Meidän uusi vastaava sanoi, että joulun väliviikko onkin töitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kettuuntunut

Vieras
Voi hevonkellit!
Meillä on siis AINA ollut jouluna pidempi vapaa, että 22.12 alkaa ja loppuu sitten kun koulut alkavat. On saatu nauttia joulusta ihan kunnolla ja levätä ennen kevätkautta.
No, nyt meidän lähin esimies vaihtui ja tää uusi ilmoitti, että välipäivät ollaan töissä! Kuulema se on just aikaa, milloin meidän toimintaa tarvittaisiin. Työskentelen siis nuorille ja lapsille suunnatussa ohjelmapalvelussa (esim. kunnat ostaa meidän palveluita nuorille). Se vaan nyt on niin, että joululoman aikaan on ihan turha tarjota lapsille mitään puuhahommia, kun kaikki viettää joulua perheineen! Eli me mentäis ihan turhaan töihin vielä. Ei nimittäin ole toiminut noi sen lomapuuhailut muillakaan lomilla niin tuskimpa myöskään jouluna.
Sitä ylempi esimies ei oo koskaan ennen ehdottanut tuommoista, vaan on aina sanonut että jouluna pitää saada levätä. Nyt hänkin on sit saanut tän saman innostuksen että joo, tarjotaanpa vaan.
Arvatkaapa ketä ne on sanonu etä tulee töihin?! Ei tietnkään itse nämä välkyt voi perheettöminä töihin tulla, vaan mulle ja kolmelle muulle perheelliselle on laitettu vuorot niille päiville.
Mua oikeesti vituttaa ihan älyttömästi lähtee yksin istumaan työpaikalle kun sinne ei tule ketään. Tekisivät itse noi välipäivät, jos niin innoissaan niistä ovat! Mä niin lähden tosta firmasta heti kun saan muualta töitä...

Meilläkään ei ole tänä jouluna ylimääräisiä vapaita, kun töissä on niin kiire. Edes itsenäisyyspäivää ennen oleva maanantai ei ole "pakkopekkanen", just kiireen takia. Aina ennen on ollut :( Ei tarvii kyllä jouluna haavella lähtevänsä mihinkään kauas...

Noh... tehkää kysely ohjelman tarpeesta suoraan vanhemmille. Itse työskentelin joskus koululaisten kanssa heidän vapaa-aikanaan. Koskaan ei ketään välipäivinä ilmaantunut. Vastaava ohjaaja on nyt vain innokas ja ihan hukassa.

Aika monella muullakin alalla joutuvat vanhemmat olemaan välipäivinä töissä. Kyllä mie uskon, että kotoa löytyy ihan samalla tavalla koululaisia&lapsia kenelle tarvitaan päivien ajaksi ohjelmaa & toimintaa. Se, kuka sen järjestää on työpaikkojen sisäinen juttu.

[QUOTE="...";24910123]Noh... tehkää kysely ohjelman tarpeesta suoraan vanhemmille. Itse työskentelin joskus koululaisten kanssa heidän vapaa-aikanaan. Koskaan ei ketään välipäivinä ilmaantunut. Vastaava ohjaaja on nyt vain innokas ja ihan hukassa.[/QUOTE]

Luulisi se jo jotain kertovan, kun hiihto- eikä syyslomalla noihin ohjattuihin toimintoihin osallistu kuin yksi tai kaksi tai ei yhtään lasta!
Me ollaan yritetty porukalla noille siitä puhua, että mitä järkeä, mutta ei mee perille!

Mä en usko että siellä työpaikalla niin hiljaista olisi jos toimintaa on ja lapset/varhaisnuoret asiasta tietää. Joulunpyhiä on monta ja sit olis kiva jo tehdä jotain muutakin kuin leikkiä niillä leluilla mitä on lahjaksi saanut.

Ymmärrän että sinua harmittaa olla jouluviikolla töissä, mutta ei tuo toiminta oikeasti tarpeetonta ole. Kaikki perheelliset muutkaan eivät voi olla tuota viikkoa lomalla.

jos meidän suunnalla olisi tarjolla koululaisille toimintaa välipäivinä niin meidän pojat olisivat tulossa. Mulla itsellä ei ole ikinä mahdollisuutta saada lomaan joulunaikaan :( ja mieskin saa vain jokatoinen vuosi .
Hirvittää jo nyt kun 1. ja 2 luokkalainen viettää joululoman kahdestaan kotona.

Tuota lomatoimintaa on kokeiltu jo niin monesti ja ei ole toiminut. Muutaman lapsen takia ei ole järkeä pyörittää mitään toimintaa. Siis se on todella kokeiltu jo, että lomill ei meidän kannata mitään järjetää ja ylempi esimies on itse aiemmin sanonut, että annetaan olla ja et työntekijät saa levätä sillon.
Mutta nyt tuli uusi vastaava jonka jokaiseen oikkuun on lähdettävä mukaan. Ja miksi ne ei itse ole töissä jos se kerta on niin tarpeellista ja tärkeää?!

Oletteko aiemmin markkinoineet välipäiväaktiviteetteja? Oletus on usein, että silloin ei tapahdu mitään, joten asiakkaat eivät vain ehkä osaa tulla. Monen koululaisen vanhempi on välipäivinäkin töissä. Olisi kiva, jos meidänkin koululaisille olisi välipäivinä jotain mielekästä puuhaa. Pitääpä kysellä oman kaupungin vastaavista puljuista...

Luulisi se jo jotain kertovan, kun hiihto- eikä syyslomalla noihin ohjattuihin toimintoihin osallistu kuin yksi tai kaksi tai ei yhtään lasta!
Me ollaan yritetty porukalla noille siitä puhua, että mitä järkeä, mutta ei mee perille!

Ehkäpä teillä ei tiedotus kulje, ihmiset eivät varmaan ole tietoisia teidän jutuista, jotta ne koululaiset tulisivat sinne. Jos se on pienille koululaisille suunnattua toimintaa, niin varmuudella tulokkaita olisi, jos siitä olisi tieto hyvissä ajoin ja sopivalle kohderyhmälle. Monet vanhemmat tuskailevat, mitä lapsi tekisi noiden lomien aikana, jos itsellä ei ole lomaa.

Valtaosa ihmisistä on töissä myös välipäivinä, jotkut jopa jouluna. Ymmärrän, että "saavutetuista eduista" on aina vaikea luopua, mutta koitapa vaan tottua ajatuksen.
Uskon, että tarjoamillenne palveluille on kyllä tarvetta. Ei se niin auvoisasti mene, että kaikki perheet tanssivat ja laulavat kuusen ympärillä koko viikon. On varmasti paljon perheitä, joissa vanhemmat ovat töissä sen väliviikon, lapset keskenään kotona.
Esimiehellä on oikeus laittaa töihin ihan kenet haluaa, eivät hekään aina voi itse töissä olla.

Montako niitä lapsia sun mielestä pitäsii olla että lomatoimintaa kannattaa pyörittää?

Itse vedin joskus seurakunnan kerhoa, ja välillä sielä ei ollut kuin kaksi tyttöä. Saman avioeroperheen lapsia, jotka asuivat isänsä kanssa. Ainakin minä koin, että se että leikin ja askartelin vaikka sitten vain näiden kahden tytön kanssa oli heille tärkeää. Minusta tuli tärkeä aikuinen näille tytöille, ja iskä joka heidät kerhoon toi sai sen tunnin, pari omaa aikaa. Toinen oli koulussa, toinen just just eskari-ikäinen. Eikä ilmeisesti kamalasti kavereita.

Jos ne muutama lapsi joutuvat olemaan koko viikon kotona yksin ilman aikuista, niin tuo lomatoiminta olisi heille hyvin tarpeellista.

[QUOTE="vieras";24910181]Oletteko aiemmin markkinoineet välipäiväaktiviteetteja? Oletus on usein, että silloin ei tapahdu mitään, joten asiakkaat eivät vain ehkä osaa tulla. Monen koululaisen vanhempi on välipäivinäkin töissä. Olisi kiva, jos meidänkin koululaisille olisi välipäivinä jotain mielekästä puuhaa. Pitääpä kysellä oman kaupungin vastaavista puljuista...[/QUOTE]

Kysyin entiseltä vastaavalta tosta ja se sanoi, että viitisen vuotta sitten on välipäivinä tarjottu vaikka mitä toimintaa ja osallistujia on ollut alle 5 kaikissa.
Ei mitään järkeä!!

[QUOTE="vieras";24910186]Ehkäpä teillä ei tiedotus kulje, ihmiset eivät varmaan ole tietoisia teidän jutuista, jotta ne koululaiset tulisivat sinne. Jos se on pienille koululaisille suunnattua toimintaa, niin varmuudella tulokkaita olisi, jos siitä olisi tieto hyvissä ajoin ja sopivalle kohderyhmälle. Monet vanhemmat tuskailevat, mitä lapsi tekisi noiden lomien aikana, jos itsellä ei ole lomaa.[/QUOTE]

Peesi tälle kirjoitukselle! Usein kaikki harrastuksetkin pysähtyvät koulujen loma-aikoina, joten vanhemmat eivät todennäköisesti tästä mahdollisuudesta tiedä.

[QUOTE="vieras";24910197]Montako niitä lapsia sun mielestä pitäsii olla että lomatoimintaa kannattaa pyörittää?

Itse vedin joskus seurakunnan kerhoa, ja välillä sielä ei ollut kuin kaksi tyttöä. Saman avioeroperheen lapsia, jotka asuivat isänsä kanssa. Ainakin minä koin, että se että leikin ja askartelin vaikka sitten vain näiden kahden tytön kanssa oli heille tärkeää. Minusta tuli tärkeä aikuinen näille tytöille, ja iskä joka heidät kerhoon toi sai sen tunnin, pari omaa aikaa. Toinen oli koulussa, toinen just just eskari-ikäinen. Eikä ilmeisesti kamalasti kavereita.

Jos ne muutama lapsi joutuvat olemaan koko viikon kotona yksin ilman aikuista, niin tuo lomatoiminta olisi heille hyvin tarpeellista.[/QUOTE]

Firman politiikka on, että vähintään kymmenen osallistujaa pitää aktiviteeteissa olla että ne järjestetään.

Kysyin entiseltä vastaavalta tosta ja se sanoi, että viitisen vuotta sitten on välipäivinä tarjottu vaikka mitä toimintaa ja osallistujia on ollut alle 5 kaikissa.
Ei mitään järkeä!!

Montako lasta olisi sun mielestä tarpeeksi, että toiminnalle olisi tarvetta? Ihan aikuisten oikeasti, yksinhuoltajaperheessä jossa äiti/isä on töissä joulun väliviikon on todellisia ongelmia mitä tehdä pienten koululaisten kanssa. Ei koko Suomi mene joulun väliviikoksi kiinni. Hyvin monet käyvät töissä, mm. kaupan kassalla, sairaaloissa ym ym.

KAikista toiminnoista infotaan kouluilla, seurakunnassa, paikallislehdissä ja syksyisin kotiin jaettavalla lehtisellä, jossa on kaupungin lapsille ja nuorille tarjottua toimintaa. Tää on pieni kaupunki (alle 11t asukasta) että puskaradiokin toimii.
Enempi mua ärsyttää se, että miksi noi esimiehet ei sit itse voi tulla töihin?! Molemmat lapsettomia naisia, jotka ei omien sanojensa mukaan pahemmin edes joulusta välitä. Menisisvät itse töihin sitten kun kerta on niin hyvä idea.

Suotta sä hakaat päätäsi seinään. Hakeudu itse esimiestehtäviin, jos kerran tiedät asiat paremmin.
Jokaisella työpaikalla asiat joskus muuttuvat, ja niiden pitääkin muuttua. Mitään kehitystä ei muuten tapahdu. Eivätkä ne esimiehet ole kaikesta raportointivelvollisia työntekijöille, eli taustalla voi olla paljonkin asioita, mistä et tiedä mitään.

[QUOTE="alma";24910240]Suotta sä hakaat päätäsi seinään. Hakeudu itse esimiestehtäviin, jos kerran tiedät asiat paremmin.
Jokaisella työpaikalla asiat joskus muuttuvat, ja niiden pitääkin muuttua. Mitään kehitystä ei muuten tapahdu. Eivätkä ne esimiehet ole kaikesta raportointivelvollisia työntekijöille, eli taustalla voi olla paljonkin asioita, mistä et tiedä mitään.[/QUOTE]

Mä niin peesaan!
Tottakai välillä saa ja pitääkin kyseenalaistaa mutta esimies on esimies ja siihen hommaan voi hakea kuka vaan jos kokee että on parempi siihen.

Todella riemumielin haluankin luopua vuoden ainoasta koko perheen yhteisestä lomasta!
Tähän asti jouluna ollaan saatu yhdessä lomailla, kun kesäthän mä olen töissä, samaten syys- ja hiihtolomaviikot menee suunnittelussa. Joulu on ollut ainut yhteinen loma ja nyt viedään sekin.

Yhteistyössä