Meidän"pikkutyttö" sit muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="harmaa";29245115]Ei sitten Rovaniemelle hakenut?[/QUOTE]

ei alkanut tammikuussa sairaanhoitajakoulutusta, mutta pääsi tänne lähihoitajalinjalle, mutta haluaa kuitenkin mieluummin tuonne sairaanhoitajaksi. jso ei olisi tuonen pässyt olisi käynyt lähäri-opinnot ja sit sairaanhoitajaksi
 
lukion voi suorittaa 2-4 vuodessa ja mä valmistuin 2 vuodessa merkonomiksi koska mulla oloi jo pohjalla kokin tutkinto, kuten muutkin mun luokkakaverit, he olivat kaikki VÄHINTÄÄN lukion suorittaneita ja tuon lukionkin aion suorittaa kahdessa vuodessa =) opon mielestä sen vois tehdä puolessatoista, mutta jhalauan vähän hitaammin opiskella.
Niin lukion voi suorittaa kahdeski vuodes, mutta kyllä suurin osa suorittaa sen kolmes vuodes ku kyse nuorten päiväopiskelusta. Sä teet sitä aikuuspuolella ja mun käsittääkseni siä on suoritettavia kursseja vähemmän, korjaa jos oon vääräs. Ainaki siinä nettilukios oli joku 40 kurssia ja ainaki mun aikana niitä kursseja piti olla yhteensä muistaakseni 76.

Toisen asteen koulutus on eria asia ku amk eikä siinä vaikuta lyhentävästi aiempi toisen asteen koulutus. Ei vaikka kyse olis samasta alasta.

Mutta hienoa, että tyttö sai heti opiskelupaikan ja mieluusalta alalta! Ku opintoja on kasas tietty määrä niin pääsee tekemään alan töitäki opiskelujen ohes.
 
[QUOTE="wieras";29245899]Taidat jutella paljonkin tyttäresi kanssa, kun et sen vertaa tiennyt, että kestää 3.5 vuotta valmistua.[/QUOTE]

Kuulostan ehkä ilkiältä, mutta mun mielestä vähän outoa, että aikuunen ihminen luulee sairaanhoitajan valmistuvan kahdes vuodes. Luulis tuon verran tietävän, että ei lukio tai amis sitä amk-koulutusta lyhennä.
 
sdfasd
Kuulostan ehkä ilkiältä, mutta mun mielestä vähän outoa, että aikuunen ihminen luulee sairaanhoitajan valmistuvan kahdes vuodes. Luulis tuon verran tietävän, että ei lukio tai amis sitä amk-koulutusta lyhennä.
Juu eiköhän tämä ole sinun osaltasi tullut tässä ketjussa jo selväksi.Vieläkö meinasit monta kertaa asiasta mainita tässä ketjussa? et taida olla itsekään kovinkaan fiksu,kun samaa asiaa jankutat.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vvvvieras
Lähihoitajat saa hyväksiluettua 5 viikon perushoidon harjoittelun sairaanhoitajaopintoihin, ainakin SAMKissa. Eli se eka harjoittelu, joka yleensä toteutetaan vanhainkodeissa ja jossa tarkoituksena on oppia perushoitoa: pesuja, pukemista, syöttämistä, sekä sitä ''henkistä'' puolta eli hoitaja-asiakas-suhdetta.
 
"Mä kans"
Hei jos ei vielä tullu selväksi näistä tosi monipuolisista vastauksista näiltä aikuisilta, niin se ei sit tosiaan onnaa kahdessa vuodessa.

Mikä vittu mättää, että samaa asiaa pitää jokaisen erikseen tulla selittämään. Ap sanoi jo ensimmäisellä sivulla, että sitten se on varmaan niin, ja silti jankutetaan.
 
Vierasmies
Mitäs tyttöjä ne täysikäiset karvapilluiset mammat on?

Auta kun teitä 20v:na parin lapsen äitinä joku tytöttelisi..

[QUOTE="qwe";29245985]Onnea tytölle :)[/QUOTE]
 
Vierasmies
Et säkään anaalin terävin kynä ole jos et huutelun pointtia tajua.

[QUOTE="Mä kans";29246107]Hei jos ei vielä tullu selväksi näistä tosi monipuolisista vastauksista näiltä aikuisilta, niin se ei sit tosiaan onnaa kahdessa vuodessa.

Mikä vittu mättää, että samaa asiaa pitää jokaisen erikseen tulla selittämään. Ap sanoi jo ensimmäisellä sivulla, että sitten se on varmaan niin, ja silti jankutetaan.[/QUOTE]
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29245465:
Onnittelut.

Ammatikorkeakoulussa ei voi hyväksilukea toisenasteenkoulun kursseja joten ei todellakaan kahessa vuodessa valmistu.
mutta ryöharjoittelun voi saada hyväksilukuna, siksi ainakin tytön poikaystävän ei tarvii harjoittelua suorittaa kun on kaksi kesää ollut alansa töissä ( lukee sähköinsinoööriksi), tosin ei valmistu silti aiemmin ymmärtääksei, todistuksen saa samaan aikaan kun muutkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä