaan, -viitseliäisyys tai turhamaisuus! :/ Minäpä se meikkailen kotiäitinäkin vain ja ainoastaan omaksi ilokseni, miksi se on turhamaista jos nainen haluaa pitää itsestään huolen pelkästään itsensä takia? Toki voi huolta pitää ilmankin meikkejä, mut samalla tavalla esim. salilla käyntikin voisi olla joidenkin mielestä turhamaista. Meneehän siinä tehokasta vaipanvaihto-aikaa hukkaan ;D

juu
Meikkasin, kun meikkaan kotonakin aina, mutta todella kevyesti (ei mitään sotamaalauksia) ja hiukset laitan myös. On ihmisempi olo näin. Enkä ole kiinnostunut siitä meikkaako joku toinen vai ei, jokainen tavallaan.

Vieras
En meikannut enkä edes harjannut tukkaa sairaala-aikana. Lähtöpäivänä meikkasin ja seuraavalla kerralla aion ottaa taas meikit mukaan.
Täällä tuntuu taas olevan ihmeellinen asetelma > hyvät äidit eivät meikkaa, huonot meikkaavat. Mä meikkaan kotonakin joka päivä, koska tulee pirteämpi olo. Tuskin se lapselta pois on, kun siihen menee 5-10 minuuttia...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
eipä tullut mieleenkään että oisin meikannut oli parempaa tekemistä
Kertokaa ihmeessä, että mikä se parempi tekeminen oli. Ainakin meidän vauva nukkui synnärillä varmaan 20 tuntia vuorokaudessa, niin meinas kyllä välillä tylsää olla. Vai ihastelitteko todella sitä vauvaa koko ajan niin kuin täydelliset äidit tekevät? =)

En aluksi meikannut, kun tuota ykköstä mentiin samaan... Siis en meikannut siellä sairaalassa, mutta sitten mun huoneen vieressä oli sellainen äiti, joka oli täydessä tällingissä koko ajan ja jotenkin tuli sellainen olo, että siinä oli vähän pakko katsoa aamulla peiliin, että minkälainen immeinen sieltä kurkistaa. =)

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vai ihastelitteko todella sitä vauvaa koko ajan niin kuin täydelliset äidit tekevät? =)
Ei kun just ne täydelliset äidithän on siellä meikkaamassa. :LOL:
Puhuin täydellisistä äideistä, en täydellisistä naisista.
Täydelliset äidithän elävät vain ja ainoastaan lapselle, vaikka siis se lapsi nukkuisikin. =)

nosto
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
eipä tullut mieleenkään että oisin meikannut oli parempaa tekemistä
Kertokaa ihmeessä, että mikä se parempi tekeminen oli. Ainakin meidän vauva nukkui synnärillä varmaan 20 tuntia vuorokaudessa, niin meinas kyllä välillä tylsää olla. Vai ihastelitteko todella sitä vauvaa koko ajan niin kuin täydelliset äidit tekevät? =)
Tuota minäkin kummastelen!

Oikeasti minulla kevyt ehostus ei montaa minuuttia ota ja tuo aika on löytynyt niin synnärillä kuin myöhemmin kotona vaativankin vauvan kanssa. Olisin varmaan tullut esikoisen vauva-aikana hulluksi jos tuon lapsen vaatiman hoidon lisäksi olisi pitänyt kulkea virttyneissä verkkareissa, hiukset rasvaisina ja naama ilman mitään meikkiä. Tarpeeksi rankkaa oli muutenkin ja minua ainakin piristi se että sai nähdä itsensä peilistä noin suhteellisen oman näköisenä. Sai siitä sitten lisää energiaa vauvan kanssa olemiseen.

ps. meikkaamisen lisäksi noita turhia minuutteja kului huomattavasti enemmän netissä istumiseen, kahvin juomiseen, turhanpäiväisten juorulehtien lukemiseen, tv:n katseluun, puhelimessa juoruamiseen jne.

No en tod. Olispa se aika tyhmää ollutkin koska meikkaan todella harvoin (häät/hautajaiset) Enkä siksi etten osaisi kuten ylempänä viitattiin. Mä pidän itestäni ihan yhtä paljon ilman meikkiäkin. Ja ilman meikkiäkin voi olla huoliteltu.

PahaSilmä
Kyllä mä meikkasin. Tai ekan synnytyksen jälkeen olin hirveän väsynyt. Olin myös niin kalpea, että minulle tuli aina paha mieli, kun menin peilin ohi. silmänalusien ja verenpurkaumien peittäminen teki olon hieman paremmaksi. poskipuna piristi.

Tokan synnytkysen jälkeen meikkasin ihan kunnolla, koska olin niin virkeä, että jaksoin. Mutta omaksi piristykseksi sekin. Ei muiden takia. Mikään ei pilaa päivää niin hyvin, kuin synnytysosaston sininen roikkuva yöpuku ja hemoglobiiniarvo 80.

Yhteistyössä