A
A-p
Vieras
Lapset ovat erilaisia. Niin vaan minäkin ajattelin, että vauva nukkuu pääosin omassa sängyssään vanhempien huoneessa, mutta sitten tuli tämä vauva joka itkee kuin henkensä hädässä jos illalla pimeässä hänet yrittää nukuttaa omaan sänkyynsä. Vauvavaihe on kuitenkin loppujen lopuksi lyhyt, niin itse olen tehnyt sen valinnan että lapsen hyvinvointi on nyt pääasia ja omat mukavuudet tulee kakkosena.
Kuitenkin, olen itse saanut nukuttua melko hyvin ja siksi jaksanut. Mun vauva ei kylläkään pidä tissiä suussa koko yötä... Puhu miehesi kanssa vakavasti, yksikin yö parissa viikossa varmaan auttaisi sua todella paljon jos hän venyisi sen verran. Ja puhu sen mummon kanssa, kysy miksi hän nyt alkoi pitää huudatusunikoulua tämän lapsen kanssa kun ei ole sitä ennenkään tehnyt. Jos saatte asian hyvässä yhteisymmärryksessä sovittua, niin ehkä voit harkita uutta yöapua. Voisihan mummo tulla teille/sinä mennä lapsen kanssa yhdessä heille yökylään, niin että mummo hoitaisi kuitenkin yön?
Miehen kanssa voisi toki vielä koettaa asiasta keskustella. Mutta olen oikeastaan antanut hänen nukkua yöunensa ihan jo senkin takia että hän ei oikeasti pärjää niin vähillä yöunilla kuin minä. Ja kun aamulla pimeällä aikaisin lähtee ajamaan tunnin matkan töihin ja illalla pimeällä ajaa saman matkan kotiin ja sen lisäksi kanssani hoitaa kotia ja lapsia sen minkä kykenee niin mielestäni hän ansaitsee kunnon yöunet. Ja hän tosiaan herää kyllä jos isommista lapsista jompikumpi jotain kaipailee.
Enkä oikeasti pysty nukkumaan jos vauva ei nuku. Mutta nyt kun oli mahdollisuus niin kokeiltiin sitä että jospa se vauva oikeasti nukkuisi siellä mummolassa, ilman äidin tuoksua, ihan hyvin ja minäkin sitten saisin levättyä. Kun se mahdollisuus siis oli että haen vauvan kotiin jos kovasti itkeskelee