Mehua vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
inun vauvani 8kk ei juo mitään, söisi vaan kaikenlaista. Päivän aikana saan menemään n. 2dl maitoa ja yöllä 2dl myös. Vettä inhoaa! En enää muuta keksi kuin yrittää tuttipullosta mehua, onko joku antanut?
 
Siis juo maitoa maitona 4dl vuorokaudessa. Soseet sisältävät vettä myös. Saanee nestettä kyllä riittävästi. Voit vielä sekoittaa maitoa ruokaan tai tarjota vaikka hedelmäsoseen sijaan vauvajugurttia tai rahkaa, jos olet maidon määrästä huolissasi.
 
Onko tuota kestänyt pitkään? Voisko olla hampaita tulossa ja siksi pullo ei tunnu hyvältä suussa, auttaisko jos maitoa hörppyyttäisi kupin reunasta tai kokeilisi vaikka antaa lusikalla. Itse antaisin tuossa tilanteessa mehun sijaan esim. hedelmäsoseita, nehän on suureksi osaksi vaan nestettä.
 
Vellit ja jugurtit lasketaan myös nesteeksi. Eli aamuun ja iltaan yrittäisin velliä ja välipalla niitä lasten jugurtteja. Myöskin soseisiin lisäisin maitoa. Voisin yrittää myös tehdä hedelmä- tai marjasoseista nektariinia vedellä laimentamalla, on parempi vaihtoehto kuin mehut. Täysmehutkin ovat niin happamia, että ovat pahasta hammaskiilteelle jos jatkuvasti niitä juo.
 
meillä ei tyttö kans tuon ikäsenä halunnu juuri maitoa, mut jätin sit välipalan antamatta ja tilalle maitopullo, niin paremmin meni.. ja juu olen antanu myös mehua tuon ikäiselle, silloin tosin oli oksennustaudissa. nyt neiti 11,5kk ja just joi pillimehua :o :saint:
 
En antais mehua tuossa tilanteessa.. Joskus esim maahtaudin yhteydessä jos ei millään juo tarpeeksi ni voisin hieman hörpyttää mehua.. Lapsesi saa kuitenkin nestettä ihan ok. Tarjoa useammin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Onko tuota kestänyt pitkään? Voisko olla hampaita tulossa ja siksi pullo ei tunnu hyvältä suussa, auttaisko jos maitoa hörppyyttäisi kupin reunasta tai kokeilisi vaikka antaa lusikalla. Itse antaisin tuossa tilanteessa mehun sijaan esim. hedelmäsoseita, nehän on suureksi osaksi vaan nestettä.

On tulossa hampaita! Aina ollu kranttu juomaan ja vesi ei kelpaa ollenkaan. Nyt luopuu jo maidostakin.
 
Oletko koittanut, että kelpaako maito nokkamukista paremmin?

Onneksi ei ole tätä ongelmaa, kun imettää. Ei ole edes niin pahaa vatsatautia tai muuta tautia etteikö tissimaito kelpaisi. Aina uppoaa joten aina saa nesteitä ja ravintoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko koittanut, että kelpaako maito nokkamukista paremmin?

Onneksi ei ole tätä ongelmaa, kun imettää. Ei ole edes niin pahaa vatsatautia tai muuta tautia etteikö tissimaito kelpaisi. Aina uppoaa joten aina saa nesteitä ja ravintoa.

En ole kyllä edes koittanut, täytyy koittaa. Joo tissimaito on lääke ja hoito vaivaan kuin vaivaan. :)
 
Jos hampaidentulo tuntuu vaivaavan kovasti niin ehkä sen lääkitsemistäkin vois miettiä. Ite en todellakaan ole mikään lääkefani, mutta kun esikoisella varsinkin poskihampaiden tulo oli vaikeaa niin hierottiin nestemäistä panadolia ikeniin, sehän on sellasta "jäätävää". Mulla itellä kasvoi talvella viisaudenhampaat ja se kutina oli kyllä niin sietämätöntä että voin hyvin ymmärtää miten kauheeta se vauvoille on kun tulee usein vielä monta kerralla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos hampaidentulo tuntuu vaivaavan kovasti niin ehkä sen lääkitsemistäkin vois miettiä. Ite en todellakaan ole mikään lääkefani, mutta kun esikoisella varsinkin poskihampaiden tulo oli vaikeaa niin hierottiin nestemäistä panadolia ikeniin, sehän on sellasta "jäätävää". Mulla itellä kasvoi talvella viisaudenhampaat ja se kutina oli kyllä niin sietämätöntä että voin hyvin ymmärtää miten kauheeta se vauvoille on kun tulee usein vielä monta kerralla..

Totta! Olen antanut Panadolia aina, jos on oikeen itkunen, on se vähän auttanut. Kumma ettei ne hampaat tuu jo läpi.
 
Suostuuko juomaan velliä?

Meillä ei tuo 1v ole juonut puoleen vuoteen maitoa ollenkaan (tai no, ehkä muutaman desin yhteensä). Velliä sen sijaan on juonut hyvällä halulla.

Mutta tuo hedelmäsose+vesi on kyllä myös hyvä juttu jos vaan uppoaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko koittanut, että kelpaako maito nokkamukista paremmin?

Onneksi ei ole tätä ongelmaa, kun imettää. Ei ole edes niin pahaa vatsatautia tai muuta tautia etteikö tissimaito kelpaisi. Aina uppoaa joten aina saa nesteitä ja ravintoa.

En ole kyllä edes koittanut, täytyy koittaa. Joo tissimaito on lääke ja hoito vaivaan kuin vaivaan. :)

Niinpä. Huoh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toisaalta hän kyllä pissaa, ei nyt usein, mutta pissaa kuitenkin. Sääteleekö kenties itse tätä nestemääräänsä sitten. Soseet ovat kyllä aivan litkua.

ootko koklannut esim juomana sitä drikkiä tai muita vauvojen juomia? tai pillivellejä? meillä niistä tykättiin..

mehua en antais.
 
Minä keitin itse mustikat ja vadelmat, sekoitin sopivassa suhteessa veteen ja herralle maistu. Lisäsin vielä ihan hitusen verran hedelmäsokeria, vähemmän mitä kaupan soseissa on lisättyä hedelmäsokeria. Tämä oli vain parin päivän väliaikainen juttu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä näiden kanssa on aina semmosta vääntöä. Aina miettii tekeekö oikein ja mikä olisi oikein. HUOH!

Onneks on sentään netti jossa näitä pähkäillä! En osais kuvitella entisajan elämää jossa aina joutuis pähkäilemään kaiken yksin tai korkeintaan naapurin mamman kanssa..
 

Yhteistyössä