Meidän 10kk ikäinen poika tippui tänään ostoskärryistä :(

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
mää
Ihan hirveän raskas sydän on. Meillä oli onnea rutkasti mukana, eikä mitään sattunut vaikka poju tippui pää eellä suoraan betonilattiaan :( Sitä ei voi olla tuntematta syyllisyyttä ja ajattelematta sitä, mitä jos pahasti olisi käynyt. sitä ei olisi voinut ikinä antaa itselleen anteeksi. Ikinä en selväisi siitä, jos rakkaimmalle sattuis jotain pahaa minun itseni takia.

Monet tätä lukiessa ihan varmasti ajattelee mikä hulttio äiti tuoki on. Tiedän kyllä. Sitä vain halusin tulla kertomaan, miten tämmöinenki pahassa tapauksessa hengenvaarallinen tapaturma voi sattua meille jokaiselle, hyvillekkin äideille. (Minä siis olen niitä äitejä, jotka haukan ja leijonaemon lailla tarkkailee ja suojelee lapsiaan..) Nyt kävi niin, että poistuin hetkeksi paikalta ja mies jäi pojan kanssa vauvan luo. Oli vieressä, mutta katsoessaan pois päin poika pyörähti :(
 
vv
juu niitä turvavöitä kannattaa käyttää..
meidän muksu 1,5kk kieri sieltä alas kun isosisko 2,5v roikkui kärryn sivussa ja kärryt kaatui. ei ollu vöitä kun sen ikäinen ei ponnistele vielä ylös...
 
rexutar
no on kyllä aivan täys kpää, jos joku tosta rupeaa päätään aukoo :heart:
Kyllä näin on, että voi jokaisen kohdalle osua tälläinenkin harmi.
Älä itseäsi liikaa piinaa tapahtuneesta.
 
Tuon ikäiset kiipeilee niin vikkeläti joka suuntaan, että niissä isompienkin istumakärryissä pitäis kyllä ola turvavyöt...Kaukalossa istuva ei viellä itse juuri mihinkään menekkään, mutta tuommoinen kun jo pyrkii seisomaan kiipeää sekunnissa vaikka mihin!
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Ihan hirveän raskas sydän on. Meillä oli onnea rutkasti mukana, eikä mitään sattunut vaikka poju tippui pää eellä suoraan betonilattiaan :( Sitä ei voi olla tuntematta syyllisyyttä ja ajattelematta sitä, mitä jos pahasti olisi käynyt. sitä ei olisi voinut ikinä antaa itselleen anteeksi. Ikinä en selväisi siitä, jos rakkaimmalle sattuis jotain pahaa minun itseni takia.

Monet tätä lukiessa ihan varmasti ajattelee mikä hulttio äiti tuoki on. Tiedän kyllä. Sitä vain halusin tulla kertomaan, miten tämmöinenki pahassa tapauksessa hengenvaarallinen tapaturma voi sattua meille jokaiselle, hyvillekkin äideille. (Minä siis olen niitä äitejä, jotka haukan ja leijonaemon lailla tarkkailee ja suojelee lapsiaan..) Nyt kävi niin, että poistuin hetkeksi paikalta ja mies jäi pojan kanssa vauvan luo. Oli vieressä, mutta katsoessaan pois päin poika pyörähti :(
Kannattaa kuitenkin 2 yötä seurata, silitellä esim.poskesta että reagoi, näin neuvoisivat tekemään terveyskeskuksessa. Meillä ovat käskeneet jopa herätellä yöllä hereille tajunnantason seuraamiseksi mutta mä en ole koskaan muuta kuin silitellyt poskea ja kun on reagoinut on jatkettu unia.

Sitä sattuu, meillä poika poltti kätensä, reitensä ja kämmenselkänsä mun huolimattomuuden takia, veti kahvikupin päällensä, hirveä oli syyllisyys!
 
Meillä vauva on 10 kk ja alkanut juuri nyt yllättäen ponkailemaan ylös joka paikasta. Esim syöttötuolista. Yllättäen kun vauva noin tekee, on sitä aika vaikea arvioida ja ennustaa kun ei se vauva ennenkään noin ole tehnyt. Älä siis tunne syyllisyyttä. Yritä vain ottaa opiksi niinkuin me kaikki tässä lasten kasvatuksessa.. :) Ja jos ei se vauva itseään kolhi nyt, hän kolhii itsensä myöhemmin. Kantapään kautta me ihmiset tunnumme aina oppivan. Meidän vanhempien pitää siis vaan tyytyä tekemään parhaamme ettei liian kovasti joskus kolahda.
 
mää
Aion laittaa kellon soimaan 2 tunnin välein ja tarkistaa että reagoi. Tiedän tämän ohjeen :) Aivotärähdystä ei kuitenkaan tullut, kun heti alkoi itkemään ja on ollut ihan normaali. Ei oksennusta, ei väsymystä ei mitään. Oma iloinen itsensä on ollut onneksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja isipappa:
Meillä vauva on 10 kk ja alkanut juuri nyt yllättäen ponkailemaan ylös joka paikasta. Esim syöttötuolista. Yllättäen kun vauva noin tekee, on sitä aika vaikea arvioida ja ennustaa kun ei se vauva ennenkään noin ole tehnyt. Älä siis tunne syyllisyyttä. Yritä vain ottaa opiksi niinkuin me kaikki tässä lasten kasvatuksessa.. :)
Mä taas tosiaan tiedän, että tuo 1,5-vuotias nousee seisomaan ja tekee mitä tahansa niissä kärryissä jos ei valjaita olisi.
Ei tulis ostosten teosta mitään, joten käytämme valjaita. Saan minäkin valita perunat ja tomaatit rauhassa, ilman että kokoajan silmätarkkana vahdin lasta. :)
 
Hyvä ettei käyny pahemmin. Kaikilla "hyvilläkin" vanhemmilla se haukankatse joskus hetkeksi herpaantuu ja tietty just sillon sattuu vahinko. Meillä ei onneks vielä ainakaan harrasta nousemista ostoskärryssä istuessaa tuo juniori 1v8kk.

mä oon kerran nähny kun pikku lapsi roikkuu ostoskärryn työntöaisassa ja kärryt lentää nurin ja vauva istuimessa myös nurin. Onneks siinäkään ei sit käyny pahemmin. Sen jälkeen mä aina kaikille hoen että ne kärryt voi helposti kaatua.

 
mää
Lapset on niin erilaisia, esikoinen on aina pysynyt kiltisti kärryissä. Tosin näin pienenä (10kk) ei vielä pidettykkään.. mutta joo, kyllä meillä pitää olla silmät jokapuolella näköjään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Hyvä ettei käyny pahemmin. Kaikilla "hyvilläkin" vanhemmilla se haukankatse joskus hetkeksi herpaantuu ja tietty just sillon sattuu vahinko. Meillä ei onneks vielä ainakaan harrasta nousemista ostoskärryssä istuessaa tuo juniori 1v8kk.

mä oon kerran nähny kun pikku lapsi roikkuu ostoskärryn työntöaisassa ja kärryt lentää nurin ja vauva istuimessa myös nurin. Onneks siinäkään ei sit käyny pahemmin. Sen jälkeen mä aina kaikille hoen että ne kärryt voi helposti kaatua.
Tää on tosi jännä. En ole ikinä nähnyt kenenkään muun lapsen muuten edes harrastavan tätä ostoskärryissä seisomaan nousemista kun omien lasten. Kummatkin on sidottu alta vuoden ikäsestä kärryyn. :)
 
mää
Me ei käytetty lääkärissä, kun nähtiin ettei aivotärähdystä tullut ja tiedetään nämä ohjeet.. Kallonsisäinen verihyytymä on nyt se mikä voi tulla 24h kuluessa milloin vain ja sen takia seurataan tajunnan tasoa. Jos olisi mennyt tajuttomaksi tms. niin tietty oltais lääkäriin lähdetty.
 
Mommy dearest
Kuullut olen, että melkein joka ainoa lapsi pudota mätkähtää jostakin jossakin välissä, vaikka miten kyttäisi. Joskus kierähtävät niin sukkelaan, että vaikka olisi vieressä niin ei ehdi väliin.

Millä te kärryyn sitojat niitä lapsia köytätte kiinni? Meillä lapsi on myös alkanut nyt kulkea ostoskärrissä siinä aisan takana olevassa tuolissa, mutta ei ainakaan vielä ole älynnyt kämmetä ylös siinä. Syöttötuolista kylläkin, *huokaus*. Siinä meillä onkin valjaat :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mommy dearest:
Kuullut olen, että melkein joka ainoa lapsi pudota mätkähtää jostakin jossakin välissä, vaikka miten kyttäisi. Joskus kierähtävät niin sukkelaan, että vaikka olisi vieressä niin ei ehdi väliin.

Millä te kärryyn sitojat niitä lapsia köytätte kiinni? Meillä lapsi on myös alkanut nyt kulkea ostoskärrissä siinä aisan takana olevassa tuolissa, mutta ei ainakaan vielä ole älynnyt kämmetä ylös siinä. Syöttötuolista kylläkin, *huokaus*. Siinä meillä onkin valjaat :whistle:
Ihan vaan sidon ne valjaat kärryihin kiinni ja lapsi valjaisiin...
 
älä ole varma
älä silti liikoja luule, etteikö siitä olisi tullut mitään pysyvää. tuttavalleni kävi myös noin ja siitä tullut pysyvä vamma =(
mutta toivotaan parasta.
 

Yhteistyössä