Meidän"pikkutyttö" sit muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
mutta ryöharjoittelun voi saada hyväksilukuna, siksi ainakin tytön poikaystävän ei tarvii harjoittelua suorittaa kun on kaksi kesää ollut alansa töissä ( lukee sähköinsinoööriksi), tosin ei valmistu silti aiemmin ymmärtääksei, todistuksen saa samaan aikaan kun muutkin.

Ihanaa! röitä :D

[video=youtube;9ezrr4sp6v0]http://www.youtube.com/watch?v=9ezrr4sp6v0[/video]
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
"sipsi"
[QUOTE="hkl";29249135]Oisko sillon parikyt vuotta sitten ylioppilaat valmistuneet sairaanhoitajaksi parissa vuodessa, villi veikkaukseni.[/QUOTE]

Anteeksi jankutukseni asiasta, mutta väärä veikkaus.

Olen valmistunut sairaanhoitajaksi jo vuonna 1991, ylioppilaskin olen, ja 3,5v kesti sairaanhoitajakoulutus silloinkin.
 
"vierailija"
Juu, lähäripohjalta sai sen ekan viiden viikon harjoittelun hyväksiluettua, mutta ei muuta. Sitten noita kursseja on hirmu vaikea kiriä ja tehdä nopeampaa, koska ne pitää suorittaa tietyssä järjestyksessä. Ja harjoittelua on vähän joka jaksoon liittyen, ja ne vievät oman aikansa. Eli kolme ja puolivuotta meni aika tarkalleen..
 
"vieras."
Kuten moni muukin on jo todennut, yo ja lähihoitaja on toisen asteen tutkintoja, sairaanhoitaja on kolmannen asteen. Jos sä olet jo suorittanut yhden toisen asteen tutkinnon, saat toista toisen asteen tutkintoa suorittaessa yhteiset opinnot ja valinnaiset hyväksiluettua. Niistä yleensä kertyy 20-40 opintoviikkoa. Kolmannen asteen opinnoissa et tietenkään saa hyväksiluettua toisen asteen opintoja. Työharjoitteluja voi saada hyväksiluettua, samoin harrastuksia (esim. itse opiskelen liikunta-alaa ja sain hyvitystä kuntisalitreenistä ja pt-työstä).

Onnea tyttärelle opintoihin! :)
 

Yhteistyössä