meidän 2v saa näin vähän lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2v lahjat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2v lahjat

Vieras
mies ja minä ostamme lasten sukset ja musiikkisetin, johon tulee rummut,kapulat yms. ja isovanhemmat ostavat rattikelkan,kummeilta saa pienet paketit. Onko teistä vähän?leluja hänellä on yli kolme lelulaatikkoa.

Miksi pitäis ostaa hirveää määrää jos kaikkea jo on? Eihän noin pieni vielä edes tajua että mikä on paljon ja mikä vähän, valkkaa lahjoista yhden suosikin ja huomaa muut joskus myöhemmin. Musta on parempi ostaa pitkin vuotta tarpeeseen, kuin jouluksi muuten vaan.

Olen kateellinen sinulle.

Meillä mieheni sekoaa aina jouluksi ja meillä on siis ihan hirrrrveästi lahjoja. Kaikki saa valtavasti hassuja, pieniä, isoja, tarpeellisia, tarpeettomia, hienoja ja outoja lahjoja, sillä mieheni mielestä jouluna pitää olla lahjoja läjittäin.

[QUOTE="Piika-äiti";22510759]Olen kateellinen sinulle.

Meillä mieheni sekoaa aina jouluksi ja meillä on siis ihan hirrrrveästi lahjoja. Kaikki saa valtavasti hassuja, pieniä, isoja, tarpeellisia, tarpeettomia, hienoja ja outoja lahjoja, sillä mieheni mielestä jouluna pitää olla lahjoja läjittäin.[/QUOTE]

Minusta sun miehes tekee just oikein :D

Ajattelin ostaa 2-vuotiaalle muutaman muovieläimen, isovanhemmat ja kummit siihen varmaan muutaman lahjan lisäksi. Tavaraa löytyy jo ihan tarpeeksi, ja oikeasti ajattelen, että yhdessäolo on jouluna tärkeintä.

meidän lapset saa yhteisen leikkikeittiön ja sitten molemmat yhden paketin, ja that's it. keittiö tulee sukulaisilta yhteisenä, pienet paketit meiltä. Hirveää krääsän haalintaa aina se joulu muutenkin, nyt annettiin suvulle ohjeeksi että ei kiitos lahjoja meidän perheelle.

Ja ei ollut ennestäänkään paljon yhtään leluja. Ja hoitoon meni tosi pienenä. Ja kotona pystyttiin tehdä kaikki kotityöt lapsen kanssa. Elänyt normaalia elämää day 1. alkaen. Ja ihan saa kiitettäviä kokeista vaikka playmobileja vai mitä ne ovat, ei ole kähminytkään. sairastellut ei ole koskaan vaikka goreja tai muita kosteussuojia ei ole ollut.

Ei toi mun mielestä vähältä kuulosta. Meidän 2v saa ainakin kaksi lahjaa sukulaisilta ja toivon että ne jää siihen.. Pienemmälle ei toivon mukaan kukaan osta mitään koska ei ole mitään erityistä mitä tarvitsisi ja leluja on ihan riittämiin muutenkin. Ymmärrän sen että halutaan ostaa jotain kivaa, mutta inhoan sitä krääsän määrää mikä valuu joka kaapista muutenkin. Sitten kun ovat isompia ja lahjat merkkaa heille itselleen jotain on tilanne vähän eri, mutta miksi vielä..

Mä olen ostanut vain yhden lahjan meidän 2-vuotiaalle. Sukulaisilta saa vielä joitakin lisää ja toivon vaan ettei tule mitään hirveää kasaa krääsää, vaan mielummin sitten vaikka vaatetta.

Meil on jouluna 1v ja vajaa 3v tytöt ja saavat yhteiseksi lahjaksi Brio-hellan, pienempi saa lisäksi nuken ja isompi polku traktorin. Mummulosta + kummeilta tulee luultavimmin jotain. Jos jotain ostan lisäksi ni dubloja. Kumpiki on vielä niin pieniä etteivät joulunpäälle ymmärrä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22513722:
Anteeksi OT, mut tarviiko 2-vuotias jo sukset?

Meillä lapset tykkäsivät tasan 2-vuotiaina kävellä niillä vauvasuksilla, kävelyähän tuon ikäisen "hiihto" vielä on. Nyt hieman vajaa 3-vuotiaamme saa jo monosukset. Saa nähdä miten luistelun kanssa. Meillä yksi lapsi oppi luistelemaan tasan 3-vuotiaana jo. Me tykätään miehen kanssakin kovasti hiihtää ja luistella.

Meillä saa kans lapset tänä vuonna hillityt määrät lahjoja. Viime vuoden kaaos säikäytti, ei enää sellaista kiitos. Nuoremmalle on ostettuna dublo-paketti, ti-ti-dvd, puinen domino, keppiheppa ja vielä pitäis hakea oma iso pehmo-barba. Kun siskollakin on oma :)
Vanhemmalle hankittuna: kellopeli, puiset puettavat "paperinuket", kauneudenhoito"salkku", palapeli ja sylvanian families-juttuja aiotaan vielä hankkia, ehkä pieni talo.
Saavat kummeiltaan ja isovanhemmilta yms lisäksi 5-8pakettia ja siinä ne sitten on.

Eipä ole meilläkään paljoa lahjoja vajaa 2-vuotiaalle, koska tiijän, ettei hän oikeasti vielä ymmärrä niitä lahjoja toivoakaan. Minusta pahempi niin, että lapsi saa niin paljon lahjoja, ettei jaksa niitä kaikkia edes avata. Itse emme siis osta mitään (paitsi ehkä yksi itse tehty juttu), sukulaisilta tulee jotakin ja se riittää. Yhdessäolo on tärkeintä jouluna.

Yhteistyössä