Mediamaksun vastustajat, nimi tänne

Näin mä aattelen
Allekirjoittanut tuon aikoja sitten. Mä en halua sitä maksaa, koska en ylen palvelut on kuraa! Tekstitys ei toimi, ohjelmatarjonta ei ole mua kiinnostava ja kanavat pätkii. Katselen mielumin kaupallisia kanavia. Jos tämä ylevero olis tasapuolisesti kaikkia kanavia kannattava, maksaisin, mutta kun ei ole, niin en kannata tai maksa. Yle kortille, tai mun puolesta saa vaikka lakkauttaa. Toki niitten työntekijöiden kannalta se olis tosi huono. Yle kuitenkin työllistää niin paljon, jopa liikaakin, ihmisiä.
 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Netistäkin maksan jo joka kuukausi Soneralle, en aio alkaa maksamaan siitä erikseen Ylellekin.

En maksa myöskään koiraveroa, autoveroa tai kirkollisveroa.
Iso peesi. Mä en ymmärrä minkälaiset ihmiset tätä kannattavat. Mäkin olen vuosia maksanut tv luvan ja se sapettaa. Ihan niinkuin sapettaisi mediamaksukin. Mieluummin olisin ostamatta ylen palveluita kun se tulee noin pirun kalliiksi.

Musta naurettavaa vedota siihen, että epäreilua kun osa katsoo pummilla, eikö tähän olisi järkevämpi ratkaisu se, että kukaan ei maksa!!??
 
paras ratkaisu olis että kaikki kanavat kortille:eli ostat katseluoikeuden niille kanaville mitä haluat kattoa.Silloin jokainen katsoja maksaa vain siitä mitä haluaa kattoa.En ymmärrä miten voi olla niin vaikeeta kehittää tällänen systeemi ku kaikki tekniikka on muutenki niin kehittyny.
 
vieras
pelkääkö YLE konkkaan menemistä ilman pakkomaksua. Jos YLEn kanavat tulisi maksukoritlle, kuinka moni YLE kortia lopulta ostaisi? En usko että pärjäisi ainakaan muille kanaville, jos kaikki laitettaisiin samalle viivalle.
 
lo
Laittaisivat kaiken kortille ja kortin pohjamaksuksi sen yle-veron. Jos haluaa kortin, niin ylensyöttö tulisi väkisin. Ilman korttia ei näkyisi mikään.

Tämä olisi kompromissi, jossa politikot saisivat pitää ylen ja kukaan ei pääsisi lusmuilemaan. Kuitenkaan se ei kelpaa, sillä liian monet luopuvat televisiosta, koska sillä ei vain saa vastinetta rahoille.
 
huoh...

Jäsenet

Puheenjohtaja
Kimmo Sasi- kokoomus
Varapuheenjohtaja
Antti Kaikkonen- kouluttamaton, mutta keskustasta.

Mikko Alatalo, keskustainen huumeiden käytöstä tuomittu muusikko.
Sirpa Asko-Seljavaara, kokoomus
Risto Autio, keskusta
Maria Guzenina-Richardson, sos. dem


Anne Kalmari, keskusta
Ilkka Kantola, demari
Elsi Katainen, keskusta
Päivi Lipponen, demari
Tapani Mäkinen, kokoomus, tämä on se eduskunnan kohuahdistelija
Mikaela Nylander, rkp, kouluttamaton
Erkki Pulliainen, vihreät
Lyly Rajala, kokoomus, toinen eduskunnan ahdistelija
Tommy Tabermann, sos.dem
Esko-Juhani Tennilä, vasemmmistoliitto
Pentti Tiusanen, vasemmistoliitto
Tuulikki Ukkola, kokoomus
Mirja Vehkaperä, keskusta
Pia Viitanen, demari
Ilkka Viljanen, kokoomus




Kyllä Jugner on tiennyt potkuistaan jo silloin, kun laski ohjelman läpi. Kai se on vaan niin kypsynyt paskaan laitokseen.
 
yrtti
täytyy käydä allekirjoittamassa. Minusta tuo maksu on erittäin epäoikeudenmukainen, koska meillä EI NÄY ylen kanavat käytännössä lainkaan. Tokihan sieltä jotain on näkyvinään, mutta kva pätkii niin, ettei katsoa voi. Kolmonen ja nelonen näkyy jotenkuten, muutaman viikon vuodessa... eläköön digiaika!!!

Netti meillä on, ainoa yhteys, mikä tänne saadaan on yhden palveluntarjoajan mokkula, maksiminopeus 50kb/s. Eli ei todellakaan netin kautta pysty katsomaan mitään ohjelmia, lataamaan mitään tms. 2+ ym muut palstat toimii, silloin kuin toimii.

Ylen radiokanaviakaan en kuuntele. Ei sieltä tule mitään kuuntelemisen arvoista, radiota meillä ei ole sisällä, autossa kuuntelen cd:tä, tai kaupungissa (100km päässä) käydessäni suomipoppia.

En siis saa ylemaksulla yhtään mitään vastinetta rahoilleni! Ja siksi sitä vastustan. Jos meillä toimisi tv kunnolla tai olisi nopeampi netti, niin maksaisin mielelläni siit ilosta!
 

Yhteistyössä