Meidän perhe lehdessä juttu kolmelapsisesta perheestä joille tulee TOSI tiukka talvi kun isi jää hoitovapaalle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeasti köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huh, jos meille jois noin paljon kuukaudessa käyttörahaa, niin oltaisiin rikkaita!! ärsyttävä juttu, mun mielestä halveksii niitä, joilla on todella tiukkaa.

Siis EIHÄN SE KAIKKI OLE KÄYTTÖRAHAA! Meneehän elämiseen muutakin pakollista, kuin asumiskulut!!!

Peesi.
1400 ja siitä kaikki laskut pois, lasten harrastukset, bensat, auton huollot, vakuutukset, puhelin, talon kulut (jos okt), huh. tuossa piti maksaa kaikki siitä 1400 paitsi asuntolaina.
Tiukkaa tekee. Meillä jää samanverran asuntolainan jälkeen ja miehen tili miinusta puolessa välissä palkanmaksukuuta...
 
nytkin kaikkien laskujen jälkeen jäi n. 450e sillä pitää pärjätä lapsilisiin asti ja 5 henkee joista 3 lasta 1-5v
ja näin se on aina eli tähän pitää vaan tottua. =(
jäisikin se 1400e ( joka on melkein meidän kuukauden tulot)
 
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin köyhä:
nytkin kaikkien laskujen jälkeen jäi n. 450e sillä pitää pärjätä lapsilisiin asti ja 5 henkee joista 3 lasta 1-5v
ja näin se on aina eli tähän pitää vaan tottua. =(
jäisikin se 1400e ( joka on melkein meidän kuukauden tulot)

450 euroa kaikkien laskujen jälkeen. Tuossa jäi se 1400 euroa asuntolainan jälkeen, ei kaikkien laskujen jälkeen.

Tuosta summasta maksetaan vielä asunnon lämmityskulut, jätemaksut, kiinteistövero, koti- ja autovakuutukset, ruoka, tv-lupa, puhelinkulut, bensa, äidin työmatkakulut ellei kulje autolla. Vielä on hankittava varmaan vaatettakin, ainakin kenkiä.

Eli kyllä minä olen sitä mieltä, että menee kolmilapsisessa perheessä tiukoille. Ja tuossa rahassa oli siis mukana myös perheen lapsilisät.

Eli tälle kirjoittajalle jäi 450 euroa kaikkien laskujen jälkeen lapsilisään asti. Siis oikeasti jäi tälle kuulle 790 euroa, ja oli maksettu jo muutakin kuin asuminen. Ties vaikka asumisen jälkeen olisi jäänyt täsmälleen sama summa kuin Meidän Perhe lehden perheelle.
 
jee...mies meni taas kouluun,eletään mun ä.rahalla...yhteensä 1000euroo ja asumistuki vaan 61 euroo. meillon kaks lasta. asumistuki siks niin pieni kun kela laskee miehelle tuloja 1000e kuussa.(jakaa kesätyön tienestit koulukuukausille) vuokraa jää maksettavaksi 410euroa. sitten siitä loppuosasta maksetaan laskut ja ruoat. aikalailla mennään taas miinukselle. toimeentulotukee on varmaan turha ees kokeilla hakee,opintolainaa laittaa kuitenkin hakemaan. toivottavasti nyt mies valmistuis..en jaksa kituuttaa enää yhtään talvee! onneksi on varma työpaikka kuitenkin,tietää et taas keväällä helpottaa.
 
Vetäisi tiukille meilläkin. Jos pelkkien asumiskulujen jälkeen jäisi 320 euroa per läätty ja siitä pitäisi maksaa vielä kaikki muut laskut kuin asumiskulut + eläminen, niin tiukille vetäisi. Ja meillä ei ole edes autoa, joka on tunnetusti rahasyöppö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Vetäisi tiukille meilläkin. Jos pelkkien asumiskulujen jälkeen jäisi 320 euroa per läätty ja siitä pitäisi maksaa vielä kaikki muut laskut kuin asumiskulut + eläminen, niin tiukille vetäisi. Ja meillä ei ole edes autoa, joka on tunnetusti rahasyöppö.

kun jäiski noin paljon,meillä jää nyt kun olen työtön 1100e, vuokran jälkeen. tästä siis maksetaan kaikki muut laskut ja ruuat. Tiukkaa on välillä,kun meitä on kuitenkin 6 ihmistä. Enpä muist koska olisinostanut edes lenkkarit itselleni, viime tilidä piti ostaa, muttasnitten jäänytkään rahaa... pysyyhän ne jalasa vielä, vaikka hiekkaa o aina kengissä :D
 
No en sen kummemmin rupee laskemaan, mutta kyllä meillä ASUMISkulujen jälkeen jää varmasti tuo jos ei enemmänkin. Mutta siitä sitten vielä pois vakuutusmaksut, puhelin-, nettiliittymät, minun tilailuni ym ym. pikkulaskut. Sit ruokamenot, bensat. 4 lasta, 2 aikusta ja kyllä se tiukille joka kk vetää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Kuinka moni perhe saa yhteensä tuon verran kuukaudessa käteen ja siitä maksetaan kaikki?

Muakin monesti ärsyttää noitten lehtijuttujen "köyhät" :kieh: :laugh: :laugh:


Meillä ei jää tuotakaan summaa käteen ja hyvin tullaan toimeen. Tosin meillä on yksi lapsi niin niitä menoja ei ole hirveästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huh, jos meille jois noin paljon kuukaudessa käyttörahaa, niin oltaisiin rikkaita!! ärsyttävä juttu, mun mielestä halveksii niitä, joilla on todella tiukkaa.

Siis EIHÄN SE KAIKKI OLE KÄYTTÖRAHAA! Meneehän elämiseen muutakin pakollista, kuin asumiskulut!!!


No kyllä AP tuos alotuksessa kertoi, että perheelle JÄÄ KÄYTTÖRAHAA 1400?!!!!!!
 
Meillä jää laskujen ja vuokran jälkeen yhteensä 900 ?. Siitä sitten maksellaan 5 henkilön ruuat, bensat, harrastukset, lääkkeet ja vaatteet. Joten voipi sanoa ettei säästöön mitään jää ja tarkkaan pitää miettiä kuka eniten vaatetta tässä kuussa tarvisee.
 
No huh huh. Meillä 2 lasta ja yhteensä tulot 1700 euroa. Kaikkien asumiskustannusten jälkeen jää 900 euroa ja kummasti ollaan pärjätty ja ihan vielä mukavasti. =)
 
Pakko vastaa

Meillä jää kuussa laskujen ja lainan jälkeen sellanen eläväinen 1400e elämiseen ja meidän perheen koko on 6 hölöö hyvin pärjätään ja säästetäänkin viellä.
ostellaan vaatteita ja käydään perheen voimin ruokaravintolois,mutta jos sattuu tulee joku esim: auton korjaus a 500e niin sit vetää tiukille ja pahasti.
Me ollaan sit vissiin todella köyhiä.
Rikastutaan kun palaan töihin vuoden päästä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meille:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meille:
meille jää 2400 asumis kulujen jälkeen, ja meillä on kaksi lasta.
Ja kyllä aika tiukka tekee...

No joo, sun kommenttia ei tähän kaivattu.

Siis, miksi ei kaivattu?
Vakuutukset, bensat, ruoka, lasten harrastukset, 200e ph maksu, vaatteet,3xpuhelin lasku jne. Kyllä tommonen summa uppoaa, eikä mitään jää!!!

Meillä ihan sama juttu, mut kun tosta vähentää autot (bensat lainat vakuutukset jne. n. 500?/kk), Ph maksut 380? jne. niin ei siinä nyt sitten ihan hirveesti enää jääkään... Ihan oikeesti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti köyhä:
Asumismenojen jälkeen perheelle jää VAIN 1400 euroa käyttörahaa!!! VAIN!!!??? Aina noihin lehtiin tehdään juttuja köyhistä perheistä... vähän kyllä kaipaisin suhteellisuuden tajua tohonkin juttuun. Heillä on kolme pientä lasta joten niihinkään ei kuukaudessa voi kovin paljon upota. Vielä on joku talous- ja velkaneuvoja kommentoinut tohon perheen juttuun, että epäilee pärjäävätkö he tuolla summalla sittenkään. Kolmilapsisella perheellä (velkajärjestelyissä) kun pitäisi oikeasti jäädä 1600e käteen.... Hyvin on ainakin me pärjätty vaikka jää varmaan puolet noista summista asumismenojen jälkeen käteen, meilläkin kolme pientä lasta. Kiitos kun sain avautua :)


Siis vain asumis menojenko? eli maksetaanko tuosta esim.muut laskut, autolaina vakuutukset jne.
Niin loppujen lopuksi ei niille välttämättä jää muutamaa satasta enempää ELÄMISEEN.

 
Alkuperäinen kirjoittaja miten on:
Siis vain asumis menojenko? eli maksetaanko tuosta esim.muut laskut, autolaina vakuutukset jne.
Niin loppujen lopuksi ei niille välttämättä jää muutamaa satasta enempää ELÄMISEEN.

Sehän on ihan oma oma, että miten niitä laskuja kerää. Esimerkiksi joku autolaina ei todellakaan ole pakollinen ja jos noilla tuloilla sen on hommannut niin turha sitten valittaa että on köyhä.
 
Voi voi :headwall: Meillä myös on kolme pientä lasta ja me oltaisiin todella rikkaita jos tuo kaikki olisi KÄYTTÖRAHAA! Tekisivät jutun oikeasti köyhästä perheestä, joille useampana kuukautena vuodesta sitä käyttörahaa jää vain n.300e!! :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miten on:
Siis vain asumis menojenko? eli maksetaanko tuosta esim.muut laskut, autolaina vakuutukset jne.
Niin loppujen lopuksi ei niille välttämättä jää muutamaa satasta enempää ELÄMISEEN.

Sehän on ihan oma oma, että miten niitä laskuja kerää. Esimerkiksi joku autolaina ei todellakaan ole pakollinen ja jos noilla tuloilla sen on hommannut niin turha sitten valittaa että on köyhä.

Se auto voi olla ihan välttämätön normaalissa elämässä, esim. ei ole julkista liikennettä millä pääsee kulkemaan. Tai esim. toisen osapuolen työmatkat ovat sellaiset, että niihin kuluu julkisilla ihan kohtuuton aika, useita tunteja päivässä. Ihan samalla lailla voi sanoa näille jotka täällä kirjoittavat, että heille jää laskujen jälkeen 450 euroa kuussa käyttörahaa, siis LASKUJEN jälkeen. Mitäs ovat laskuja keränneet. Ja mistä tiedän mitä ja kuinka tarpeellisia laskuja ne muut ovat.

Paljon rehellisempää on sanoa, että jää asumiskulujen jälkeen joku summa, silloin voi oikeasti arvioida sitä, riittääkö raha.

Esim. pankeilla on taulukot, kuinka paljon perheelle pitää jäädä lainakulujen jälkeen, summa on huomattavasti suurempi. Muistelin 5 henkiselle perheelle lasketun summaksi 2700. Aika reilu minusta, mutta tuossa on kuitenkin varaa koron nousuunkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
Voi voi :headwall: Meillä myös on kolme pientä lasta ja me oltaisiin todella rikkaita jos tuo kaikki olisi KÄYTTÖRAHAA! Tekisivät jutun oikeasti köyhästä perheestä, joille useampana kuukautena vuodesta sitä käyttörahaa jää vain n.300e!! :o

Mitä sinä tarkoitat käyttörahalla, onko tuosta maksettu vakuutukset, tv-lupa, päivähoito, bensat?

Vaiko vain kuten lehden perheellä PELKKÄ asuminen?

Oikeasti, perheellämme tulot ovat paljon suuremmat, mutta tälläisellä laskentamallilla minäkin voisin sanoa, että käyttörahaa jää kuussa joko 0 euroa, tai vaikkapa 400 euroa, mikä menee sitten ruokaan!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Se auto voi olla ihan välttämätön normaalissa elämässä, esim. ei ole julkista liikennettä millä pääsee kulkemaan. Tai esim. toisen osapuolen työmatkat ovat sellaiset, että niihin kuluu julkisilla ihan kohtuuton aika, useita tunteja päivässä. Ihan samalla lailla voi sanoa näille jotka täällä kirjoittavat, että heille jää laskujen jälkeen 450 euroa kuussa käyttörahaa, siis LASKUJEN jälkeen. Mitäs ovat laskuja keränneet. Ja mistä tiedän mitä ja kuinka tarpeellisia laskuja ne muut ovat.


Niin? Meilläkin on näillä 1700 euron nettotuloilla pakko olla 2 autoa töiden takia, mutta ei meillä siltikään ole autolainaa. Se on oma vika ja oma moka, jos sellaisen on ottanut.
 
sanotaan: "Asumismenojen (laina+vastike) jälkeen jää käteen noin 1400e. Summassa ovat mukana lapsilisät." Eli tuo 1400e ei todellakaan ole perheelle mitään käyttörahaa, vaan siitä maksetaan ihan kaikki muut perusmenot, mitä elämään kuuluu.

Lukekaa ja koittakaa ymmärtääkin lukemanne ennen kuin alatte suu vaahdossa paasata jostain eliittiperheistä!
 

Yhteistyössä