Meidän pk:n hoitaja on vähän torvelo enkä saa aivoituksistaan selvää, osaatteko vastata mulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";29869659]Ilmeisesti kaikissa päikyissä tästä nimenomaan ei ole haittaa, koska meillä tuota suositeltiin eikä ikinä ole tullut mitään tuhinoita. Lähtevät joustavasti kotiin sitä mukaa kun lapset vähenee.[/QUOTE]

Heille sitten ehkä ok käyttää esim työajanlyhennyksiä noin. Meillä moni haluaa itse päättä koska sen ottaa (käyttää sen omiin menoihinsa) ja vajaita tuntejakaan ei hyvällä katsota (tietenkään).

[QUOTE="Mie";29869673]No eihän. Lapsen hoidossaoloaika on vaan 30 min lyhyempi sinä päivänä, ei se hoitoaika lisäänny missään kohtaa siksi että joskus lähtee aikaisemmin.[/QUOTE]

No kylläpäs. Siellä on myös muita lapsia, jotka tarvitsee hoitoa. Jos hoitaja on 17 saakka töissä, hän tulee aamusta töihin vasta kello 9 tai 9.20, riippuen siitä miten pitää viikon lyhennykset. Olisi hyvä jos vähintään 2 hoitajaa on aamuisin paikalla viimeistään klo 8, jolloin alkaa aamupala ja suurin osa lapsista on paikalla.

Sit on vielä lto:t, jos lto on töissä kello 17 saakka niin hän tulee töihin parhaassa tapauksessa vasta kello 10. Se ON ongelma.

[QUOTE="Jenis";29869659]Ilmeisesti kaikissa päikyissä tästä nimenomaan ei ole haittaa, koska meillä tuota suositeltiin eikä ikinä ole tullut mitään tuhinoita. Lähtevät joustavasti kotiin sitä mukaa kun lapset vähenee.[/QUOTE]

Niin, ja siis meillähän suositeltiin kanssa. Sitten vaan ihme tuijotusta. Ei oo kukaan pyytänyt viikkolistoja, paitsi nyt kaksplussalla. :D

[QUOTE="Mie";29869650]Mikä ihmeen haitta siinä on? Hoitaja saa hengata somessa ihan rauhassa 30 viimeistä minuuttia työajastaan.[/QUOTE]

Kiinnostaisko sua hengailla töissä 30 min ihan muuten vaan? Viikossa se tekee 2,5h "someilua" ja kuukaudessa 10h. Vuodessa menee 100h raja rikki... :D

Hoitajalla on ihan omakin elämä mihin menisi mieluusti puoli tuntia aiemmin jos olisi tiennyt että häntä ei tarvitakaan. Tai joo, voi lähteä kotiin mutta työaika jää vajaaksi, ei hyvä sekään.

Harva minkään alan tyontekijä tähän suostuisi jos asia olisi muuten hoidettavissa (ilmoittamalla sen päivän tarkan hoitoajan ennakkoon).

Siis onko nyt kyse tuntipalkkaiseta vaiko kuukausipalkkaa saavasta? Jos kyse on kuukausipalkkaa saavasta hoitajasta niin työtunnit on vakio. Minun ymmärrykseni mukaan sellainen 8 tuntia. Jos on mjyöhemmin töissä niin tulee sitten aamulla myös myöhemmin, ja vastaavasti jos tulee aamulla aikaisin niin sitten pääsee lähtemään iltapäivästä aikaisemmin. Lapsia on eniten paikalla aamiaisesta, tai heti sen jälkeen, sinne välipalaan asti: 8-14. Se on 6 tuntia. Jos tulee 7:mäksi töihin on klo 15 asti ja jos tulee klo 8-9 niin on 16-17 töissä. Hyvin riittää työntekijöitä kaikille lapsille ja siihen ruuhka-aikaan varsinkin. Ei mitään ongelmaa paetsi jos on todella pikkusieluinen pilkun viilaaja.

Heille sitten ehkä ok käyttää esim työajanlyhennyksiä noin. Meillä moni haluaa itse päättä koska sen ottaa (käyttää sen omiin menoihinsa) ja vajaita tuntejakaan ei hyvällä katsota (tietenkään).

Pidetäänkö noista millaista listaa? tuolla ei ole kellokortteja, ruutuvihko ehkä :D Mietin vaan, että lasketaanko siellä minuutteja noin tarkkaan.
Oon luullut tätä palstaa luettuani, että jos täti on 17 saakka merkattu ja kaikki lapset haetaan jo aiemmin, niin se on vain positiivista. Yleensähän parjataan niitä, jotka hakevat viimeisenä / kiinnimenoaikaan.

[QUOTE="Mie";29869702]Siis onko nyt kyse tuntipalkkaiseta vaiko kuukausipalkkaa saavasta? Jos kyse on kuukausipalkkaa saavasta hoitajasta niin työtunnit on vakio. Minun ymmärrykseni mukaan sellainen 8 tuntia. Jos on mjyöhemmin töissä niin tulee sitten aamulla myös myöhemmin, ja vastaavasti jos tulee aamulla aikaisin niin sitten pääsee lähtemään iltapäivästä aikaisemmin. Lapsia on eniten paikalla aamiaisesta, tai heti sen jälkeen, sinne välipalaan asti: 8-14. Se on 6 tuntia. Jos tulee 7:mäksi töihin on klo 15 asti ja jos tulee klo 8-9 niin on 16-17 töissä. Hyvin riittää työntekijöitä kaikille lapsille ja siihen ruuhka-aikaan varsinkin. Ei mitään ongelmaa paetsi jos on todella pikkusieluinen pilkun viilaaja.[/QUOTE]

Lainaan tota Coffee Breakin kommenttia tähän vastaukseksi.

Kiinnostaisko sua hengailla töissä 30 min ihan muuten vaan? Viikossa se tekee 2,5h "someilua" ja kuukaudessa 10h. Vuodessa menee 100h raja rikki...

Joo, on todella pikkusieluista tommosesta narista...

[QUOTE="a p";29869717]Pidetäänkö noista millaista listaa? tuolla ei ole kellokortteja, ruutuvihko ehkä :D Mietin vaan, että lasketaanko siellä minuutteja noin tarkkaan.
Oon luullut tätä palstaa luettuani, että jos täti on 17 saakka merkattu ja kaikki lapset haetaan jo aiemmin, niin se on vain positiivista. Yleensähän parjataan niitä, jotka hakevat viimeisenä / kiinnimenoaikaan.[/QUOTE]

Jokaisella on päivittäinen työaika. Työajan lyhennykset saa joka viikko kun ei pekkasia kerrytetä. Jokainen muutos vaikuttaa, tietenkin. Harvassa työpaikassa saa mennä ja tulla miten huvittaa. Todella monessa työpaikassa on sovittu jos ei päivittäinen, niin ainakin viikottainen/kuukausittainen työaika joka on töissä oltava.

Kiinnostaisko sua hengailla töissä 30 min ihan muuten vaan? Viikossa se tekee 2,5h "someilua" ja kuukaudessa 10h. Vuodessa menee 100h raja rikki... :D

En ole päiväkodissa töissä. Onneksi, koska uskon että minulla olisi vaikeaa sopeutua tuollaiseen kyttäämiseen kuka menee milloin ja miten.
Mutta usein käy niin että jään töihini hoitamaan omia asioitani, viihdyn työhuoneessani hyvin. Minulla on siellä oma rauha, nytkin olen töissä :D Ja jos työajan päättymisen jälkeen tulee puhelu niin toki sen myös hoidan jos ole vielä toimistolla. Joskus käy niinkin että pitää oikeasti jäädä hetken varoitusajalla ylitöihin, ei haittaa minua jos saan, ja yleensä saan, kotiasiat järjestettyä hyvin.

Tässä on minusta vähän asenteestakin kiinni. Meidän päiväkodissa ei ole tällaista kyttäilyä ainkaan vanhempien suuntaan. En tiedä johtuuko se siitä että henkilökunta meidän ryhmässä ovat jo keski-ikäisiä tai vähän ylikin? Olivatko hekin kärkkäitä osoittelemaan sormella nuorempana, en tiedä?

[QUOTE="Mie";29869702]Siis onko nyt kyse tuntipalkkaiseta vaiko kuukausipalkkaa saavasta? Jos kyse on kuukausipalkkaa saavasta hoitajasta niin työtunnit on vakio. Minun ymmärrykseni mukaan sellainen 8 tuntia. Jos on mjyöhemmin töissä niin tulee sitten aamulla myös myöhemmin, ja vastaavasti jos tulee aamulla aikaisin niin sitten pääsee lähtemään iltapäivästä aikaisemmin. Lapsia on eniten paikalla aamiaisesta, tai heti sen jälkeen, sinne välipalaan asti: 8-14. Se on 6 tuntia. Jos tulee 7:mäksi töihin on klo 15 asti ja jos tulee klo 8-9 niin on 16-17 töissä. Hyvin riittää työntekijöitä kaikille lapsille ja siihen ruuhka-aikaan varsinkin. Ei mitään ongelmaa paetsi jos on todella pikkusieluinen pilkun viilaaja.[/QUOTE]

Joo, mitäpä jos et puhuisi mitään kun et selvästi ymmärrä pk arjesta yhtään mitään :)

[QUOTE="Mie";29869742]En ole päiväkodissa töissä. Onneksi, koska uskon että minulla olisi vaikeaa sopeutua tuollaiseen kyttäämiseen kuka menee milloin ja miten.
Mutta usein käy niin että jään töihini hoitamaan omia asioitani, viihdyn työhuoneessani hyvin. Minulla on siellä oma rauha, nytkin olen töissä :D Ja jos työajan päättymisen jälkeen tulee puhelu niin toki sen myös hoidan jos ole vielä toimistolla. Joskus käy niinkin että pitää oikeasti jäädä hetken varoitusajalla ylitöihin, ei haittaa minua jos saan, ja yleensä saan, kotiasiat järjestettyä hyvin.

Tässä on minusta vähän asenteestakin kiinni. Meidän päiväkodissa ei ole tällaista kyttäilyä ainkaan vanhempien suuntaan. En tiedä johtuuko se siitä että henkilökunta meidän ryhmässä ovat jo keski-ikäisiä tai vähän ylikin? Olivatko hekin kärkkäitä osoittelemaan sormella nuorempana, en tiedä?[/QUOTE]

Vähänkö on eri asia istua töissä silloin kun se on itsestä kiinni. Kokeiles istua siellä 30 min joka päivä ylimääräistä vaikkapa sitä varten että Coffee Break ei toimita tarvittavia papereita ajoissa ja kun siitä jotain mainitset niin sanotaan käytä somea aikaa tappaaksesi :laugh:

[QUOTE="Mie";29869742]En ole päiväkodissa töissä. Onneksi, koska uskon että minulla olisi vaikeaa sopeutua tuollaiseen kyttäämiseen kuka menee milloin ja miten.

Tässä on minusta vähän asenteestakin kiinni. Meidän päiväkodissa ei ole tällaista kyttäilyä ainkaan vanhempien suuntaan. En tiedä johtuuko se siitä että henkilökunta meidän ryhmässä ovat jo keski-ikäisiä tai vähän ylikin? Olivatko hekin kärkkäitä osoittelemaan sormella nuorempana, en tiedä?[/QUOTE]

Tai heillä on perhe ja lapsia jotka vaativat heti työpäivän loputtua huomiota ja aikataulut lentavat heti perseelleen puolestakin tunnista koska heillä ei ole välttämättä ketään joka paikkaa heitä jos "yllättäen" töissä meneekin en puoli tuntia pidempään.

Mulla EI ONNISTU jäädä tosta vain ylitöihin varoittamatta. Mutta mä en sitten kyllä odotakaan että muut hoitavat mun lapsia kun minä jäänkin ylitöihin.

Mustakin olisi ihanaa, jos 30 min työpäivän lopusta olisi ihan hiljaista, ja saisi vain rentoutua ja miettiä jo kotijuttuja. Toki mieluummin lähtisin kotiin, mutta ei tuottaisi ongelmaa vaikka syödä eväitä tai lukea kirjaa jos olisi mahdollisuus.

Päiväkodin tädit siis ei tykkää jos lapsen hakee etuajassa, mutta eivät tykkää myöskään jos lapsen hakee sulkemisaikaan.

Kysy ap, onko se nyt sillä selvä, että kun sulle jäi tunne että hoitaja ei ihan ollut varma, vai että pitääkö vielä tarkempia hoitoaikoja toimitella. Sillähän se selviää onko heille ok, vai pitääkö jotain vielä tehdä.

Vähänkö on eri asia istua töissä silloin kun se on itsestä kiinni. Kokeiles istua siellä 30 min joka päivä ylimääräistä vaikkapa sitä varten että Coffee Break ei toimita tarvittavia papereita ajoissa ja kun siitä jotain mainitset niin sanotaan käytä somea aikaa tappaaksesi :laugh:

:D
No tässähän ei ollutkaan kyse siitä että joutuisi olemaan ylimääräistä vaan että työnteon tarve loppuu 30 min suunniteltua aikaisemmin. Sen puoli tuntiahan voi sitten joko viettää siellä työpaikalla tehden jotakin yleishyödyllistä, sellaista ehkä päiväkodeissakin on, tai ihan vaan typerästi lusmuilemalla koska listassa lukee että minun pitää olla tiettyyn kellonaikaan asti siellä työpaikalla, TAI lähteä 30 min aikaisemmin ja lisää sen sitten vaikka seuraavaan aamuun tai iltapäivään kun on suurempi tarve työntekijöille. Kai tällainen jousto on jopa suotavaa ja hyödyllistä sille päiväkodin toiminnalle?
Mutta jos on pilkunviilaaja jäärä siitähän ei tule mitään.

Tai heillä on perhe ja lapsia jotka vaativat heti työpäivän loputtua huomiota ja aikataulut lentavat heti perseelleen puolestakin tunnista koska heillä ei ole välttämättä ketään joka paikkaa heitä jos "yllättäen" töissä meneekin en puoli tuntia pidempään.

Mulla EI ONNISTU jäädä tosta vain ylitöihin varoittamatta. Mutta mä en sitten kyllä odotakaan että muut hoitavat mun lapsia kun minä jäänkin ylitöihin.

Siis kyse oli siitä, jos jaksat sen verta keskittyä lukemaasi, että työpäivä lyheni suunniteltua 30 min aikaisemmin.

[QUOTE="Mie";29869790]:D
No tässähän ei ollutkaan kyse siitä että joutuisi olemaan ylimääräistä vaan että työnteon tarve loppuu 30 min suunniteltua aikaisemmin. Sen puoli tuntiahan voi sitten joko viettää siellä työpaikalla tehden jotakin yleishyödyllistä, sellaista ehkä päiväkodeissakin on, tai ihan vaan typerästi lusmuilemalla koska listassa lukee että minun pitää olla tiettyyn kellonaikaan asti siellä työpaikalla, TAI lähteä 30 min aikaisemmin ja lisää sen sitten vaikka seuraavaan aamuun tai iltapäivään kun on suurempi tarve työntekijöille. Kai tällainen jousto on jopa suotavaa ja hyödyllistä sille päiväkodin toiminnalle?
Mutta jos on pilkunviilaaja jäärä siitähän ei tule mitään.[/QUOTE]

Mitäs jos sun perheen aikataulut menevät persiilleen sen takia että sä joudut siirtelemään jatkuvasti työaikaasi minkä kuitenkin pitäisi olla pysyvä sen jälkeen kun se on vuorolistaan laitettu.

Et voikaan olla kotona lähettämässä koululaista kouluun kun PITÄÄ mennä puoli tuntia aiemmin töihin YLLÄTTÄEN. Tai et pääsekään viemään lasta reeneihin kun PITÄÄ jäädäkin iltapäivästä YLLÄTTÄEN pitempään että viikotyöaika tulee täyteen.

[QUOTE="Mie";29869804]:D :D :D Niin just. Eihän se sitten ole kivaa saada rauhassa somettaa työpäivän aikana jos se on jo muodostunut tavaksi somettaa työaikana :D[/QUOTE]

Eikö ookin raivostuttavaa kun joutuu vain arvailemaan kun ei tiedä ja kuitenkin tekisi niin kovasti mieli tietää.

Mitäs jos sun perheen aikataulut menevät persiilleen sen takia että sä joudut siirtelemään jatkuvasti työaikaasi minkä kuitenkin pitäisi olla pysyvä sen jälkeen kun se on vuorolistaan laitettu.

Et voikaan olla kotona lähettämässä koululaista kouluun kun PITÄÄ mennä puoli tuntia aiemmin töihin YLLÄTTÄEN. Tai et pääsekään viemään lasta reeneihin kun PITÄÄ jäädäkin iltapäivästä YLLÄTTÄEN pitempään että viikotyöaika tulee täyteen.

Relaa vähän ettei verisuoni puhkea :D
Laittaa sen 30 siihen kohtaan mihin se sopii, tai jää sitten lusmuamaan sinne työpaikalle sen 30 min jos ei halua lähteä suunniteltua aikaisemmin, sillähän se ratkeaa jos on koitielämä niin kiveen hakattu.
Ei tässä ole oikeasti mitään ongelmaa jos asenne on oikea.

Yhteistyössä