Q
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tämä tuli itsellekin mieleen.
Onko lapsilla isää, eikö hän auta sinua yövalvomisten tai isompien lasten hoidon kanssa? Jos koittaisit totuttaa vauvaa pullolle yöllä.
Niin varmaan.
On lapsilla toki isäkin. Ja isä laittaa isommat lapset iltaisin nukkumaan ja viikonloppuisin kyllä auttaa heidän hoidossaan. Mutta öitä ei suostu valvomaan enkä oikein voi vaatiakaan koska käy työssä kauempana ja arkipäivistä kuluu työhön+matkoihin 10 tuntia.
Pulloa kun vauva ei suostu juomaan ollenkaan eikä tuttia syömään. Olen ollut varma että jos saisin opetettua tutille niin vauva nukkuisi paremmin kun ei pitäisi rintaa tuttina mutta kun ei huoli, ei sitten millään. Pureskelee vain ja juttelee tutille niin ku ois hyväkin kaveri![]()
Toivoin että saisin voimaa ja energiaa lasten kanssa touhuamiseen kun saisin sen yhden yön nukuttua edes himpun verran paremmin mutta kun vauva ei suostunut nukahtamaan niin hain hänet kotiin ja nukuttiin yö niinkuin aina ennenkin - viekukkain, äidin niskat ja selkä jumissa, tissi vauvan suussa![]()
Täytyy vain jaksaa näillä unilla vielä... Kyllähän sitä sitten joskus saan varmaan levättyä.
Ihan voit kuule vain itseäsi syyttää tilanteestasi. Jos haluat marttyyrinä kärsiä vielä seuraavatkin puoli vuotta, niin siitä vain, mutta turha tulla asiaa sitten muille ruikuttamaan.On lapsilla toki isäkin. Ja isä laittaa isommat lapset iltaisin nukkumaan ja viikonloppuisin kyllä auttaa heidän hoidossaan. Mutta öitä ei suostu valvomaan enkä oikein voi vaatiakaan koska käy työssä kauempana ja arkipäivistä kuluu työhön+matkoihin 10 tuntia.
Pulloa kun vauva ei suostu juomaan ollenkaan eikä tuttia syömään. Olen ollut varma että jos saisin opetettua tutille niin vauva nukkuisi paremmin kun ei pitäisi rintaa tuttina mutta kun ei huoli, ei sitten millään. Pureskelee vain ja juttelee tutille niin ku ois hyväkin kaveri![]()
Toivoin että saisin voimaa ja energiaa lasten kanssa touhuamiseen kun saisin sen yhden yön nukuttua edes himpun verran paremmin mutta kun vauva ei suostunut nukahtamaan niin hain hänet kotiin ja nukuttiin yö niinkuin aina ennenkin - viekukkain, äidin niskat ja selkä jumissa, tissi vauvan suussa![]()
Täytyy vain jaksaa näillä unilla vielä... Kyllähän sitä sitten joskus saan varmaan levättyä.
Siksi että olisin itse saanut nukuttua kunnolla edes yhden yön. Alan olla ihan hirmuisen väsynyt. Hain sitten kuitenkin vauvan kotiin puolenyön aikoihin kun ei ollut silloinkaan vielä nukahtanut. Olen itsekin toivonut että saisin vauvan jättämään yötissittelyn ja voisin viimein itsekin nukkua ½ tunnin jaksoja pidempään mutta en tosiaankaan ole ajatellut huudattamalla sitä tehdä. Vauva nukahtaa kyllä syliin jos ei rintaa ole tarjolla ja olin aivan varma että mummo nukuttaa vauvan syliinsä ja siirtää siitä sänkyyn. En osannut edes kuvitella että tuolla tavalla huudattamalla yrittää. En tosiaan olisi antanut vauvaa sinne yöksi jos olisin tiennyt kun vartavasten kerroin että vauva nukahtaa kyllä syliin jos 15min-30min jaksaa kantaa tai keinutella.
Tämä kirjoitus se varmasti auttaa äitiä tässä tilanteessa...
Pikkaisen empatiaa.
En ikinä laittaisi vauvaa hoitoon, varsinkaan ihmiselle joka ei osaa vauvoja hoitaa.
Öö, tää on varmaan kyllä käsitelty useempaan otteeseen palstan historian aikana, mutta minkäs ikäisenä vauvan sitten teidän mielestä saa antaa hoitoon? Vai onko tässä nyt kyseessä vaan se, että vauva syö tissiä vielä öisinkin? Kyllä meidän poika oli yökylässä (elämänsä ainoan kerran tähän mennessä) 4,5kk ikäisenä, tosin hän nukkui silloin jo suurimman osan öistä putkeen.
Tämä ihminen on AINA osannut muutkin lapsemme hoitaa huudattamatta ja hyvin. Tosin aiemmat lapset eivät ole olleet aivan yhtä kiinni äidissä kuin tämä pienimmäinen.
Mies kaipaa viikonloppuisin myös kunnon yöunet. Olen joskus pyytänyt mutta tiedän myös sen että mies on äreä väsyneenä enkä oikein sitäkään taitaisi jaksaa![]()
Ja joo, olen varmasti itse tämän aiheuttanut ja sitä mummokin sanoi että 'itse olet opettanut sen nukkumaan vain vieressäsi'.
Ja itsehän tästä tilanteesta kärsinkinPitäähän rikoksesta rangaistus saada ja kärsiä
Mutta ei se kai estä minua kaipaamasta lepoa? Tai neuvoja ja tukea asian kanssa jonka kanssa en varmaan kuitenkaan äitinä ole yksin?
No eipä näköjään osaa enää.
Ehkä tuolla olisi miehellekin sopiva paikka aikuistua.![]()