Meidän perheen ihka ensimmäinen Isäinpäivä :-) Onko tämä ok lahja?

??????
Kuinka hyvin voi ottaa tuollaisen hyväntahtoisen naljailun jos se on jatkuvaa? Jos ajatellaan, miten paljon isien arvostusta alennetaan tällaisilla "meidän Pekka se puki lapselle punaiset housut ja vihreän paidan"- kommenteilla ja vastaavilla. Se varmasti syö miehen isyyttä, ja vie isää lapsista pois. Isä voi hyvinkin kokea olevansa silloin ulkopuolinen, joka tekee aina kaiken vähän "hassusti". En tiedä jaksaisinko itse kovin kauan naureskella itselleni.
Mitä jatkuvaa tuossa yhdessä lahjassa on?
 
***
Mitä jatkuvaa tuossa yhdessä lahjassa on?
Tämä oli tällaista yleistä pohdintaa. Minusta isien tekemisiin suhtaudutaan usein vähän aliarvioiden. Ehkä isä ei tee kaikkea niinkuin äiti, mutta tuskin se tekee isän toiminnasta yhtään sen huonompaa. Joo, meni vähän ohi aiheen, mutta ajattelin vain, etten itse jaksaisi, vaikka huumoria olisi suotukin, aina suhtautua huumorilla itseni vähättelyyn (siis jos se olisi jatkuvaa).
 
waster
Kuinka hyvin voi ottaa tuollaisen hyväntahtoisen naljailun jos se on jatkuvaa? Jos ajatellaan, miten paljon isien arvostusta alennetaan tällaisilla "meidän Pekka se puki lapselle punaiset housut ja vihreän paidan"- kommenteilla ja vastaavilla. Se varmasti syö miehen isyyttä, ja vie isää lapsista pois. Isä voi hyvinkin kokea olevansa silloin ulkopuolinen, joka tekee aina kaiken vähän "hassusti". En tiedä jaksaisinko itse kovin kauan naureskella itselleni.
No jatkuva naljailu on sitten asia erikseen. Mutta kyse on nyt yhdestä lahjasta... Ja jos naljailu ahistaa, niin voi avata suunsa ja keskustella asiasta.
 
waster
Miksi naljailua pitäisi edes aloittaa? Kunnioitus on parisuhteen perusta minun mielestäni, ei niin, että naljaillaan kunnes toisen on pakko avata suunsa.
Siis kysehän on nyt yhdestä lahjasta. Ja riippuu tosi paljon ihmisestä kuka minkin asian ottaa naljailuna: jos oikein miettii niin voi ottaa naljailuna, irvimisenä ja kettuiluna. Tiedän ihmisiä joille riittää kun päivää sanoo ja heti käy juorumylly että se varmasti tarkoitti sillä sitä ja tätä ja varmasti nauroi ivallisesti minulle kun hymyili postilaatikolla päivää sanoessaan ja voi hyvä ihme se on rasittavaa!

Kunnioitusta, kyllä, mutta huumoria myös. Kyllä ihmisten pitää osata nauraa myös itselleen ja viljellä huumoria. Ja mä _EN_ nyt tarkoita tällä mitään jatkuvaa aliarvioimista ja lyttäämistä. Tuossa ap:n lahjassa ei mun mielestäni ollut mistään sellaisesta kyse. Olen myös ollut koulukiusattu aika hemmetin monta vuotta, joten tiedän varsin hyvin mitä eroa on hyväntahtoisella naljailulla ja jatkuvalla lyttäämisellä.
 
"vieras"
Oot kyllä uhrannu aikaa ja vaivaa asiaan! Mulla on yks kortti fikassa ja se siitä.

Ainoo mikä otti korvaan oli se siemennys, mut täällä on noi lehmä termit muutenkin muodissa..
 
Ja voi elämä että on muuten tiukkapipoista ja huumorintajutonta porukkaa liikenteessä. Ei ihme että parisuhteissa menee huonosti ja seksikin on 'lauantaina urheiluruudun jälkeen peiton alla valot pois' -luokkaa kun ei millekään saa nauraa. Tsiis.. Vapauttakaa tekin joskus takakireä keppi perseestänne niin elämässä on vähän muutakin kuin naamoja norsunv*tulla :D
 
Tuosta naljailusta täytyy sanoa: MINÄ rakastan miestäni, yli kaiken ja arvostan suuresti. Ja hän tietää sen. Meidän suhde perustuu vilpittömyyteen, rakkauteen, yhteen hiileen puhaltamiseen ja huumoriin. Meillä on hauskaa yhdessä ja huumorilla kevennämme raskaitakin asioita. Meillä on aina ollut samanlainen huumorin taju ja osaamme molemmat nauraa myös itsellemme. En koskaan hankkisi miehelle lahjaa joka loukkaa häntä. Jos nyt jonkun korvaan kuulostaa siltä että vähättelen miestäni tai "lyttään" häntä tällä lahjalla niin se on valitettavaa. Itse kuitenkin tiedän, että mieheni ymmärtää huumorin eikä varmasti näe asiaa hänen isyyden lyttäämisenä. Meillä tälläinen huumori toimii molempiin suuntiin. Esim. mieheni kutui välillä raskauden aikana minua tankiksi ja valaaksi. Asiayhteydestä iroitettuna saattaa kuulostaa jonkun korvaan todella karulta ja ilkeältä, mutta minä en todellakaan ajattele niin vaan tiedän mieheni sanoneen niin vain hassutellakseen ja osoittaakseen rakkautta. Juu me ollaan kummallisia :LOL:
 
olen kai tosikko, mutta mua tollainen lahja ei naurata kylla yhtaan. Milla vuosikymmenella ap elaa? Ja pyykkipojat ja oksennuspussit : / . naiset ainoastaan osaa ja kestaa vaipanvaihdon, pyykinpesun ym. Mauton lahja, mutta jos sun mies tykkaa niin siita vaan. Miehenasi taitaa olla kunnon punaniska- juntti.
 
..
Haluaisin kysyä minkä ikäisiä olette?

Tämä kysymys ei nyt sinällään liity sun aloitukseen, kysyn sitä vain sen vuoksi että kerrot tämän olevan ensimmäinen isänpäivä.

Ja syy miksi kysyn on se, että mulla on ikäkriisi koska tuntuu että kaikilla muilla meidän ikäisillä on jo lapsia ja meillä ei ole.. itsekin niin haluaisin perheen..

Mutta itse kysymykseen, mun mielestä lahja on tosi mahtava :)
 
Haluaisin kysyä minkä ikäisiä olette?

Tämä kysymys ei nyt sinällään liity sun aloitukseen, kysyn sitä vain sen vuoksi että kerrot tämän olevan ensimmäinen isänpäivä.

Ja syy miksi kysyn on se, että mulla on ikäkriisi koska tuntuu että kaikilla muilla meidän ikäisillä on jo lapsia ja meillä ei ole.. itsekin niin haluaisin perheen..

Mutta itse kysymykseen, mun mielestä lahja on tosi mahtava :)
Itse olen vähän päälle 30 v. ja mies jo päälle 40 v. Löysimme toisemme siis vasta ns. myöhäisillä vuosilla ja nyt tätä esikoistakin odottettiin ja toivottiin noin 5 vuotta.
 
[QUOTE="vieras";22449279]Lahja kuulostaa kivalta :) mutta saanko kysyä mitä tämä kaikki tuli maksamaan?[/QUOTE]

Täytyy myöntää, etten laskenut kuitteja :ashamed: Halusin vain täydellisen paketin... Kun tätä on kuitenkin odotettu niin kauan.
 
Turkilmas
Mun mielestä aivan loistava ja hauska lahja. Ja jestas miten paljon olet jaksanut nähdä vaivaa. Mä olen ihan otettu miehesi puolesta :D.

Enkä kyllä löytänyt lyttäystä tai naljailua tuosta sepostuksesta laisinkaan. Ehkä siksi(kin) että meidän perheessä heitetään välillä ronskiakin huumoria rakkaudella :). Siks toisekseen: teille on tosiaan just syntynyt vauva. Sitähän on aloittelija niin äiti kuin isäkin. Tuo saattaisi olla vähemmän hauska jos teillä olisi yhteisiä lapsia useampia. Mutta tosiaan yksi ihan pieni, onnittelut pienokaisen johdosta, niin tosiaan mun mielestä tuo pakkaus on vain ja ainoastaan ihana, hauska ja rakkaudella kyhätty :)
 
ekan äiti
Mä annoin tämmösen isyyspakkauksen noin kuukautta ennen esikoisen laskettua aikaa. Tosin ensin tuli isännälle kirje "Kelalta" postissa, jolla kyseisen paketin sai lunastettua. Sitten itse isäinpäivänä synnytin pojan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekan äiti;22449417:
Mä annoin tämmösen isyyspakkauksen noin kuukautta ennen esikoisen laskettua aikaa. Tosin ensin tuli isännälle kirje "Kelalta" postissa, jolla kyseisen paketin sai lunastettua. Sitten itse isäinpäivänä synnytin pojan. =)
Minäkin mietin sitä, että annanko ennen synnytystä, mutta se meni sitten näin. Mutta teilläpä tuli täydellinen isäinpäivän lahja :)
 
waster
olen kai tosikko, mutta mua tollainen lahja ei naurata kylla yhtaan. Milla vuosikymmenella ap elaa? Ja pyykkipojat ja oksennuspussit : / . naiset ainoastaan osaa ja kestaa vaipanvaihdon, pyykinpesun ym. Mauton lahja, mutta jos sun mies tykkaa niin siita vaan. Miehenasi taitaa olla kunnon punaniska- juntti.
Sivistyneet ihmiset ei yleensä tule nimittelemään toisia vaikka lahja ei sun mieleen oliskaan..
 

Yhteistyössä