Onko tässä riittävästi lahjoja lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
4v tyttö saa meiltä:
- koiramäen elsa-pehmolelun
- yli metrin kokoisen pehmodinosauruksen
- lasten kosketinsoittimet

lisäksi isovanhemmilta saa konttaavan ponin, toiselta mummolta ja kummeilta myös tulee yhdet lahjat.

2v saa:
- puisen auto"radan" josta voi laittaa autoja liukumaan alas
- koiramäen kille-pehmolelun
- jonkun pikkuauto tms. setin missä on paljon autoja

Isovanhemmilta holiday plane iso lentokone+hahmoja, lisäksi mummolta ja kummeilta yhdet lahjat.

Meillä siis eivät lapset saa sukulaisilta mitään lahjavuorta joten itse ostettava suurin osa.
Ajattelin tuohon vielä ehkä yhteiseksi muovailuvahoja, vesivärejä ja kyniä yms, tai molemmille vielä jotain pientä lisäksi.

Eiköhän se ole ihan vanhemmista itsestään kiinni miten paljon on riittävästi. Lapsen onni ei tasan ole kiinni lahjojen määrästä. Teidän lahjat kuulostaa kivoilta. :)

Onhan tossa jo monta lahjaa... saako toiset sitten enemmän?? Ja tietty lahjoissa on se, että jokainen saisi jotain miellyttävää/toivomaansa. Meinaan kun mieheni muistaa aina sen joulun, kun toiset lapset paketit avattuaan leikki saamillaan leluilla ja kun aikuisista joku kysyi, että miksi sinä et leiki, niin mieheni suruissaan totesi, että vaikea on niillä sukilla ja rukkasilla on leikkiä :(

kyl meil jouluna ostetaa kaikki se mitä oon suunnitellu.leluja kun ei oikestaan koskaan muuten osteta.ja kun ipanat ei saa sukulaisilta oikeestaan mitään ni kyl mä haluun et niil on lahjakasat.

Alkuperäinen kirjoittaja dfs:
kannatta opettaa pienestä asti siihen että pakettja on 3jätesäkillistä. sitten sitä tavaraa jaksaa arvostaa vallan hyvin.

Samaa mieltä.
Siis kyllä on riittävästi, omasta mielestäni liikaakin.
Meillä pojat (nyt 5 ja 2v) saivat viime jouluna viisi pakettia kumpikin (niissäkin oli jo vaatepaketti kummallekkin) ja tunsin itseni ihan hölmöksi, kun seuraavana päivänä kumpikin leikki tasan yhdellä lelulla.
Tänä vuonna saavat kumpikin tasan kaksi lelulahjaa. Jos joku sukulainen haluaa ostaa vaatteita, niin tottakai ovat tervetulleita, mutta leluostot saa jäädä tohon kahteen.
Talo on täynnä tyhjänpäiväisiä leluja, joista ei leikitä kuin muutamilla. Ja kaikkea kivaa pitäis saada, kun sillä ja sillä kaverillakin on.
Olen päättänyt yrittää opettaa heitä vähän arvostamaan saatuja lahjoja.
:flower:

noh, mie oon ehkä huono vastaamaan kun mulla taitaa lähteä lapasista koko lahjojen ostelu taas :D mutta suunnitelmissa on ostaa pojalle puoliksi exän kanssa parkkitalo ja siihen pikkuautoja.. mutta mie sitte varmaan ostan kakkea muuta lisäks.. poika tulee saamaan lahjoja myös kummeiltaan, tädiltä + enoilta, mummolta,mummilta,ukilta,isomummilta (tosn varmaan kirjekuori) parilta mun kaverilta :D mutta ajattelin ehdottomasti kieltää kaiken krääsän ja pehmolelut, lahjalistalle on päässyt vain Duplot, brio junarata (tai sihen yhteensopivat jutut) ja little people ukot ja muut..
pehmeitä paketteja en toivo ojalle koska sillä on nyt jo vaatetta enemmän kuin tarpeeksi, mutta kunnon oikeat villasukat sille ajattelin pyytää mun mummoa kutomaan, jos vielä jaksaa :)
mutta kyllä noin äkkisältään ajateltuna lahjoja tulee taas ihan älyttömästi :D

Yhteistyössä