meidän lapset ovat epänormaaleja...

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Huoh. :headwall:
Meillä kyllä saa tutkia, tietenkin.
Kukat on ihania ja ai, niitä haistellaan ja ehkä maistellaan.
Kaikkea pitää tutkia ja maistaa, oli sitten kaukosäädin tai lompakko.
Mä en vaan näe tuossa mitään pahaa, mun mielestä lapsen kuuluu saada tutkia ja kokeilla.
oikeasti vaaralliset asiat kielletään ja opetellaan ettei niin saa tehdä, yleensä uskoo kun sanotaan ei mutta kokeilee silti rajojaan.



Meillä taas lapset EIVÄT kiusaa, härnää, ärsytä tms muita lapsia.
Sen olen opettanut ja se on itsestään selvyys.

Raivareitakaan meillä ei saada vaan puhutaan jos joku nyppii ja rauhoitutaan juttelemalla.
Jos mun kasvatukseni nyt menee vikaan sillä et taaperot saa tutkia ni voi ohhoh, mä olen ylepä siitä että mun lapseni osaavat muuten käyttäytyä tosi hyvin vaikka ovatkin maistelleen kaukosäädintä :D
Noin sen pitäisi ollakin, ihan joka perheessä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hehehehehhe:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ihanaa sädekehän kiillotusta. :saint:

Kuvittelee ehkä kiillottuvansa... haha

Todellisuudessa täällä jokainen järkevä ihmettelee, ettei oo ihan peruslapsia, sillä tutkiminen kuuluu LUONNOLLISESTI lapsen kehitykseen. UTELIAISUUS ja matkiminen.
Tuo matkiminen juu...miksi poika leikkis leluillaan kun isikin puhuu puhelimeen, käyttää avaimia jne...etenkin isin hommia matkitaan ja pitää saada se puhelin itsellekin. Ei se ole tuhma, haluaa vain tehdä kuten aikuinen vaikka se luuri saattaa vähän saada uusia säätöjä. Siispä pojalle oma puhelin, avaimet ja vanha kaukosäädin. Sen sijaan että hoen ei ei ei...
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Tuo matkiminen juu...miksi poika leikkis leluillaan kun isikin puhuu puhelimeen, käyttää avaimia jne...etenkin isin hommia matkitaan ja pitää saada se puhelin itsellekin. Ei se ole tuhma, haluaa vain tehdä kuten aikuinen vaikka se luuri saattaa vähän saada uusia säätöjä. Siispä pojalle oma puhelin, avaimet ja vanha kaukosäädin. Sen sijaan että hoen ei ei ei...
Tästä tulikin mieleeni vessapaperijuttu, meidän 1v7kk pätkii vessapaperia jo ihan senkin vuoksi että leikkii pyyhkivänsä alapäätään tai nenäänsä :) Ne vanhat paperit unohtuvat lattialle ja kohta pitää jo mennä hakemaan uutta. Ja jos ei ensimmäisellä nykäisyllä saa kunnon palaa paperista, tiputtaa silpun lattialle ja yrittää uudestaan. Ja uudestaan...
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Ap olen samaa miettinyt,varsinkin eilen kun jossain ketjussa oli puhetta miten vieraiden kassit pengotaan ympäri.Siis apua.
Meillä ei lapset koske vieraiden kasseihin ja päädyin miettimään miten ihmeessä sitten olen saanut kasvatettua 5 omaa ja yhen bonarin näin.

Tavaroita ei rikota.
Eikä oteta toisen omaa.
En vaan ymmärrä ja omaan siis myös epänormaalit lapset.
Eivät he riko ja sotke tahallaan.
Ei meilläkään tahallaan tee niitä, tuolle vaan sattuu ja tapahtuu. Oikeestaan meillä enemmänkin tuolle lapselle sattuu tapaturmia kuin että rikkoo tavaroita. Äskenkin juoksi makuuhuoneeseen nukkumaan, törmäsi sohvaan, kaatui ja löi päänsä seinään.
 
mutta
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meidän lapsilla on kyllä ollut leluja tarpeeksi, tai ehkä jopa liikaa :xmas:

Silti kaukosäätimet, avaimet, kännykät yms ovat kiinnostaneet vauvaiässä/taaperoiässä, näkiväthän he vanhempiensa käyttävän niitä päivittäin, ja normaali utelias lapsi on kiinnostunut niistä asioista joita vanhemmatkin tekevät. Se on sitä oppimista.

Huonosti kasvatettuja? Paljon mahdollista :D, mutta kummasti sieltä päiväkodeista, neuvoloista yms tulee aina vaan kehuja lasten käytöksestä, toisten huomioon ottamisesta, jne. Rasavilliä kuopustakin kuvattiin sanoilla "rauhallinen, tasapainoinen, ajattelija". Kotona kyllä koettelevat rajojaan, kuten lasten mun mielestä kuuluukin.

Sitten, kun kaukosäätimen tai huonekasvien tuhoaja on 5-7 v, on jo jossain vikaa, sanon minä :saint: . Mutta vauvalle/taaperolle, jonka elämäntehtävä on tutkia lähiympäristöään ja oppia, se on vain ja ainoastaan luonnollista ja jopa suotavaa.
Ääh, älä yritä. Tuollaiset lapset on vain huonostikasvatettuja ja vanhemat on liian lepsuja. :kieh:

:saint:
kyläpaikassa vanhempien velvollisuuksiin kuuluu kuitenkin vahtia lapsensa itse. vaikka olisi vauva/taapero silti kunnioitetaan toisen omaisuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meidän lapsilla on kyllä ollut leluja tarpeeksi, tai ehkä jopa liikaa :xmas:

Silti kaukosäätimet, avaimet, kännykät yms ovat kiinnostaneet vauvaiässä/taaperoiässä, näkiväthän he vanhempiensa käyttävän niitä päivittäin, ja normaali utelias lapsi on kiinnostunut niistä asioista joita vanhemmatkin tekevät. Se on sitä oppimista.

Huonosti kasvatettuja? Paljon mahdollista :D, mutta kummasti sieltä päiväkodeista, neuvoloista yms tulee aina vaan kehuja lasten käytöksestä, toisten huomioon ottamisesta, jne. Rasavilliä kuopustakin kuvattiin sanoilla "rauhallinen, tasapainoinen, ajattelija". Kotona kyllä koettelevat rajojaan, kuten lasten mun mielestä kuuluukin.

Sitten, kun kaukosäätimen tai huonekasvien tuhoaja on 5-7 v, on jo jossain vikaa, sanon minä :saint: . Mutta vauvalle/taaperolle, jonka elämäntehtävä on tutkia lähiympäristöään ja oppia, se on vain ja ainoastaan luonnollista ja jopa suotavaa.
Ääh, älä yritä. Tuollaiset lapset on vain huonostikasvatettuja ja vanhemat on liian lepsuja. :kieh:

:saint:
kyläpaikassa vanhempien velvollisuuksiin kuuluu kuitenkin vahtia lapsensa itse. vaikka olisi vauva/taapero silti kunnioitetaan toisen omaisuutta.
Kah, noinko se meneekin? :eek: Luuletko mua ihan typeräksi, tuohan on itsestäänselvyys, tai ainakin pitäisi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ihanaa sädekehän kiillotusta. :saint: Sama ap on välillä "itkenyt" täällä "kuritonta" kuopustaan. Ja joku heidän tuttunsa mainitsi että ap vaan nauraa kun kuopuksensa lyö (tms) muita aikuisia. Mitä muuta tuo on kuin kurittomuutta? Joo, tiedän että on ns. erityislapsi, mutta diagnoosin varjolla ei lapsen voi antaa uhkailla ja lyödä muita. Eikä diagnoosin varjolla kannata hakea sääliä "rankalle elämälle". Apn omin sanoin, kuria naiset, kuria.

Sorry äkäinen teksti, mutta joskus ihmetyttää kun ollaan neuvomassa toisia vaikka ensin pitäisi keskittyä ihan siihen omaan elämäänsä ja kasvatustyöhönsä. Itsekin tiedän ettei se ole helppoa meillä on sekä diagnosoitu että diagnosoimatoin erityislapsi.

Ja lisättäköön! Lapset on erilaisia, sen olen huomannut omasta katraastani.
ensinnäkin en naura jos lapseni jotakuta lyö vaan kiellän, toisekseen pointtini oli se että ne asiat josta alussa mainitsin eivät ole tulleet pojille mieleenkään ja silti toi kuopus on kuriton muuten, vaikkakin hyvin hallinnassa nykyään. ja meillä on lapsilla leikeissä vanhat avaimet ja kaukosäätimet yms. esikoinen on silti omatoiminen, tekee välipalansa ja aamupalansa itse, pärjää koulussa hyvin, on sosiaalinen yms. tiedeän että temperamenteissäkin on eroja, toki, onhan noikin kuin päivä ja yö =)
 
Lush
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
näin tuli vain mieleen kun erästä tekstiä lapsista ja lasten tekemisistä luin! nyt ne varmaan tulee kärsimään loppuelämänsä!!!

ko tekstissä jota luin, viitattiin siihen kuinka lapset "omatoimisesti" (lue tekevät tuhojaan) kotona puuhaavat.


-ole tarvinnut nostaa kaukosäätimiä tms pois pöydiltä
- kukat ovat saaneet pysyä mullassaan
- astiat ja aikuisten tavarat pysyneet paikoillaan
- vessanpönttö ei ole koskaan niellyt mitään sinne kuulumatonta
- mikroa ei ole yritetty räjäyttää
- seiniä eivät ole piirrokset koristaneet
- verhot ovat pysyneet paikoillaan
- ikkunat voivat olla auki, niihin ei kukaan kiipeä
- jauhot, pesuaineet, yms ovat pysyneet omilla paikoillaan
- kännykät, lompakot yms voivat olla juuri siinä mihkä ne jätän, niihin ei kosketa

listaa vois jatkaa loputtomiin... =) :hug:
meidän esikoinen oli just tollanen :) oli elämäni järkytys kun nyt 1v kaksoset on ihan toistamaata ne on sellasia tuholaisia, että oksat pois ja kun iitä on2 ne ehtii joka paikkaan :)
 

Yhteistyössä