Meikkasitko synnärillä?

Just että rumia lapsia meikkiä tarvitseville...en ole vielä synnyttänyt mutta vastaan ap:n kysymykseen että luulisin että meikkaan kun ollaan kotiin lähdössä..ja en muutenkaan käytä kuin hieman puuteria ja ripsaria joten niitä sitten varmaan.

Bloom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tätä ketjua lukiessa tuli sellainen fiilis et meikkaaminen synnärillä on jotenkin pahasta? Pitääkö joka gallupissa aina jonkun tuomita ihmiset, jotka tekevät asiat toisin kuin hän itse? :( Mielipiteitään voisi toki kertoa niinkin, ettei samaan hengeen vetoon hauku niitä äitejä, jotka tykkäävät meikata yms. Vähemmän tässä ketjussa on näkynyt "meikanneiden" pirullisia sivukommentteja äideistä jotka eivät ole välittäneet ehostaa. Yleistää en nyt tarkoittanut, et toivottavasti "vierasta" ei nokita :)
yhdyn tähän ja lisään vielä että miten meikkaus on pois lapsen elämästä ja uskon että yhtä rakkaita on minulle nuo lapseni kuin teille muillekin vaikka itseäni ehostelinkin.

Khimaira
Meikkasin aina kun mies tuli katsomaan mua ja vauvaa. Tai siis kävin suihkussa, laitoin meikkipuuteria ja suin hiukset siistimmin.
Miusta oli ihana laittautua "vieraita" varten =)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Bloom:
Tätä ketjua lukiessa tuli sellainen fiilis et meikkaaminen synnärillä on jotenkin pahasta? Pitääkö joka gallupissa aina jonkun tuomita ihmiset, jotka tekevät asiat toisin kuin hän itse? :( Mielipiteitään voisi toki kertoa niinkin, ettei samaan hengeen vetoon hauku niitä äitejä, jotka tykkäävät meikata yms. Vähemmän tässä ketjussa on näkynyt "meikanneiden" pirullisia sivukommentteja äideistä jotka eivät ole välittäneet ehostaa. Yleistää en nyt tarkoittanut, et toivottavasti "vierasta" ei nokita :)
yhdyn tähän ja lisään vielä että miten meikkaus on pois lapsen elämästä ja uskon että yhtä rakkaita on minulle nuo lapseni kuin teille muillekin vaikka itseäni ehostelinkin.
Näinpä. Jos äippä nyt haluaa VÄHÄN piristää väsyneitä kasvojaan niin ei kait sen tulisi olla mitenkään tuomittavaa. Tuskin kukaan "synnärillä meikkaava"-äiti itseään nyt maastoaa minkään viiden sentin pakkelikerroksen alle, jotta pysyy tunnistamattomissa :D :D

Mimosan äippä
Minun kohdalla voidaan lähteä siitä että kavitkö suihkussa synnärillä :D, ei ollut voimia seistä suihkussa, joten hullua olisi jos meikannut olisin siinä kunnossa. Meikkaan muutenkin tosi harvoin.

minä
meikkasin kotiutumis päivänä ja puin heti aamulla jo omat kotiutumis vaatteet,oli ihanaa olla 'ihminen' niiden kaavuissa laahustamien päivien jälkeen ja tietää pääsevänsä ihmisten ilmoille.sanokoon kuka mitä vaan mutta itselle tuli parempi mieli,en ikinä meikkaa muiden takia,itsekkään en välitä onko joku muu meikittä vai ei.

En meikannut. Kulmat olisin nyppinyt, jos olisi ollut tykötarpeet mukana. Muutenkaan en juuri meikkaa, kuin vaan jonnekkin juhliin tmv. Oikeastaan oon sitä mieltä, että kai nainen saa olla vähän "rempsallaan" edes silloin juuri synnyttäneenä. Vaikka toki ymmärrän, että juuri itseä varten on mukava laittautua ja niin teen itsekkin, en muiden takia!

Alkuperäinen kirjoittaja Bloom:

No siitä mun kertomastani ei ainakaan tarvii kenenkään vetää johtopäätöstä, että tuomitsisin. Mua vaan kummastutti se, kun vauva huusi sängyllä ihan hysteerisenä ja äiti veti paksua pakkelia naamaansa ja vielä tukkaakin piti kähertää, että kehtaa miehelle näyttäytyä.

Nirppurotta harmaana
Kotiin lähtiessä laitoin puuteria ja ripsaria. Muuten en meikannut.....olin varmasti kaunis näky,kun synnytyksestä tuli aivan hirveesti maksaläiskiä kasvoille :)

Kyllä vaan meikkasin.Oli kiva näyttää siistiltä kun tuli vieraita vauvaa katsomaan ja kuvia ottamaan. Vauvahan nukkuu kuitenkin sýntymän jälkeen suurimman osan ajasta joten kyllä minulla olisi tuolla osastolla ollut aikaa meikata vaikka kaikki muutkin! :D

vieras
En meikannut mutta kummallakin kertaa kävin kestovärjääs
ripset ja kulmat n.1viikkoa ennen laskettua aikaa :)
Näkyykö se erityisemmin ripsissä, siis onko ripset pidemmät/tummemmat selvästi?
Kauanko pysyy tulos?

Pitänee mennä täysin meikittä laitattamaan kestovärjäys (ilman puuteriakin)?

ippu
ihmeellistä että jotkut täällä hieman häpeillen sanoo että meikkas.....tää on sitä suomalaista kulttuuria et vedotaan siihen et on parempaakin tekemistä ja se vauva siinä.Esim,Italiassa naiset jaksaa näyttää aina upeilta se on tapa jota ne ei enää edes juuri ajattele,mutta suomessa viljellään tätä liian iso -t-paita ja lyhyet rasvaset hiukset,römyiitatyyliä....Ajatellaan et on turhamainen jos näyttää nätiltä..Oon ite kosmetologi ja työssäni tapaa äitejä jotka haluisi meikata,MUTTA EI OSAA,niin myöntävät tuon minulle ja sanovat muille että ei ole aikaa.No eihän siinä ole aikaa jos ei osaa niin näyttää jopa kauheemmalta ilman meikkejä.Voi meikata luonnollisesti eikä mitään pakkeleita ja kovin tummia rajauksia,keveyet varjostukset kasvoille ja kaksoisleukaan niin johan on eri olo kummasti.
itse kun menen synnyttämään ja oleilen osastolla niin teen kevyen päivämeikin jos vaan mahdollista,mutta ei ole maailmanloppu jos ei ole!!!!ei se siltä naperolta ole pois,kun sen tekee siinä ajassa kun vääntää vessassa "tortun" heh! Muutenkin olo on paljon parempi kun on freesi ja kasvot ryhdikkäät. Ihailen äitejä jotka jaksaa olla huoliteltuja,ne ei ole itsekkäitä!!!! ajatellaan että äiti on hyvä kun näyttää kaikista räjähtäneimmältä ja väsynneimmältä....huoh....ei ihme jos seksi elämä yms JOILLAIN väsähtää suhteessa.Eihän tollanen jaksa ketään kiihottaa....näitä ylinuhjaantuneita mammoja näkee työssä ja kyllä jokaisella on aika kootut selitykset miks näyttää siltä....ei tarvia selittää kun oman itsensä hoitaminen ei vie aikaa juuri mitään ja on JOKAISEN ITSEÄ KUNNIOITTAVAN NAISEN OIKEUS,ihan kuin mies ajaa partaa ja laittaa hiukset ei kukaan ajattele että onpa turhamainen isä.

Tää oli osittain asian vierestä mut ärsyttää tää tyyli täällä et ois jotenkin vähemmän omistautunu sille lapselle jos meikkaa,tollaset asenteet kielii kateudesta ja heikosta itsetunnosta.Sanotaan et rumat vaan meikkaa,mut nimimerkillä kokemusta on niin rumasta ei saa kaunista meikilläkään ja sillä et ei osaa meikata niin he on kokenu et se on turhaa.Kaunis on aina kaunis ja vielä raikkaampi meikillä! eli ei se ole heikkoa itsetuntoa jos meikkaa ja tai haluaa olla edustava muiden (uusien ihmiseten silmissä) kotona voi näyttää miltä haluaa ja sipasta omaksi ja muiden iloksi aamulla vaikka huulikiiltoa ja ripsaria....mut eihän nää naiset kehtaa,mies vois vaikka ihmetellä....hoh hoijaaa!!!!

Hilkka
Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Meikkiä tarvitseville syntyy vaan rumia lapsia, joten syntyy tämmöinen tapahtumaketju!

Ruma äiti synnyttää- syntyy ruma lapsi- lapsi on niin ruma ettei sitä jaksa koko aikaa ihastella- äiti meikkaa ylimääräiseksi jäävällä ajalla.
no olipa väläys...eli kaikki missitkin,plus muut kauniit naiset minä mukaan lukien jotka tykkää ehostaa itseään saa rumia lapsia entäpä kun Janina Frostell synnytti ja laittoi varmasti meikkiä siellä niin sille sit varmaan synty tosi rumilus.....Kuulosti minun korvaan vähän ruman naisen niin sisäisesti kuin ulkoisestikkin, kirjoitukselta...voi kurjaa jos siun elämä on noin kurjaa.... Hitsi tekis mieli maksaa sulle joku kiva päivä kylpylässä niin vähän sinäkin nauttisit!!!!

Yhteistyössä