Mehua vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riitu:
Minä keitin itse mustikat ja vadelmat, sekoitin sopivassa suhteessa veteen ja herralle maistu. Lisäsin vielä ihan hitusen verran hedelmäsokeria, vähemmän mitä kaupan soseissa on lisättyä hedelmäsokeria. Tämä oli vain parin päivän väliaikainen juttu...

Tämäkin on hyvä idea
 
Saanko (ihan asiallisesti, ei provo) kysyä että miksi ei saa antaa mehua? Meillä ei tyttö, 10 kk, myöskään suostu juomaan vettä. Olen antanut hänelle mehua, veteen blandattuna n. 1 osa mehua, 8 osaa vettä. Mehuna omena- tai viinirypälemehu.
Varsinkin kun oli nuo helteet niin oli pakko antaa paljon extranestettä. Imetän vielä, mutta silti tuntuu että hänellä on jano, esim huulet kuivaa välillä.

En usko että tästä nyt on miteenkään älyttömästi haittaa. Hampaat, kaikki kaks, harjataan aina iltaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä näiden kanssa on aina semmosta vääntöä. Aina miettii tekeekö oikein ja mikä olisi oikein. HUOH!

Onneks on sentään netti jossa näitä pähkäillä! En osais kuvitella entisajan elämää jossa aina joutuis pähkäilemään kaiken yksin tai korkeintaan naapurin mamman kanssa..

No en olisi näitäkään vinkkejä saanut ilman nettiäitejä, heh. Oikeesti, olen saanut täällä niin paljon apua ja käytännön vinkkejä. Äidit ovat parhaita.

Yritän hedelmäsose-vesiyhdistelmää, kun herra herää päiväuniltaan. Tämä olisi hyvä juttu, koska ei ne hedelmäsoseetkaan niin hyvin hänelle kauppaansa tee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M0J0:
Saanko (ihan asiallisesti, ei provo) kysyä että miksi ei saa antaa mehua? Meillä ei tyttö, 10 kk, myöskään suostu juomaan vettä. Olen antanut hänelle mehua, veteen blandattuna n. 1 osa mehua, 8 osaa vettä. Mehuna omena- tai viinirypälemehu.
Varsinkin kun oli nuo helteet niin oli pakko antaa paljon extranestettä. Imetän vielä, mutta silti tuntuu että hänellä on jano, esim huulet kuivaa välillä.

En usko että tästä nyt on miteenkään älyttömästi haittaa. Hampaat, kaikki kaks, harjataan aina iltaisin.

heh heh

Minäkin aloin miettimään, että voiko siitä nyt sitten olla niiin paljon haittaa. Tietysti ne sit kai voi tottua siihen mehuun eikä se vesi kelpaa ikinä enää. Miksi ei myydä vauvojen omaa mehua!
 
No itseasiassa esim. Englannissa, missä me asutaan niin täällä myydään vauvoille tarkoitettua omaa mehua. Se on muuten samanlaista kuin tavallinen esim. omenatäysmehu, mutta steriilimpää (??) ja pienemmemmässä pakkauskoossa, lue, törkeän kallista.. Olen siis ihan tavallista mehua antanut, mihin ei ole lisätty sokeria. Esim. Amerikassa tätä ei kauhistella mitenkään outona. Täällä myydään vauvoille myös smoothie-juomia, joihin ei ole lisätty sokeria. Lähinnä ovat siis löysiä hedelmäsoseita..
 
Ja lisään vielä että kuulun näihin tekopyhiin jotka ennen kauhisteli että kun vanhemmat antoi vauvoilleen mehuja, mutta kun meidän tyttö ei vaan juo vettä, kokeilen sitä aina välillä mutta pulautaa sen vaan ulos..! Enkä tosiaan anna kuin tosi pieniä määriä mehua päivässä, vähän vain vedelle makua antamaan..
Ja vielä off topic: Viime viikolla todistin kun n. 1.5 v poika joi kokista rattaissaan.. Tämä on jotain aivan kamalaa mun mielestä! :(
 
Hirveästihän sitä toitotetaan että ei mehua janojuomaksi lapsille, no meillä ei ole koskaan tykännyt vedestä (nyt 2,5v) mutta ei myöskään ota mehua edes kulausta
joten kaikki neste mitä juo on vain maitoa.
Ei ole koskaan juonut mehua ja vettäkin saataa suihkussa ottaa vain jos leikkii päristelee sillä.
Mutta minkäs teet ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja M0J0:
Saanko (ihan asiallisesti, ei provo) kysyä että miksi ei saa antaa mehua? Meillä ei tyttö, 10 kk, myöskään suostu juomaan vettä. Olen antanut hänelle mehua, veteen blandattuna n. 1 osa mehua, 8 osaa vettä. Mehuna omena- tai viinirypälemehu.
Varsinkin kun oli nuo helteet niin oli pakko antaa paljon extranestettä. Imetän vielä, mutta silti tuntuu että hänellä on jano, esim huulet kuivaa välillä.

En usko että tästä nyt on miteenkään älyttömästi haittaa. Hampaat, kaikki kaks, harjataan aina iltaisin.
No mun mielestäni ei oo vaan mitään järkeä opettaa lapselle, että mehu on se janojuoma.

 
No ei oo järkee ei, mutta entäs onko järkee sitten nestehukkasta vauvaa viedä lääkäriin..? :/ Nyt varsinkin kun on ollut kuumetta hampaiden tulon takia niin ihan mielelläni olen kyllä huolehtinut hänen nestetasapainosta. Imettämällä hän ei saa enää tarpeeksi nestettä, ainakin siltä minusta tuntuu. Syötöt on olleet viimeaikoina niin lyhyitä, johtuisiko sitten noista kipeistä ikenistä vai mun maidontulon hiipumisesta..??
Onhan nää kiemurasia juttuja pohtia, kun kuitenkin haluamme kaikki vaan pikkuistemme parasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja M0J0:
No ei oo järkee ei, mutta entäs onko järkee sitten nestehukkasta vauvaa viedä lääkäriin..? :/ Nyt varsinkin kun on ollut kuumetta hampaiden tulon takia niin ihan mielelläni olen kyllä huolehtinut hänen nestetasapainosta. Imettämällä hän ei saa enää tarpeeksi nestettä, ainakin siltä minusta tuntuu. Syötöt on olleet viimeaikoina niin lyhyitä, johtuisiko sitten noista kipeistä ikenistä vai mun maidontulon hiipumisesta..??
Onhan nää kiemurasia juttuja pohtia, kun kuitenkin haluamme kaikki vaan pikkuistemme parasta!
Joo, ei tietenkään pidä mennä äärimmäisyyksiin. Siis mun tilannehan on se, että meidän molemmat lapset ovat olleet hyviä juomaan myös vettä eli ongelmaa kuivumisesta ei oo ollut. Jos nestehukan partaalla oltais oltu, niin kai mäkin mehua olisin juottanut. =)

 
Oletko koittanut, että kelpaako maito nokkamukista paremmin?

Onneksi ei ole tätä ongelmaa, kun imettää. Ei ole edes niin pahaa vatsatautia tai muuta tautia etteikö tissimaito kelpaisi. Aina uppoaa joten aina saa nesteitä ja ravintoa.

Joo, no, kaikki ei pysty imettämään...ärsyttää kun imettäjät tulevat aina kerskumaan paremmuutta.
Kaikki ei pysty imettämään. Silti vauvat ihan samanlaisia kuin teidän täydellisyytenne
 

Yhteistyössä