Mediamaksun vastustajat, nimi tänne

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ihmeessä ? siksikö että loiset saisivat jatkaa katselua luvatta ?
Lainattu em. linkistä: "on tämä maksu erittäin väärin esim. juuri eläkeläisille ja opiskelijoille sekä varsinkin työttömille, joilla tulot voivat olla muutamia satoja eroja kuussa. Toiseksi jos ei omista esimerkiksi televisiota tuntuu varmasti hyvin härskiltä maksaa 15 euroa kuussa YLEn internetiin ja mobiiliin tuottamasta sisällöstä. Varsinkin jos näitä palveluita ei ihminen käytä. Melkein sama asiahan olisi, jotta kaikilta ihmisiltä, autottomiltakin, perittäisiin autoveroa."

Eli siksi, koska maksu on epäoikeudenmukainen.
 
vieras
ja netin käytöstä maksetaan joka kuukausi.jos yle haluaa ettei ILMAIS ohjelmia katsota jota ne itse tarjoaa.laittakoon maksun taakse kuten mtv3 on tehny salkkareidenki suhteen. huoh.
 
äaefon
Enemmistö suomalaista hyötyy siitä, että vähemmistöä sorretaan. Siksi tämä menee läpi.

Tämän maksun maksajista maksupohjaa on laajennettava. Adressissa mainittu 175 euroa on jo vaihtunut 199 euroon. Ne ihmiset, joilla ei ole varaa televisioon vastustavat veroa. Samoin vastustusta löytyy niistä vanhemmista, jotka joutuvat tukemaan lapsiaan tällä 199 euron ylimääräisellä maksulla vuosittain.

Suomessa on useita muita, tärkeämpiäkin suuren yleisön kohteita, jotka voitaisiin maksaa yleisellä verolla. Mielestäni voidaan samoin todeta, että jääkiekkoa seuraa niin moni, että valtion on maksatettava sm-liigan pääsyliput yleisellä verolla.
 
gil
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja äaefon:
Ne ihmiset, joilla ei ole varaa televisioon vastustavat veroa.
Varaa olisi, mutta ei kiinnosta. Enkä ole ainoa tuttavapiirissäni.
Minunkin tuttavapiirissäni on paljon televisiottomia. Televisiota pidetään taiteilijoiden ja sivistyneisön parissa passivoivana ja huonona laitteena. Taitaa se olla hieman muodikastakin olla ilman televisiota.

Koulumaailmassa huomaa hyvin, kenellä ei ole kotonaan televisiota. Näillä lapsilla on poikkeuksellisen hyvät sosiaaliset taidot ja he osaavat lukea varsin hyvin jo kouluun tullessaan. Samoin motoriset taidot liikunnassa ja käsitöissä on huomattavan hyvät.
 
minä
Mä ainakin allekirjoitin. Mielestäni täysin epäoikeudenmukainen, varmasti on monta sataa tuhatta suomalaista, jotka eivät syystä tai toisesta näitä palveluita käytä. Esim. kuuromykät ja ne jotka eivät televisiota omista (joko taloudellisista tai periaatteellisista syistä) ym.

Kuten tälläkin palstalla on moneen kertaan todettu, paras vaihtoehto on maksukortti, jolla saa käyttöönsä Ylen tv-kanavat ja samalla vaikka nettitunnukset Ylen Internet-palveluiden käyttöön. Kenen mielestä tämä ei ole kaikkein paras ja oikeudenmukaisin ratkaisu??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gil:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja äaefon:
Ne ihmiset, joilla ei ole varaa televisioon vastustavat veroa.
Varaa olisi, mutta ei kiinnosta. Enkä ole ainoa tuttavapiirissäni.
Minunkin tuttavapiirissäni on paljon televisiottomia. Televisiota pidetään taiteilijoiden ja sivistyneisön parissa passivoivana ja huonona laitteena. Taitaa se olla hieman muodikastakin olla ilman televisiota.

Koulumaailmassa huomaa hyvin, kenellä ei ole kotonaan televisiota. Näillä lapsilla on poikkeuksellisen hyvät sosiaaliset taidot ja he osaavat lukea varsin hyvin jo kouluun tullessaan. Samoin motoriset taidot liikunnassa ja käsitöissä on huomattavan hyvät.
Mä päätin jo kauan sitten, ettei meille tule televisiota eikä tähänkään päivään mennessä ole tullut. Haluan, että lapset käyttävät aikansa mieluummin ulkoiluun, kirjojen lukemiseen ja vaikkapa lautapelien pelaamiseen ja muihin leikkeihin mieluummin kuin lastenohjelmien päivittäiseen katseluun ja erilaisiin videopeleihin. Suurin osa television ohjelmatarjonnasta on muutenkin ihan liian sairasta ja väkivaltaista lasten katsottavaksi eikä itseänikään kiinnosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ihmeessä ? siksikö että loiset saisivat jatkaa katselua luvatta ?
Tai jos valopää hommaisit aivot, kaikilla ei ole tv:tä.
tai jos sinä valopää ottaisit selvää mitä mediamaksu tarkoittaa. radio ja nettikin kun kuuluu samaan maksuun.
joo ja kuka kuuntelee radiota?? Ainakaan Ylen kanavia. Eikä nettikään ole yhtä kuin Ylen palvelut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ihmeessä ? siksikö että loiset saisivat jatkaa katselua luvatta ?
Tai jos valopää hommaisit aivot, kaikilla ei ole tv:tä.
tai jos sinä valopää ottaisit selvää mitä mediamaksu tarkoittaa. radio ja nettikin kun kuuluu samaan maksuun.
joo ja kuka kuuntelee radiota?? Ainakaan Ylen kanavia. Eikä nettikään ole yhtä kuin Ylen palvelut.
silti. mielummin että kaikki maksaa kuin että vain osa ja muut kattoo pummilla. en minäkään yleä kato mutta silti maksan telkkarista(tosin sen takia että tarkastaja kävi oven takana). toi maksukortti olis paras.
 
fakta
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kenen mielestä tämä ei ole kaikkein paras ja oikeudenmukaisin ratkaisu??
Ylen mielestä. Se ei mitenkään riittäisi esim. siihen, että jokaiseen rallikisaan lähetetään uutistoimituksen lisäksi tv:n urheilutoimittajia ja radiotoimittajia.
 
huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suurin osa television ohjelmatarjonnasta on muutenkin ihan liian sairasta ja väkivaltaista lasten katsottavaksi eikä itseänikään kiinnosta.
Televisiossa on normaalin väkivallan seassa murhia, raiskauksia ja huumeiden käyttöä. Tälläistä maailmankuvaa halutaan levittää vaikka pakolla.

Jos maksamattomuudesta joutuisi vankilaan, niin menisin protestina sinne. Mutta ei. Ne vain ulosmittaisivat maksun moninkertaisena ilman valitusoikeutta. Voin vain haukkua näitä idiootteja lain takana. Lakia valmistellut häiskä on niin vahvasti lahjottu, että sitä tuskin kiinnostaa tämä asia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kenen mielestä tämä ei ole kaikkein paras ja oikeudenmukaisin ratkaisu??
Ylen mielestä. Se ei mitenkään riittäisi esim. siihen, että jokaiseen rallikisaan lähetetään uutistoimituksen lisäksi tv:n urheilutoimittajia ja radiotoimittajia.
hankkikoot sitten mainosrahoitusta.
 
huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kenen mielestä tämä ei ole kaikkein paras ja oikeudenmukaisin ratkaisu??
Ylen mielestä. Se ei mitenkään riittäisi esim. siihen, että jokaiseen rallikisaan lähetetään uutistoimituksen lisäksi tv:n urheilutoimittajia ja radiotoimittajia.
hankkikoot sitten mainosrahoitusta.
Ne saa jo mainosrahoitusta. Heillä on oikeus mainostaa tietyissä rajoissa ja heillä on joo oikeus osaan mainostavien kanavien mainostuloista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ihmeessä ? siksikö että loiset saisivat jatkaa katselua luvatta ?
Tai jos valopää hommaisit aivot, kaikilla ei ole tv:tä.
tai jos sinä valopää ottaisit selvää mitä mediamaksu tarkoittaa. radio ja nettikin kun kuuluu samaan maksuun.
joo ja kuka kuuntelee radiota?? Ainakaan Ylen kanavia. Eikä nettikään ole yhtä kuin Ylen palvelut.
silti. mielummin että kaikki maksaa kuin että vain osa ja muut kattoo pummilla. en minäkään yleä kato mutta silti maksan telkkarista(tosin sen takia että tarkastaja kävi oven takana). toi maksukortti olis paras.
Mua oikeesti ottaa päähän. Kun ei ole sitä telkkua eikä edes radiota. Enkä edes tiennyt mistään Ylen nettipalveluista, kun en koskaan niitä ole käyttänyt, ennenkuin nyt kun niistä on täällä ja uutisissa toitotettu. Mun mielestä mulla vaan ei ole mitään velvoitetta sitä maksua maksaa. Eikä kuuromykillä, eikä monilla muillakaan.
 

Yhteistyössä